Ai putkiremontille on uusi peitenimi, ”linjasaneeraus”
Onhan se selvää että putkiremontti on sana jota asunnon ostajat pelkäävät.
Pakkohan se oli korvata jollain keinotekoisella kuten nyt linjasaneeraus. Peittelyä, peittelyä.
Kommentit (15)
Eikö se ole ollut linjasaneeraus jo iät ja ajat?
Linjasaneeraus se on ollut jo vuosia.
Kiinteistövälittäjä ei puhu koskaan suorin sanoin.
Vierailija kirjoitti:
On ollut, mutta ap:lle uusi sana.
Se on kyllä aina ollut linjasaneeraus... eli putkistolinjan remontti (=venäjää, tarkoittaa korjausta).
Menepä mummolle puhumaan linjasaneerauksesta niin se sanoo että MIKÄ?
Olen ollut erityisherkkä jo vuosia!!! :(
Linjasaneerauksella tarkoitetaan yleensä putkiston uusimista kokonaan. Putkiremontti sen sijaan voi tarkoittaa joko linjasaneerausta tai myös esim. pelkkää putkiston sukitusta, joka on paljon kevyempi remontti.
Linjasaneerauksessa laitetaan uusiksi koko rappu alhaalta ylös asti oli teidän asunnon putkissa vikaa tai ei. Usein korjataan myös ilmastointi ja sähkönousut ja vedetään tietoliikennekaapelit kerroksiin.
Linjasaneeraus ja putkiremontti on usein ihan eri asioita, putkiremontissa käydään läpi vesi ja viemäröinti ja taas linjasaneeraus ulottuu ilmastointiin, sähkötöihin jne ja on usein paljon laajempi.
Vierailija kirjoitti:
Menepä mummolle puhumaan linjasaneerauksesta niin se sanoo että MIKÄ?
Tuskin, sillä samaiset mummot miettivät yhtiökokouksessa tehdäänkö meillä putkiremontti vai linjasaneeraus.
Tai tehdäänkö taloyhtiön parvekeremontti vai julkisivuremontti. Ja siinäkin on suuri ero.
Olen mummo ja olen kuullut linjasaneerauksesta jo parikymmentä vuotta, usein puhutaan siitä yhtiökokouksessa. Ei ole vieras sana lainkaan.
Uusi? Peitenimi?
Mitä vihtua nyt taas, AP.
Vierailija kirjoitti:
todellakin!
Niin totta.