"Tynnyrissä elävät" ihmiset
Tynnyrissä elävillä tarkoitan ihmisiä joiden elämä pyörii vain itsensä ja mahdollisen perheensä ympärillä. Suurimmat kulttuuriharrastukset liittyy TV:n katsomiseen ja siiderin/kaljan lipittämiseen. Ei kiinnosta tiede, ei taide, ei mikään TV:n tarjontaa vaikeampi kulttuuri. Harrastuksia ei ole jos tuota TV:tä ei lasketa. Töissä käydään pakon edessä ja vain sen verran että selvitään. Tähän usein liittyy vielä tietynlainen laiskuus, että halutaan asua vuokrakerrostalossa, ettei vaan mitään tarvitsisi itse tehdä, siinähän voisi joutua ponnistelemaan ja mikä ikävintä ehkä vaivaamaan päätäkin...
Ei ihme että nämä on lähes järestään masentuneita tai muuten vaan alavireisiä ihmisiä (paitsi ne tietyt ADHD:t), kun elämässä ei ole mitään sen kummempia tavoitteita kuin selvitä hengissä huomiseen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli tämän avauksen tarkoitus?
Käyn konserteissa / teatterissa jne. ja asun omistusasunnossa, mutta en kuvittele olevani vuokrakerrostalossa asuvia parempi.
Eihän tässä paremmuudesta ole kyse vaan siitä, että mikä saa ihmiset elämään ilman kunnon tavoitteita? Miksi halutaan vaan mennä siitä missä aita on matalimmalla?
Pitääkö tavoite siis olla omakotitalossa asuminen.
Hyvin rajattu on näkökulma ap:n kaltaisella henkilöllä, joka niputtaa ulkoisen tekemisen ja omistamisen mukaan ihmiset tiettyyn ryhmään. Tunnetjäko oikeasti erilaisia ihmisiä. Minä olen tavannut ja jutellut monen kanssa, joista on paljastunut yllätys, mieluinen tai ei niin mieluinen. Päällepäin aktiivisten ja paljon touhuavien, matkustelevienkin ihmisten ajatusmaailma onkin ollut rajallinen, kapea ja tiettyihin asioihin keskittyvä. Passiivisemmalta näyttävien kanssa jutellessa taas on ollut ilo todeta kuinka paljon tietoa ja laajaa näkemystä heillä on.
Tuo luokittelu, jota ap ja kaltaisensa harjoittaa, surettaa minua.
Mitä väliä? Elämä on lyhyt, antaa jokaisen elää niin kuin haluaa.
Kerropa nyt AP mitkä ovat sinun tavoitteitasi ja mitkä ovat kelpoja tavoitteita tynnyristä pois pääsemiseksi?
Ei kellään tyytyväisellä ihmisellä ole tarvetta rääpiä muiden elämåä. Eikö oma suorituskeskeinen pätemisesi tehnytkään sinua onnelliseksi? Ei kaikille riitä pelkkä pää kolmantena jalkana tekeminen ja päteminen elämän sisällöksi. Juuri te "tavoitteiden, kilpailun ja tulosten" perässä juoksijat ylikuormitatte tämän maapallon ja tuhoatte lopulta kaiken mitä luonto meille tarjoaa.
<3