Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi myy tavaroitaan kirppiksellä eikä kysynyt minulta ensin

Vierailija
17.01.2018 |

Ensin pohjustukseksi kirpputorin toimintaperiaatteet: kyseinen kirpputori on sellainen, jonne viedään tavarat pöytään n. viikoksi eikä jäädä paikan päälle myymään.
Myyjillä on mahdollisuus myynninseurantaan kotoa käsin, koska jokaisessa tuotteeseen kiinnitettävässä tarralapussa on koodi. Kirpputorin sivuille kirjautumalla näkee koodit, jotka on myyty.
Kun kotona hinnoitellaan tuotteita, mukana on paperi jossa on listattu koodit ja siihen perään voi kirjoittaa mikä tuote on kyseessä. Näin ollen kun netistä näkee nämä koodit, kotoa voi papereista etsiä saman koodin ja huomata "ahaa se punainen villapaita ostettiin".

Viime talvena myimme anoppini kanssa tavaraa samassa pöydässä ja maksoimme pöydän puoliksi. Käytimme minun kirpputoritunnuksiani. Annoin anopille salasanan jotta hän voisi seurata omien tavaroidensa myyntiä. Tunnuksilta näkee vain osoitteeni ja numeroni (jotka anoppi tietää muutenkin) eikä sieltä voi esimerkiksi maksaa mitään tai tehdä suurempia sopimuksia, eli luotin siihen ettei mitään hämminkiä pääse syntymään.

Nyt päätin ottaa uuden kirpputoripöydän, kun kävin kotia huolella läpi. Mainitsin anopillekin kirpputoriaikeistani eikä hän kommentoinut siihen mitään sen kummempaa.
Nyt kuitenkin huomasin tuolta nettitunnuksilta, että siellä oli myyty koodeja, joita minulla ei ollut. Menin kirpputorille katsomaan ja siellä oli anopin tavaroita vaikka millä mitalla. Hän on siis vienyt omia tavaroitaan myyntiin kysymättä minulta. Hämmennyin niin paljon, että nappasin hänen tavaransa mukaani ja nyt ne ovat auton takakontissa.

En tiedä toiminko fiksusti, mutta niin joka tapauksessa toimin. Mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Ottaa asia toki puheeksi anopin kanssa, mutta sekin tuntuu hämmentävältä ja kiusalliselta. Vaikka myimme tavaroita kerran yhdessä ja näemme satunnaisen säännöllisesti (hän on lastemme mummi), emme ole mitenkään läheisiä. Puhumme yleensä aika vähän ja pinnallisista aiheista.

Miten hän edes kuvitteli selviävänsä tästä ilman kontaktia minuun? Kirpputorilta saa haettua tarralappuja kun osaa kertoa pöydän numeron, myyntiajan ja varaajan nimen, mutta pöydän tuottoja sieltä ei voi noutaa kukaan muu kuin juuri minä. Eli siis kuka tahansa voi riittävillä tiedoilla viedä tavaraa myyntiin, mutta rahaa sieltä ei anneta kenelle tahansa.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos anoppi ajatteli päästä eroon turhasta ja rahat saisit pitää.

Vierailija
2/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tässä oli se ongelma? Nyt oli niin sekava kirjoitus. Jos anoppi ei niitä rahoja olisi saanut sun tunnuksilla, niin ne rahat olisi tullut sulle? Eli mikä ongelma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä nyt on se suurin ongelma? Anoppi kai ajatteli, että voi käyttää noita sinun tunnuksia myös itse myydessään. Hän on kai itse pöydän vuokran maksanut?

Vierailija
4/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, miksi raivoat ja raahasit tavarat pöydältä peräkonttiin. Anoppi pisti turhaa krääsää myyntiin ja rahat olisi tulleet sinulle

Vierailija
5/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ajatteli, että sinä saat pitää rahat. 

Vierailija
6/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää se, miksi anoppi toimii selkäni takana. Miksei voi suoraan sanoa, että haluaa toimia mukavasti? Sitä paitsi pöytä täyttyi sopivasti minun tavaroistani ja anopin tavarat olivat liikaa, pöytä oli yhtä sekavaa kasaa, joka ei houkuta ensimmäistäkään ostajaa. 

ap 

Vierailija
7/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se pöytä vuokrattu nyt sinulle? Miksi et ole vienyt sinne tavaraa?

Vierailija
8/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää se, miksi anoppi toimii selkäni takana. Miksei voi suoraan sanoa, että haluaa toimia mukavasti? Sitä paitsi pöytä täyttyi sopivasti minun tavaroistani ja anopin tavarat olivat liikaa, pöytä oli yhtä sekavaa kasaa, joka ei houkuta ensimmäistäkään ostajaa. 

ap 

Olet jotenkin nyt viallinen päästäsi. Anoppi on halunnut ilahduttaa sua yllätyksellä (=saat rahaa) ja sä tuut tänne haukkumaan anoppia.

Vierailija
9/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt on se suurin ongelma? Anoppi kai ajatteli, että voi käyttää noita sinun tunnuksia myös itse myydessään. Hän on kai itse pöydän vuokran maksanut?

Anoppi ei ole maksanut mitään? 

Kuten kirjoitin, netistä ei voi suorittaa maksuja. Ja anopin myyntiaikeet tulivat minulle täytenä yllätyksenä. Eli selvästi hän ei ole voinut missään mitenkään maksaa. 

Viimeksi maksoi kun yhdessä sovimme, nyt ei. 

ap

Vierailija
10/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en hiffannut mikä tässä on ongelma? Tai ongelma on anopilla jos se ei saa niitä rahoja. Saahan anoppi viedä omaa rompettaan kirppikselle, minkä takia siitä miniälle pitää ilmoittaa? Jos ei anoppi tajunnut ettei saa niitä rahoja jos ne jotenkin on sun takana.

Ja miten sä muka pystyit ottamaan ne anopin kamat sieltä kirppikseltä ilman että kukaan myyjistä puuttui asiaan?

Vierailija
11/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aloitusviestissä lukee jo selvästi, että minä varasin ja maksoin pöydän. Vein tavarani myyntiin ja aloin seuraamaan netistä, mikä menee kaupaksi ja mikä ei. Silloin huomasin, että siellä myydään tuntemattomiakin tavaroita. Kun menin paikan päälle ihmettelemään, huomasin anopin rojuvuoret. 

ap

Vierailija
12/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa siis kuka tahansa napata tavarat mukaan?

Vierailija
13/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sä muka pystyit ottamaan ne anopin kamat sieltä kirppikseltä ilman että kukaan myyjistä puuttui asiaan?

No sanoin myyjille että otan ne mukaani itse vuokraamastani pöydästä. Kyllä sieltä saa viedä omia tavaroitaan kotiin ennen kuin pöytävuokra päättyy.

ap

Vierailija
14/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aloitusviestissä lukee jo selvästi, että minä varasin ja maksoin pöydän. Vein tavarani myyntiin ja aloin seuraamaan netistä, mikä menee kaupaksi ja mikä ei. Silloin huomasin, että siellä myydään tuntemattomiakin tavaroita. Kun menin paikan päälle ihmettelemään, huomasin anopin rojuvuoret. 

ap

Sinähän kirjoitit vain että päätit ottaa pöydän ja mainitsit asiasta anopille. Päätin minäkin laihduttaa....

Vierailija
15/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

No ei sun aloitusviesti ihan täysin selkeä ollut... Mutta juu, siis jos anoppi on vienyt sun pöydälle kamojansa sanomatta sulle yhtään mitään niin onhan se toki hiukka kummallista. Ihan nyt asiallisesti soitat anopille ja kysyt asiasta.

Vierailija
16/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä anoppi sai koodit? Ne kun kysyvät henkkarit.

Vierailija
17/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko viksuinta kuitenkin ollut antaa tavaroiden olla ja kysyä anopilta asiasta eikä mesoa täällä sekavalta kuulostaen

Vierailija
18/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ongelman nimi oli??

Vierailija
19/37 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ongelman nimi oli??

Anoppi 😇