Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko miehesi pitäisi ansaita, että voisit jäädä kotiäidiksi?

Vierailija
16.01.2018 |

En tarkoita hoitovapaata vaan lopullisesti kotiäidiksi.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen perheen yksikkönä enkä ymmärrä, miksi toinen ei voisi olla kotona, jos toimeen tullaan. Eläkeasiat pitää hoitaa kuntoon, se on selvä. Eikä se töissä käyvä saa olla mikään kirstunvartija.

Vierailija
22/34 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en jäisi kotiin vaikka mies tienaisi mitä, jokainen tulee elättää itsensä.

Juuri näin. Ei parisuhde ole mikään hyötysuhde, paitsi säännöllisen seksin kannalta. Molemmat elävät omaa elämäänsä ja huolehtivat itse omista asioistaan ja varsinkin murheistaan. Muija joskus vikisee, kun kodinhoidontuki ei meinaa riittää, mut onneks sitä vikinää ei tarvii kuunnella kun voi lähtee poikien kanssa Viroon katselemaan rotunaisia.

Nykyaikana akat vaan loisii miesten kustannuksella. Pitäis muka osallistua perheen elättämiseen akkaa enemmän, kun kerran tienaankin enemmän. Akka vaan ei tiedä, että saa väistyä nuoremman muijan tieltä kunhan nuorin pentu on tissistä irti päässy. Enhän mä tolla enää sen jälkeen mitään tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teistä kotiäitiys kotona lorvimista niin kuin joku asian ilmaisi. Jos on useampi lapsi eikä kukaan ole päiväkodissa ja osa lapsista pitää esim. hakea kotiin heti koulupäivän jälkeen. Kotityöt, läksyt ja lasten perään katsominen. Onko se lorvimista jos mies tämän kaiken kotona olon kustantaa. Sanoisin, että kyllä

lastenhoito on melkein rankinta työtä mitä olen tehnyt ja minusta on alentavasti ajateltu, että äidit kotona vaan lorvii. Jos miehellä on varaa kustantaa niin kyllä lapsetkin nauttivat siitä, että äiti on kotona. Se on rikkaus itsessään olla kotiäitinä ja mitäs sitten jos ei saa isoa eläkettä vanhana. Ei se rikas vanhuus juuri sen hääppösempää ole. Itseasiassa nykyään rikkaat vanhukset maksavat hoitopaikoistaan paljon enemmän kuin köyhät, joten ei siinä paljoa ylimääräistä heille jää. Tottakai on järkevää vähän ajatella eläkettä ja sitä varten nyt sitten vähän vaikka säästääkin. Mutta eipä sitä kannata elää pelkälle vanhuudellekaan. Elämä on tässä ja nyt.

Vierailija
24/34 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
25/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
26/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään summa ei saisi minua jäämään kotiäidiksi. Ensinnäkin siksi, että meillä on erilliset rahat, toiseksi siksi, että emme ole sen ikäisiä, että hankkisimme lapsia ja kolmanneksi siksi, että minulla ei kuluisi aika kotitöitä tehdessä.

Vierailija
27/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa palkka miehellä, en jäisi kotiäidiksi. Sen sijaan voisin kenties tehdä välillä osa-aikaisesti töitä.

Vierailija
28/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäis kenenkään siivelle elämään. Phyi!

Vierailija
29/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sellaista summaa, tämä siksi että tykkään työstäni enkä ole valmis jäämään töistä lopullisesti pois. Lapset 4v ja 3kk, on jo vähän ikävä töihin.

Vierailija
30/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon että vähintään vuodessa parissa molemmilla olisi mahdollista olla työelämän ulkopuolella.

Vierailija
31/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin pois työelämästä kun mies jäi eläkkeelle. Lapset jo aikuisia ja omillaan. Mies saa eläkettä noin 3300€/kk, lisäksi pääomatuloja. Hyvin tässä pärjäillään kun velkaakaan ei ole.

Vierailija
32/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon että saisin heti loppuelämän tuloni, en ryhdy riippuvaiseksi kenenkään rahoista. Tienaan n 80 000 vuodessa, tuo kertaa vuodet ennen eläkettä, plus eläkeiän tulot.

Nalle Wahlroos siis pitäisi olla miehenä.

Vierailija
33/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se olis nykyisten tulojen summa, eli 15 000€/kk.

Vierailija
34/34 |
01.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jäisi, tykkään työstäni.