Miksi tämänkaltaiset ihmiset ovat juuri hoitoalalla?
Kuten otsikko sanoo, ainakin neljä ihmistä (kolme naisia, yksi mies) jotka tiedän ovat yksityiselämässä ovat tällaisia: Naispuoliset näistä ovat lähihoitajia ja sairaanhoitajia. He viettävät lähes joka viikonloppu (jos ei työvuoroa ole) vetäen kaatokännit, ovat pettäneet suhteissaan, iskeneet varattuja miehiä, vähän marttyyrimaisia ja heidän kanssaan ei voi väitellä mistään, koska kokevat olevan aina oikeassa. Sitten käyttävät tätä "elämän kovakoulu" juttua... Ovat muutenkin hyvin voimakastahtoisia naisia. Miespuolinen tässä taas on sellainen, että jokaisessa (joita on noin kolme tietääkseni) parisuhteessa on käynyt niin että on pettänyt edellistä ja jättänyt seurustellakseen uuden kanssa, kunnes noin 3 vuoden päästä uusi kierroksissa. Minä kun olen luullut että juuri tuolta alalta tapaa sellaisia mukavia ihmisiä. Minulla on kyllä tuttuna yksi sairaanhoitaja, joka on yksityiselämässäkin sellainen, jonka kanssa tulee toimeen jokainen ja hän nauttii työstään. Ollut alalla noin viisi vuotta. Eli en leimaa kaikkia sairaanhoitajia tai hoitoalalla olevia, mietin vain tätä asiaa minun piirissäni. Mikä sinänsä vetää tuollaisia ihmisiä hoitoalalle? Ovat olleet ennen alalle lähtemistä kovia juhlijoitakin.
Kommentit (7)
Ehkä nämä kyseiset ovat poikkeustapauksia :) Pikkuserkkuni muuten on lähihoitaja ja on sinänsä samankaltainen kuin sinäkin, muttei vaan naimisissa. Vielä :)
Ap
Sinänsä jokaiseen ammattiin mahtuu kaikenlaisia. Onhan minunkin alalla (kirjastoala) tuon kaltaisia muutama, mutta ihmisiä on erilaisia joka paikassa. Voi olla vaan silkkaa sattumaa sinun kohdallasi että noita ihmisiä yhdistää samanlainen ammatti.
Mä tunnen lähihoitajia, jotka ovat kaikki kovaäänisiä ja todella (=liian) puheliaita. Juhlissa ovat se humalaisin joukko, joka sekoilee baarissa. Pärjääkö lähihoitajana kiltti iloinen hiljainen hissukka lainkaan?
Lähi- ja sairaanhoitajissa on paljon wt-porukkaa. Valittettavasti. Terveydenhoitajat vaikuttavat jostain syystä useammin olevan vähän normaalimman oloista väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lähihoitaja. Nainen, voimakastahtoinen kyllä, mutta kykenen väittelemään ihan hyvässä hengessä ottamatta itseeni vaikka väittelyn häviäisinkin.
Olen absolutisti, en ole ikinä maistanutkaan alkoholia tai muita päihteitä. Olen myös avioliitossa, ja mies on ensimmäiseni ja ainoani.
On meitä siis sellaisiakin hoitoalan työntekijöitä, jotka eivät tuohon kuvailemaasi kuvioon sovi. Moni heistä kuuluu myös minun ystäväpiiriini :)
Tässä sitten se toinen ääripää..! En ikinä oo pisaraakaan maistanut. .Ainoa mieheni.. ja ymmärryskin tätä luokkaa. Eli ei yhtään.
Lähihoitajaksi on liki 25 vuoden ajan päässyt opiskelemaan, kunhan on tajunnut hakea ja omannut pulssin. Siksi alalla on pilvin pimein näitä ”räväköitä” elämänkoululaisia, todellista ihmissaastaa. Toki joukossa on erilaisiakin ihmisiä ja oikeasti hyviä tyyppejä, mutta nämä äänekkäät valkoiset roskaläjät ovat näkyvimpiä ja kuuluvimpia.
Olen lähihoitaja. Nainen, voimakastahtoinen kyllä, mutta kykenen väittelemään ihan hyvässä hengessä ottamatta itseeni vaikka väittelyn häviäisinkin.
Olen absolutisti, en ole ikinä maistanutkaan alkoholia tai muita päihteitä. Olen myös avioliitossa, ja mies on ensimmäiseni ja ainoani.
On meitä siis sellaisiakin hoitoalan työntekijöitä, jotka eivät tuohon kuvailemaasi kuvioon sovi. Moni heistä kuuluu myös minun ystäväpiiriini :)