Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia kun sukset menee neuvolassa aivan ristiin..

Vierailija
15.01.2018 |

Olen 33-vuotias, urheilullinen ja terve nainen. Minulla on entuudestaan 6-vuotias lapsi ja nyt odotan toista. Heti ensimmäisestä käynnistä lähtien huomasin että ajatusmaailmani on täysin erilainen kuin neuvolantädillä.
Olen 162cm pitkä ja painan 60 kg. Koska olen koko ikäni harrastanut liikuntaa, minulla on melko paljon lihasta eikä läskiä pahemmin. Vaatekokoni on XS/S. Neuvolassa tämä paremmintietävä nuorehko naisihminen sitten ilmoitti heti että lähtöpainoni on liikaa, olisi hyvä alkaa tarkkailla syömisiä. Urheilen siis 5-6 kertaa viikossa ja syön todella terveellisesti, mutta tästähän tyttönen ei piiitannut, hän tuijotti ainoastaan vaakaa ja sitä että minun pitäisi hillitä syömisiäni. Alkoi inttää heti että syönhän kevyttuotteita. Vastasin että en todellakaan syö, syön mahdollisimman prosessoimatonta ja puhdasta ruokaa ja kevyttuotteet eivät kuulu tähän. Väänsimme koko ensimmäisen neuvolakäynnin painostani ja ruokailutottumuksistani. Herkempi olisi alkanut itkemään. Seuraavilla käynneillä keskityttiin siihen että olenko vaihtanut epäterveelliset rasvaiset tuotteet light-tuotteisiin ja ymmärränkö että näillä syömisillä olen pian vaikeasti ylipainoinen ja 100% varmuudella saan raskausdiabeteksen. Olen nyt viikolla 24 ja painoni on noussut koko raskauden aikana 3,5 kiloa mikä on mielestäni erittäin vähän. Kuitenkin syömiseni tuntuu olevan pakkomielle tälle tädille neuvolassa.
Oletteko kohdanneet vastaavaaa ja voiko neuvolantätiä vaihtaa? Tuntuu että emme tee muuta kuin kinastelemme ja hän mitätöi jatkuvasti minua.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 161 cm ja painoin 63 kiloa mennessäni neuovolaan ensimmäisen kerran. Ei siitä mitään sanottu. Paino ei ole siitä paljon kummentunut, nyt vko 17 menossa.

Vierailija
22/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Taitaa tämä neuvola sijaita Porvoossa...?

Porvoolaisen neuvolan tunnistaa kaukaa. Toisen lapsen kohdalla ja tuossa iässä kuulustella vain sokerin käyttö. Sen lisäksi olisi kiinnitetty huomiota että paino nousee tasaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä. Mä olin ekassa neuvolassa 163/68, eikä sanottu mitään. Viimeisessä eli päivää ennen synnytystä painoin 79kg. Jälkitarkastuksessa painoin 72kg ja sitä kehuttiin et hyvin on lähtenyt. Itse olin todella tyytymätön. Koskaan sanottu et liikaa painan tai että liikaa tullut painoa. Itselläkin oli treenaustausta että painaessani 64kg olin todella hyvässä kunnossa ja käytin s-koon vaatteita.

Vierailija
24/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mitä oikein on herkuttelu? Edellä joku kertoi syöneensä herkkuja eli juustoa. Onko juustot kaikille herkkuja? Minusta ne ovat normaaleja elintarvikkeita. Joku pitää herkkuna sianlihakastiketta ja puolukkahilloa, toinen täytekakkua ja jollekin jopa  mustaviinimarjakiisseli on herkkua. Tällaisten asenteiden tuputtaminen lapsille voi olla vaarallista. Herkku = kielletty, jotain erityistä ja hyvää, jolloin suhde tavalliseen sapuskaan vääristyy. Kun syö kohtuullisesti ja normaalisti, kaiken pitäisi olla hyvin.

Vierailija
25/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

He he olisin vienyt inbody testituloksen hänelle, jos olisin tiennyt.

T. 18 % rasvaa, 69kg /172 cm

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi