Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tinnitus, tämä on raivostuttavaa

Vierailija
17.01.2018 |

Onko muita, jotka kärsivät samasta vaivasta? Mistä olette saaneet apua? Kuunteletteko esim. nukkumaan menessä tiettyä musikkia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, minulla ei ole päässä paineita. 😜

Vierailija
2/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, minulla ei ole päässä paineita. 😜

Päässäsi ei taida viihtyä aivosolutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta vaivasta, mutta en ole saanut apua mistään. Voimia sinulle, AP!

Vierailija
4/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista teillä on? Mulla humisee korvissa, onko sitten tinnitusta?

Osaan sulkea sen ajatuksista jo aika hyvin. 😊

Vierailija
5/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla humisee korvissa nukkumaan mennessä. Päivisin on niin paljon touhua, että unohdan koko vaivan. YouTubessa on videoita, joiden musiikin pitäisi auttaa tinnitukseen. Minulla on parhaiten toiminut ”kosken kuohunta”.

Vierailija
6/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressikausina huomaan vaivan parhaiten. Apua en ole siihen löytänyt.

Vierailija
7/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi vain aika, useamman vuoden jälkeen mölyyn on jo aika hyvin tottunut. Alkuun piti vedellä unilääkkeitä. Pikkuisen ottaa päähän miten huono tuuri oli, tinnitus siis tuli yhden lääkekuurin sivuvaikutuksena ja jäi pysyväksi, kuulemma ihan älyttömän harvinaista.

Vierailija
8/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tinnituksen tunnistaa? Kyllä, jos minä istun hiljaisessa paikassa niin korvissa kuuluu sellainen terävä ja korkea vinkuna. On kuulunut läpi elämäni ja se menee pois jos kuulen jotain ääntä ympäriltä. Ei varmaankaan ole kyse tästä vai?

Vierailija
9/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain oli että siitä voi oppia pois samoin kuin yliherkkyydestä hajuille ja tuoksuille.

Vierailija
10/18 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tinnituksen tunnistaa? Kyllä, jos minä istun hiljaisessa paikassa niin korvissa kuuluu sellainen terävä ja korkea vinkuna. On kuulunut läpi elämäni ja se menee pois jos kuulen jotain ääntä ympäriltä. Ei varmaankaan ole kyse tästä vai?

Kyllä tuo mielestäni tinnitukselta kuulostaa, lievältä tosin jos kuulet sen vain hiljaisuuden aikana. Minulla aika samanlainen.

Vierailija
11/18 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt tinnituksesta n. 2-3v. Apua ei tunnu löytyvän. Verenpainetta ei ole ( arvot 135/70- 145/70) Korvat tutkittu. Ei stressiä. Olen 65v ja vietän rauhallisia eläkepäiviä maalla omakotitalossa. Hiljainen asuinympäristö. Ai niin, alkoholia käytän nyk. harvoin. Ennen viikonloppuisin (ei humalahakuisesti!). Alkoholi kuulemma pahentaa oiretta. 

Vierailija
12/18 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt tinnituksesta n. 2-3v. Apua ei tunnu löytyvän. Verenpainetta ei ole ( arvot 135/70- 145/70) Korvat tutkittu. Ei stressiä. Olen 65v ja vietän rauhallisia eläkepäiviä maalla omakotitalossa. Hiljainen asuinympäristö. Ai niin, alkoholia käytän nyk. harvoin. Ennen viikonloppuisin (ei humalahakuisesti!). Alkoholi kuulemma pahentaa oiretta. 

Alkoholi tosiaan pahentaa minullakin kuten myös saunominen (liittyy ehkä verenpaineeseen). Sen sijaan muulla ruoalla tai vitamiineilla en ole havainnut olevan mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen. Kaikenlaisia hoitokeinoja kyllä on, jotka joillekin toimivat, mutta pääasiallinen suositeltu hoito kai on jonkinlaista terapiaa, että oppii elämään sen kanssa hermostumatta. Ja siihen voi mennä kuukausia tai vuosia riippuen tinnituksen voimakkuudesta. Toisaalta joskus tinnitus on mennyt pois itsestään jopa vuosienkin jälkeen, tai sitten aivot vain oppivat suodattamaan sen pois. Noista youtube-videoista on kyllä ollut apua ainakin peittämään tinnitusta sen verran, että ei hermostuta, valkoista kohinaa (white noise) tai sirkkojen siritystä. Ennen tuollainen jatkuva taustamelu olisi ollut itsessään ärsyttävää, nyt se tuntuu helpotukselta verrattuna päänsisäiseen jatkuvaan ääneen.

Vierailija
13/18 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollaisen pyytäisi synttärilahjaksi?

http://audiokuulo.com/uusimmatapuvalineet.htm

Vierailija
14/18 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tinnitus liittyy ihan suoraan alentuneeseen hemoglobiiniin. Otan rautakuurin, 2 - 3 viikkoa, ja sit tinnitus menee taas ohi.

Mulla on ollut siis anemiaa, olen sekasyöjä eikä ruokavaliossa ole puutteita. Silti joskus hemppa valuu alas.

Vierailija
15/18 |
18.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolesteroli voi aiheuttaa tinnitusta huimausta ja näköhäiriöitä. Oli yllättävä tieto.

Vierailija
16/18 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeet voivat ilmeisesti aiheuttaa tinnituksen. Olen 5 v syönyt säännöllisesti Buranaa. Tästä riskistä en ole tiennyt. Nyt korvat ovat sirittäneet 3 kk.

Vierailija
17/18 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu, parikymmentä vuotta olen siitä nyt kärsinyt enkä huomaa enää paitsi jos yritän kuunnella. Tosin, huminan rinnalle on tullut nyt uusi, kovempi toispuoleinen ääni joka kyllä välillä vaikeuttaa nukkumista. Ehkäpä siihenkin vuosien saatossa tottuu.

Vierailija
18/18 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi viime lokakuussa  ihan yhtäkkiä yllättäen ja edelleen tinnittää. Mutta sen verran jo tottunu siihen että ei häiritse pahemmin muuten kuin illalla nukkumaan mennessä. Aluksi olin seota ja masennuin ja töistäkin piti ottaa saikkua. Nyt onneksi elämä tuntuu taas normaalilta. Tsemppiä kaikille tinnituksesta kärsiville! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi