Superb vai Passat
Kumpikin automaattidieseleitä samankokoisilla koneilla, Passat vm 2010, Superb vm 2009. En pääse missään koeajamaan vastaavia autoja, joten kokemukset olisivat nyt kultaakin kalliimpia.
Kommentit (10)
Molemmista kokemuksiaPassat on hyvä , Suberb parempi. Suberb on tilavampi. Sattuneesta syystä hetken aikaa oli mahdollisuus molempia käyttää , tekniikka ja moottorit molemmissa samat 2l diesel vm 2010.
Minulle Suberb istuu paremmin käteen, aina kun se oli käytössä , oli hymy kasvoilla. Ajo-ominaisuudet paremmat Suberbissa. Nyt jo kolmas Suberb käytössä (Vm .2016).
Kulutus molemmissa sama. Takaluukku on Suberbissa mainio aukeaa kattoon asti. 2009:ssä luukku aukeaa tarvittaessa isompana tai pienempänä.( twindoor)
Kumpikin on 2,0 TDI DSG, Superbista on aivan vastikään vaihdettu kaksoismassapyörä ja vetarit eli siinä mielessä se olisi huolettomampi ainakin hetken aikaa.
Superbissä on paremmat valot, varsinkin ksenonit. Passatissa umpisurkeat halogenit ja keskiarvon alle olevat ksenonitkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä! Tärkeintä on, että valitset 1.8 Tsi-moottorin tai pienemmänkin 1.4 Tsi-moottorin, sillä nämä kaksi moottoria ovat erittäin tunnettuja luotettavuudestaan. Esimerkiksi öljynkulutusta näissä moottoreissa ei ole havaittu ollenkaan. Niissä on myös jakoketju, joka tarkoitaa, että esim. jakohihnaa ei tarvitse vaihtaa ikinä. Lisäksi kannattaa valita myös dsg-7 vaihteisto, joka tunnetaan myös automiestn keskuudessa "jumalavaihteiston", eli se kestäisi vaikka kuorma-autossa. Lisäksi muista autoista on mennyt kaksoismassavauhtipyöriä, mutta vag-autoissa nämäkin kestävät aivan eri tavalla.
Onnea ja huolettomia kilsoja Tsi+Dsg:n parissa!
Aloittajan kannattaa sitten kiertää nämä vaihtoehdot kaukaa koska juuri näissä on eniten vikoja. Muuten en osaa sanoa muutakuin että aikalailla sama yks ja sama auto molemmat kun tekniikan osalta kun samaa konsernia, korissa ja sisustassa suurimmat erot. Ja Superbissa laatu voi sisustassa olla hieman huonompi mitä passatissa hintaerosta johtuen mutta parempi kumminkin mitä toyotassa. Ja 6-vaihteinen-dsg on kestävä jos automaattia haluat tai vaihtoehtoisesti 6-vaihteinen tiptronic jota luultavasti joidenkin moottoreiden yhteyteen vielä sai.
Valoista, Superbissa on kyllä ajovaloina xenonit, mutta laitan joka tapauksessa lisävalot. Tilalle on se ja sama kun reissuautoksi löytyy jo tila-auto, arjessa sitä tilaa ei niin kamalasti tarvitse. Passat on farkku ja Superb sedan.
Superbissa on paremmat takatilat sillä on noin 10 cm pidempi kuin passat.
No jos joutuu tuohon luokkaan tyytymään niin aika sama se on minkälainen logo ratin keskellä on. Ehkä noilla nyt pakolliset kauppareissut ja työmatkat kehtaa hoitaa mutta itse en kyllä ostaisi kumpaakaan.
Lisäksi alkaa olla vanhoja ja paljon ajettuja joten odotettavissa on että tulee vikoja jotka ei ole ihan halpoja korjata.
Suberb. Tilava, valtava tavaratila, diesel DSG-vaihteilla todella hyvä ajettava. Paljon varusteita järkevään hintaan käytetyissäkin.
Itsellä 2 Octaviaa diesel automaattina ollut ja kilometrejä se puolimiljoonaa niillä yhteensä.
Nyt tuli juuri 100 000 Suberbin mittariin (vm 2015) ja syksyllä on vaihtamisen aika. Suberb se on seuraavakin auto ellei nyt sitten KIA Optiman hybridiversio ylitä koeajolla Suberbia.
Ethän sinä oikeasti ole ostamassa tuon ikäistö vag tuotetta? Ethän?
Ei väliä! Tärkeintä on, että valitset 1.8 Tsi-moottorin tai pienemmänkin 1.4 Tsi-moottorin, sillä nämä kaksi moottoria ovat erittäin tunnettuja luotettavuudestaan. Esimerkiksi öljynkulutusta näissä moottoreissa ei ole havaittu ollenkaan. Niissä on myös jakoketju, joka tarkoitaa, että esim. jakohihnaa ei tarvitse vaihtaa ikinä. Lisäksi kannattaa valita myös dsg-7 vaihteisto, joka tunnetaan myös automiestn keskuudessa "jumalavaihteiston", eli se kestäisi vaikka kuorma-autossa. Lisäksi muista autoista on mennyt kaksoismassavauhtipyöriä, mutta vag-autoissa nämäkin kestävät aivan eri tavalla.
Onnea ja huolettomia kilsoja Tsi+Dsg:n parissa!