Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tylyä antaa lahjaksi saadut käteiset takaisin ja pyytää raha tilille?

Vierailija
15.01.2018 |

Meillä laitetaan lasten lahjarahat rahastoon ja siksi käteinen hankala. Ennen ollaan tehty niin, että laitan summan omalta tililtäni lapselle ja otan itse sen käteisen. Seteleillä maksaminen kaupassa vielä ok, mutta sitten sitä pikkusälää lopulta lompsa täynnä ja niillä ikävä maksaa. Selkeämpää olisi raha suoraan tilille.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miks lahjan antajan pitää laittaa raha tilille? Ihan itse voit kävellä pankkiin tai vaikka otto/pano pisteelle, meillä sellainen ihan sittarissa.

Vierailija
2/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se tylyä ja erikoista. Tee vain kuten tähänkin asti. Kolikot voit tiputtaa säästöpossuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no miks lahjan antajan pitää laittaa raha tilille? Ihan itse voit kävellä pankkiin tai vaikka otto/pano pisteelle, meillä sellainen ihan sittarissa.

Meilläkin on cittarissa, mutta sillä voi käsittääkseni tallettaa vain Nordean tilille.

Vierailija
4/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jee...tee vaan noin, niin itse ainakin lahjan antajana tietäisin seuraavalla kerralla olla antamatta.

Miten olisi jos vaikka sanoisin kiitos, halauksen kera?

Vierailija
5/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tekisi minulle noin, niin pitäisin rahat itse. 

Vierailija
6/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa hankalalta.Tuohon otto automaattiin voi tallettaa kaikkien pankkien kortilla ja ainakin täällä pääkaupunkiseudulla noita talletusmaatteja on runsaasti.

Vierailija
7/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jumalattoman onnekas ihminen, jos lompakossa olevat setelit ja mikä raha tahansa on *vaivalloista*.

En itse kehtaisi antaa rahaa takaisin ja pyytää laittamaan tilille.

Se on kyllä mukavuudenhalun ja itsekkyyden huippua, jos ei *jaksa* lahjarahoja laittaa niille tileille tai *jaksa* käyttää käteistä.

Tosiaan automaatissa on muutaman minuutin homma laittaa rahat itse tililleen.

Kun kerran on mitä laittaa.

Kuule, tyhjästä on paha nyhjästä, monella ihmisellä todellisuutta nykyään.

Ikävä kyllä.

Vierailija
8/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lähinnä isovanhemmat ja kummit. Antavat rahan sanoen, että osta lapsille jotain tarpeellista. Ostetaan tarpeelliset jutut joka tapauksessa itse, joten raha halutaan laittaa säästöön tulevia isoja menoja varten (kielikurssi, ajokortti jne.) Vaikka ovatkin läheisiä ihmisiä, tuntuu nololta etukäteen ilmoittaa tilinumero ja pyyntö että mahdolliset rahalahjat sinne.

Ap.

Vierailija
9/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla taas keksitty juttu. Tai no, onhan näitä pösilöjä oikeastikkin olemassa.

Vierailija
10/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jessus. Jokaisessa pankissa voit Ap käydä laittamassa ne rahat lasten tilille.  Lisäksi on vain fiksua lahjan antajalta antaa käteisellä lahja, jossei tiedä saajan tilannetta. Muuten esim pienikin summa voidaan vähentää esim tuista, näistä on iana ajoittain juttua lehdissä. 

Vierailija
11/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä lähinnä isovanhemmat ja kummit. Antavat rahan sanoen, että osta lapsille jotain tarpeellista. Ostetaan tarpeelliset jutut joka tapauksessa itse, joten raha halutaan laittaa säästöön tulevia isoja menoja varten (kielikurssi, ajokortti jne.) Vaikka ovatkin läheisiä ihmisiä, tuntuu nololta etukäteen ilmoittaa tilinumero ja pyyntö että mahdolliset rahalahjat sinne.

Ap.

Seli seli, porvoossa on korvamerkityt rahat ja hankala käteinen, niin niin.

Vierailija
12/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta kommentti: mikäli lapselle tulee paljon noita lahjarahoja käteisellä ja vanhempi ottaa käteisen ja siirtää vastaavan summan lapsen tilille omalta tililtään, voi ennen pitkää tulla veroseuraamuksia...

Vierailija
13/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella tylyä. Lahjan antajana toteaisin, että olkoon sitten jos ei kelpaa.

Vierailija
14/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä palsta jaksaa ihmetyttää minua päivästä toiseen. En ole koskaan tajunnut, miten paljon maailmassa voi olla ap:n kaltaisia vakuumiaivoja!

Vierailija
15/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä laitetaan lasten lahjarahat rahastoon ja siksi käteinen hankala. Ennen ollaan tehty niin, että laitan summan omalta tililtäni lapselle ja otan itse sen käteisen. Seteleillä maksaminen kaupassa vielä ok, mutta sitten sitä pikkusälää lopulta lompsa täynnä ja niillä ikävä maksaa. Selkeämpää olisi raha suoraan tilille.

Miten tulit toimeen 10-20v sitten? Kun kaupassa maksettiin enempi rahalla?

Ymmärtäisin jos joku antaisi kirjaimellisesti oravannahkoja.

No tiesin yhden tyypin joka ei pitänyt jos maksoi kahdenkympin lainaa 2x5€ ja 10€ setelillä. Eipä hänkään ihan täyspäinen ollut...

Vierailija
16/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako käteisen tallettaminen tilille pankin tiskillä? En ole koskaan tehnyt niin.

Ohis

Vierailija
17/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Tuntuu nololta, koska se on todella tyhmää.

Laita raha vaikka kirjan väliin.

Kyllä joku päivä vielä yhteydet on taas nurin niin et saa maksettua kaupassa sähköisesti.

Vierailija
18/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kyllä tuli eteen First World Problem -ykköspokaalin kiistaton voittaja. Onnea! Palkkiosumma tulee 5 sentin kolikoina postilaatikkoosi. Irrallaan.

Vierailija
19/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako käteisen tallettaminen tilille pankin tiskillä? En ole koskaan tehnyt niin.

Ohis

Saattaa maksaa, siksi niitä automaatteja on vähintään siellä kuin konttoreitakin.

Mikäli käyttää jotain marginaalista kikkailupankkia, niin on varmaan tilillä jo muutenkin tarpeeksi rahaa.

Vierailija
20/25 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku sälä😂😂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän