Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkea elatussopimukseen kannattaa kirjata?

Vierailija
18.01.2018 |

Meillä on tilanne, että kaikki on laitettava paperille, koska näköjään suullinen sopiminen ei pidä eli mitä kaikkea sinne kannattaa vaatia kirjattavan?
Aika ensi viikolla.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tuleeko se voimaan automaattisesti että puolet miehen palkasta kuuluu sinulle. Ehkä se on varminta kirjata paperille lastenvalvojan luona niin sitten se on ainakin virallisesti sovittu.

Vierailija
2/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se, kattaako elatussopimus minkä teette nyt, lapsen/lasten tulevat harrastukset myös vai maksaako etävanhempi puolet harrastuskuluista erikseen. 

Tuon opin kantapään kautta, ex-mieheni ilmoitti lapsemme ratsastuskouluun, 300 €/kk kumpikin erikseen, ja laskutusosoite tulikin mulle. Kun esitin laskusta pyyntöä että osallistuisi edes osin, hän kieltäytyi koska maksaa jo elareita ja niitten pitää riittää... Ei tarvii sanoa että minä olin se paha ihminen kun sanoin lapsille etten minä vaan yksinkertaisesti VOI maksaa 600 euroa kuukaudessa heidän harrastuksestaan kun päälle tuli vielä kuljettamiset ja varusteet... Olis voinut luulla että se hoitaa nämä asiat joka on harrastukseen ilmoittanut, mut ei se vaan mennyt niin ja ex-mieheni kanssa ei vieläkään ole keskusteluyhteyttä (erosta 8 vuotta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saat elatusrahan sossulta ja mies maksaa vastaavasti sossulle. Täten ei tarvitse soitella joka kuukausi perään ja tivata itse rahoja.

Harrastuksiin ja isompiin hankintoihin liittyvät asiat, elleivät ne jää yksin sinun hankittaviksi niillä elareilla.

Vierailija
4/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se, kattaako elatussopimus minkä teette nyt, lapsen/lasten tulevat harrastukset myös vai maksaako etävanhempi puolet harrastuskuluista erikseen. 

Tuon opin kantapään kautta, ex-mieheni ilmoitti lapsemme ratsastuskouluun, 300 €/kk kumpikin erikseen, ja laskutusosoite tulikin mulle. Kun esitin laskusta pyyntöä että osallistuisi edes osin, hän kieltäytyi koska maksaa jo elareita ja niitten pitää riittää... Ei tarvii sanoa että minä olin se paha ihminen kun sanoin lapsille etten minä vaan yksinkertaisesti VOI maksaa 600 euroa kuukaudessa heidän harrastuksestaan kun päälle tuli vielä kuljettamiset ja varusteet... Olis voinut luulla että se hoitaa nämä asiat joka on harrastukseen ilmoittanut, mut ei se vaan mennyt niin ja ex-mieheni kanssa ei vieläkään ole keskusteluyhteyttä (erosta 8 vuotta).

Tuollainen ilkeys vaatii jo aikamoista kekseliäisyyttä miehen puolelta... Ei kuitenkaan astronauttikurssille ilmoittanut..

Vierailija
5/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että saat elatusrahan sossulta ja mies maksaa vastaavasti sossulle. Täten ei tarvitse soitella joka kuukausi perään ja tivata itse rahoja.

Harrastuksiin ja isompiin hankintoihin liittyvät asiat, elleivät ne jää yksin sinun hankittaviksi niillä elareilla.

Pliis, päivitä tietosi. Sossu ei ole maksanut elareita enää vuosiin, vaan Kela.

Vierailija
6/6 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen ilkeys vaatii jo aikamoista kekseliäisyyttä miehen puolelta... Ei kuitenkaan astronauttikurssille ilmoittanut..

Olis se varmaan senkin tehnyt jos olisi ollut mahdollisuus moiseen. Näitä vastaavia on ollut vuosien aikana useampia, mutta tuo oli rahallisesti paskin temppu. Muut on olleet vaan vittumaisia.