Mikä on normaali tuntitaksa muuttopalvelulle?
En ole ennen muuttanut, eli onko jollain kokemusta ns. normaalista taksasta muuttopalvelulle? Kyseltiin vähän niin suurin osa on sitä 100E/h luokkaa, mukaan auto + pari muuttomiestä.
Vai onko järkevämpi hankkia itse paku ja jostain muuttomiehiä erikseen? Mistä tällaisia voisi hankkia?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuota luokkaa hinnat, mutta muuttopalveluilla kestää jostain syystä ihan ihmeellisen kauan. Varmaan pidentävät sitä että taksa nousisi?
Pidentävät aikaa? Taitaa yleensä olla se muuttaja mukana ja näkee mitä touhutaan. Miten ne sitä aikaa pidentäisi? Jos teet muuttoja työksesi, niin ei ehkä huvita ihan hölkkävauhtia kantaa tavaroita, koska on ollu tekemässä samaa eilenkin ja huomenna on myös samaa hommaa tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tuota luokkaa hinnat, mutta muuttopalveluilla kestää jostain syystä ihan ihmeellisen kauan. Varmaan pidentävät sitä että taksa nousisi?
Ja jotkut pitävät kahvi/ruokatauot asiakkaan piikkiin kesken muuton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidentävät aikaa? Taitaa yleensä olla se muuttaja mukana ja näkee mitä touhutaan. Miten ne sitä aikaa pidentäisi? Jos teet muuttoja työksesi, niin ei ehkä huvita ihan hölkkävauhtia kantaa tavaroita, koska on ollu tekemässä samaa eilenkin ja huomenna on myös samaa hommaa tiedossa.
Olen itse kuullut vain tutuilta, että usein esim. saatetaan kesken muuton pitää puolen tunnin ruokatunti. Ja sitten jutustellaan ja seisoskellaan kokoajan muuton yhteydessä. Toki siitä voi itse huomauttaa. Toki ei juosta tarvitse! Sitten taksaan lasketaan asunnolle tulo muuttopalvelusta (ehkä tää on ihan kohtuullista en tiedä?).
40-50 e/h miestä kohden eli 80-100e tunti koska tarvitaan kaksi henkeä. Päälle vielä auton kulut joko tunteina samassa kaupungissa tai kilometreinä pidemmässä muutossa.
Vuokrapakun voisi saada n. 100 päivä, mutta sitten hommaat talkooväen siihen ja otat riskin että kolhit autoa ja maksat vähintäänkin vakuutuksen omavastuut, mitkä voivat olla jopa 2000e vuokra-autoissa.