Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömien tuki vastikkeelliseksi!

aktiivimalli
18.01.2018 |

Miksi näitä huutelijoita riittää, joiden mielestä työttömyysturvaa saadakseen on tehtävä töitä? Kyllä se riittää, että tuen vastineeksi etsii töitä.

Jos työttömät siirtyvät töihin, mutta saavat siitä korvauksena vain työttömyyskorvauksen, ja toisille pitäisi maksaa käypää palkkaa, niin kuinka pitkään luulette työnantajilla olevan palkanmaksuhaluja?

Tässä kohtaa on turha nokka pystyssä selittää, kuinka joku työtön ei minun hommaani pystyisi. Työttömissä on ihmisiä joka sosiaaliluokasta ja ammattiryhmästä, nuorta ja vanhaa, kaikenlaisia ihmisiä. Nykypäivänä työttömyys voi kohdata ihan ketä tahansa, itsestä riippumattomista syistä, joten työttömien sankasta joukosta löytyy varmasti joku sinunkin tilallesi.

Työttömiä yritetään myös joka käänteessä saada yrittäjiksi. Mitä ne kaikki yrittäjät sitten tekisivät? Nykypäivän ongelma kun ei ole työntekijöiden puute, vaan se, että työstä ei haluta maksaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä työtön voisi 2krt viikossa 4 tunnin ajan tehdä valtiolle sellaista työtä mihin kykenee. Työterveyshuolto järjestettäisiin kunnallisessa ja lomaa ja eläkettä kertyisi samallalailla kun muillakin.

Palkka noilla tunneilla olisi varmaan sama kuin nykyään työttömyyskorvaus.

Vierailija
2/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, kun jaksat yrittää selittää. Tuskinpa ne vain ymmärtävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä työtön voisi 2krt viikossa 4 tunnin ajan tehdä valtiolle sellaista työtä mihin kykenee. Työterveyshuolto järjestettäisiin kunnallisessa ja lomaa ja eläkettä kertyisi samallalailla kun muillakin.

Kuten mitä työtä?

Vierailija
4/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön vois vaikka mennä tsippilälle siivoon tai tsaulille luomaan lunta tai leipomaan lintr

ömille......

Ikioma "kotityötön" puutarhaan kitkeen rikkaruohoja.

Vaikka niiden sopeutumiseläkeläisten entisten kansanedustajien puutarhoihin.

Aktivointia, ihmiset aktivointia.

Vierailija
5/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen viikonlopputöitä silloin tällöin, saan palkkaa 300-500. Vähän outoa että joku saa sen tekemättä mitään. Kai nyt tämän verran voisi jokainen kykenevä tehdä rhansa eteen..

Vierailija
6/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä työtä?

Valtio omistaa aika monta yritystä, samoin kunta työllistää monia ihmisiöä. Kai näistä jotakin sopivaa löytyisi..

Vierailija
7/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuoden työuran jälkeen minulla on nyt kokemusta työttömyydestä n. 2,5 viikon ajalta. Asioiden selvittely, piilotyöpaikkojen etsiminen ja hakemusten laatiminen on niin täysipäiväistä hommaa, että työnhaku jäisi toiselle sijalle, mikäli joutuisin jonnekkin pupukurssille tai ilmaistyöhön. Siinä ei työllistyminen edistyisi yhtään, mutta ilmeisesti se onkin jonkun (hyötyvän) tahon tarkoitus.

Vierailija
8/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä teen viikonlopputöitä silloin tällöin, saan palkkaa 300-500. Vähän outoa että joku saa sen tekemättä mitään. Kai nyt tämän verran voisi jokainen kykenevä tehdä rhansa eteen..

Elätkö sillä 300-500 eurolla ja elätätkö vielä lapsesikin?

Vierailija
9/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä työtä?

Valtio omistaa aika monta yritystä, samoin kunta työllistää monia ihmisiöä. Kai näistä jotakin sopivaa löytyisi..

Jokaiselle työttömälle? 8 tunniksi viikossa? Kai näistä jotakin sopivaa...

Oletko Sipilä?

Kerropa hieman tarkemmin kuin kai näistä...

Millaisia työtehtäviä? Kuinka kaikki noihin mahtuisivat?

Vierailija
10/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten mitä työtä?

Ei löydy, työtön haluaa heti johtajan pallille ja palkaksi 5000€. Katsos kun valtion PITÄÄ maksaa siitä ettei ihmisellä ole töitä, se on seuraava perustelu!!

Vierailija
11/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä, että kuka maksaa enää oikeata palkkaa jos ammattilainen on mahdollista saada työttömyystuella töihin.Nyt jo teetetään iso osa töistä työkokeilijoilla, palkkatuki yms ilmaisilla tekijöillä.

Tämän takia ihmettelen miten työssäkäyvät näin hanakasti ovat ajamassa vastikkeellista työttömyysturvaa. Siinähän kustaan suoraan omaan nilkkaan.

Vierailija
12/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elätkö sillä 300-500 eurolla ja elätätkö vielä lapsesikin?

Eiku olen kuollut ja haudasta kirjoittelen..

Kyllä elän, saan lisäksi asumistukea, elatusmaksua, lapsilisän ja akuutissa tapauksessa toimeentulotukea.

Vierailija
13/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä, että kuka maksaa enää oikeata palkkaa jos ammattilainen on mahdollista saada työttömyystuella töihin.Nyt jo teetetään iso osa töistä työkokeilijoilla, palkkatuki yms ilmaisilla tekijöillä.

Tämän takia ihmettelen miten työssäkäyvät näin hanakasti ovat ajamassa vastikkeellista työttömyysturvaa. Siinähän kustaan suoraan omaan nilkkaan.

Vain osa työssäkäyvistä kannattaa. Loput ovat ihan järjissään ja ymmärtävät yhteiskunnasta jotakin.

Vierailija
14/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten taas vähennetään alkuperäisten vakityöntekijöiden tunteja & palkkaa ja nää alkaa hirveen haloon.

Vierailija
15/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeaa palkkaa näille työntekijöille maksettaisiin. Tottakai vakituisiakin tarvitaan, nämä olivat vain lisäkäsiä..

Vierailija
16/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten taas vähennetään alkuperäisten vakityöntekijöiden tunteja & palkkaa ja nää alkaa hirveen haloon.

Miksi vähennettäisiin? Ihan samaa palkkaa joudut sille työntekijällekkin maksamaan..

Vierailija
17/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeaa palkkaa näille työntekijöille maksettaisiin. Tottakai vakituisiakin tarvitaan, nämä olivat vain lisäkäsiä..

Niin, sellaisia pikku apulaisia työelämään tutustumassa.

Vierailija
18/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksan veroissa työttömyysturvaa, jos joudun luomaan lisäarvoa ilmaiseksi jollekkin taholle työttömäksi jäätyäni?

Vierailija
19/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähennettäisiin? Ihan samaa palkkaa joudut sille työntekijällekkin maksamaan..

Koska säästökuuri. Tunnit on laskettu sen mukaan mitä tarvii.

Lisää työntekijöitä => vähemmän tunteja alkuperäisille.

Vierailija
20/27 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, sellaisia pikku apulaisia työelämään tutustumassa.

Ei vaan käsittääkseni monella työttömällä on jokin koulutus ja sitä koulutusta vastaan voisi tehdä työtä.

Esim, meidän koulussa tarvittaisiin kipeästi koulunkäyntiavustajia mutta kunnalla ei ole varaa.. nämä työttömät koulunkäyntivustajat voisivat tulla avuksi ja saisivat valtiolta sen palkan, ihan saman tuntipalkan kuin vakituisetkin..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän