Halusin tarkistuttaa elatussopimusta lastenvalvojalla, ex alkoi raivoten uhkailla että hän hakee sitten viikko viikko
Sopimusta. Soitti lapsellekkin että jos äiti ei tee näin ja näin, hän joutuu tekemään jotain ikävää johon lapsi liittyy. Tiedän että tarkoittaa tuota uhkaustaan. Hyvä lähtökohta viikko viikko asumiselle, kun isä tekee sen yrityksenä pelotella äitiä, jes, hyvä hyvä. En voi uskoa että yritti lapsenkin kautta vaikuttaa minuun (en itse vaastannut hänelle kun raivottuaan tekstareissa soitti 10x). Mitä nyt jos oikeasti lähtee vaatimaan viikko viikkoa? Olisikin kyseessä vastuullinen aikuinen, mutta en voi mitenkään suostua viikko viikkoon, mikään ei välillämme suju, tekee kiusaa, haukkuu minua kolmosluokkalaiselle lapsellemme. Käyttäytyy muutenkin lapsellisesti eikä ole vastuuntuntoinen. Lomia ei ole suostunut aijemmin kanssani järjestämään.. Olen myös joskus ehdottanut to-ma sopimusta mutta se ei käynyt.
Kommentit (43)
Ahneet äidit eivät päästä lasta isän luo, että saisivat nyhdettyä enemmän rahaa
Vierailija kirjoitti:
Olipa sekava höpinä. En maksaisi penniäkään tuollaiselle!
Siis et haluaisi maksaa oman lapsesi kustannuksia? Etkä varsinkaan tavata ketään ulkopuolista, joka arvioisi onko tuo 140€/kk liian pieni summa tuloihisi ja lapsen menoihin verrattuna?
Viikko viikko systeemiä ei lastenvalvoja hyväksy mikäli vanhempien välit on riitaisat. Ja vaikka olisi viikko viikko systeemi niin se ei poista elatusvelvolliselta elatusmaksua. Molempien vanhempien pitää allekirjoituksellaan hyväksyä että kumpikaan ei maksa elatusmaksua.