Robotti-imurit - kokemuksia ja suosituksia?
Asun nykyään suuren kaupungin keskustassa ja tuntuu, että hukun pölyyn - etenkin kun pyykit on pakko kuivata täällä yksiössäni sisällä. Aivan joka päivä saisi imuroida eikä säiliöön kertyvä määrä ole mikään pieni toyvillakoira.
Siispä kyselisin, onko kenelläkään kokemuksia robotti-imureista? Toimivatko kuten lupaavat? Jääkö roskaa lattialle? Osaavatko imuroida koko huoneen? Kämppäni on väljästi sisustettu eikä minulla ole esim. mattoja, joten sen suhteen ei pitäisi olla ongelmia. Pääasiassa robotin pitäisi ottaa hiuksia ja tavallista huonepölyä.
Kommentit (9)
Ei välttämättä siivoa nurkista aivan kaikkea, mutta ylläpitoimurointi on kokonaan robotin varassa meillä. En vaihtaisi pois. Tietysti laitteissa on laatueroja.
Luulisi robotin toimivan ap:llä. Meillä on iso talo, mattoja, pitkäkarvainen koira ja kissa. Robottina Neato, maksoi aikanaan muutaman satasen ja imee oikeasti roskat, hiekan ja pölyn, hiukset ja karvat. Latailee välillä itseään ja jatkaa sitten hommiaan. Imuroi järjestelmällisesti eikä poukkoile sinne sun tänne. Ainoa miinus on kova ääni, joten mielellään annan sen hoitaa hommat yksin, kissakin pääsee toiseen kerrokseen karkuun :)
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä siivoa nurkista aivan kaikkea, mutta ylläpitoimurointi on kokonaan robotin varassa meillä. En vaihtaisi pois. Tietysti laitteissa on laatueroja.
Kiitos, mikä merkki/malli teillä on käytössä? Kyllä mäkin edelleen imuroisin myös normaalisti mutta en jaksaisi tehdä joka päivä. First world problems, tiedän :).
Vierailija kirjoitti:
Luulisi robotin toimivan ap:llä. Meillä on iso talo, mattoja, pitkäkarvainen koira ja kissa. Robottina Neato, maksoi aikanaan muutaman satasen ja imee oikeasti roskat, hiekan ja pölyn, hiukset ja karvat. Latailee välillä itseään ja jatkaa sitten hommiaan. Imuroi järjestelmällisesti eikä poukkoile sinne sun tänne. Ainoa miinus on kova ääni, joten mielellään annan sen hoitaa hommat yksin, kissakin pääsee toiseen kerrokseen karkuun :)
Neato onkin mulle uusi merkki, pitää tutustua. Tosiaan mulla on metallijalkainen sohvasänky ja puinen parisänky, joiden alla ei ole mitään ja varmasti matala kone mahtuu sinne alle. Ei lipastoja tai muita sellaisia. Keittiön ja huoneen välillä on kynnys joten sen yli varmaan itse joutuisin koneen nostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, mikä merkki/malli teillä on käytössä? Kyllä mäkin edelleen imuroisin myös normaalisti mutta en jaksaisi tehdä joka päivä. First world problems, tiedän :).
Neato D3 connected. Kalliimmassa on sitten sivuharja, joka saattaa puhdistaa seinänvierustat tarkemmin, mutta emme kokeneet sitä tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neato D3 connected. Kalliimmassa on sitten sivuharja, joka saattaa puhdistaa seinänvierustat tarkemmin, mutta emme kokeneet sitä tarpeelliseksi.
Kiitos! Imuteho kai tuossa kapineessa tärkeintä, mitä hyötyä siitä muuten on. Että jos suunnilleen pölyn kerää niin auttaisi mua jo todella paljon.
On tavallaan turha kutsua niitä imureiksi, ne ovat lakaisijoita ja matottomalla ihan ok tai esim vain keittiöön.
Jos äijällä on kalliit hifit, niin ei.
Halvat mallit eivät ainakaan tee juuri mitään, ovat ihan leluja. Pöly ehkä lähtee, muruset eivät. Imuteho ei tunnu riittävän.