Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö sinua jos nimesi on kirjoitettu väärin?

Vierailija
18.01.2018 |

Korjaatko?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Eikä ärsytä, jos joku kutsuu minua väärällä nimellä. (Siis, jos ne ei vaikuta muihin asioihin).

En ole niin egoisti.

En koe egoismiksi.

Hyvin, hyvin tavallinen nimeni kirjoitetaan lähes poikkeuksetta väärin. Syynä on todennäköisesti julkisuudessa pitkään ollut henkilö, jonka nimi muistuttaa nimeäni.

Kaikilla ihmisillä ei voi olla lukihäiriö, joten toivoisin, että saisin kommentit, viestit ja postin omalla nimelläni. Jos tai oikeastaan kun minä kirjoitan muiden nimet oikein, niin toivoisin samaa omalla kohdallani.

LinkedInissä on hupaisa mies, jolla on harvinainen nimi. Hän kuittailee aina muille, jos hänen nimensä on kirjoitettu väärin ja kuittailut huvittavat minua.

Vierailija
22/22 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisinaan ärsyttää. Eniten lähinnä silloin, jos tulee esim. töissä sähköpostia ja vaikka juuri ovat vastaaneet suoraan itse lähettämääni, niin silti vastauksessaan kirjoittavat nimeni väärin. Tulee jotenkin välinpitämätön vaikutus, jos eivät samalla sivulla näkyvää nimeä osaa vaikka kopioida tai muuten vain huomioida oikeaa kirjoitusasua.

En tosin lähde kommentoimaan, että 'hei se muuten on xx..'. Korjaan sen vain silloin, jos nimen oikeinkirjoituksella on oikeasti väliä, tulee esim. firman tietoihin tai maksutietoihin, jossa sen on syytä olla oikein.

Mä en voi sill mitään, että esim. Raija ja Raili nimet menevät mulla sekaisin. Tai vastaavat. Lisäksi mulla on muutenkin huono nimimuisti, niin että voisin hyvin kutsua jotakuta puolituttua Railiakin Raijaksi. Ärsyttää se, kun jotkut ottavat nokkiinsa siitä. Vähänkö heillä on helppoa, koska mun nimeäni ei voi tuollalailla sekoittaa. Tai no itseasiassa kyllä on sekoitettu, mutta en mä ole itsestäni niin tärkeänä, että harmistuisin. Mä kun tiedän, et mulla on hyvä nimi, eikä sekaannus johdu ainakaan siitä. Että nimi ois seinätapettia.

Mielestäni juuri sinun nimesi on seinätapettia. Harmi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä