Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raskauden jättämiin jälkiin kehossa mitenkään itse vaikuttaa vai onko se arpapeliä?

Vierailija
14.01.2018 |

Haukkukaa vain pinnalliseksi jos se oloa helpottaa, mutta mietin tämän ekan raskauden kohdalla, että miten paljon se jättää jälkiä kehoon? Olen aina ollut pitkä ja hoikka, lihasta on jonkin verran ja kyllä se mietityttää jos raskauden jälkeen en enää tunnista kehoani.

Ei se tietenkään ole pääasia, vaan se että lapsi olisi terve. Keho tulee kakkosena mutta murehdin kyllä asiaa jonkin verran.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko raskausarvet kipeitä? Siis ratkeaako iho oikeasti?

Vierailija
22/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan kroppaan voi vaikuttaa mielestäni ennen raskautta; elintavat, ruoka ja liikunta. Se vaikuttaa myös raskaaksi tuloon, raskauden ja synnytyksen riskeihin jne.

Mutta siihen ei voi ihan yhtä lailla vaikuttaa tuleeko raskausarpia mahaan ja miten helposti kroppa palautuu. Joillekin ei tule arven arpea vaikka lapsia olisi monta, toisilla vatsa on arvista täysin juovikas jo ensimmäisen lapsen kohdalla. Sama palautumisessa; joillekin jää erkaantuneet vatsalihakset, ruttupussi vatsanahkaan ja pahimmassa tapauksessa kaikki kilotkin. Oman lähisuvun naisista ehkä saa jotain suuntaa antavaa osviittaa?

Itse olen pitkä ja hoikka ollut ennen lapsia. Kaksi lasta. Onnekseni kuulun jälkimmäiseen ryhmään; arpia mahaan ei tullut, vatsalihakset palautuivat hyvin, samoin iho ja paino. Molemmista lapsista olin alkupainossa kuukauden päästä synnytyksestä. Ihon palautumisessa meni toki kauemmin.

Nyt ikää pian 35v ja kroppa itseasiassa paremmassa kunnossa fyysisesti kuin koskaan. Lapsien myötä ruokatottumuksiin ja ruoka-aikojen säännöllisyyteen on kiinnittänyt aiempaa enemmän huomiota, alkon kulutus ja baareilu+kotiin grillin kautta on jäänyt minimiin. Salilla käyn neljästi viikossa säännöllisesti; se on minun omaa aikaa ja nautin siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarvista en osaa sanoa. Hätäsektioarpeen en voinut itse vaikuttaa ja rumahan tuo on. Hengissä ollaan molemmat vaikka napapaita-ajat on takana päin.

Vierailija
24/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin äidiksi 35-vuotiaana ja lihoin raskaudessa 17 kiloa. (Olin hoikka ja lihaksikas). Koitin syödä terveellisemmin raskauden aikana koska rakastan pitsaa ja karkkeja. Rasvasin ihoa paljon koska on muutenkin kuiva. Ei tullut arven arpea ja kroppa palasi melko nopeasti melkein takaisin. Alkupainoon en ole kuitenkaan päässyt, tein ruumiillista työtä ennen raskautta sekä kävin salilla, nyt käyn salilla mutta harvemmin ja olen hoitovapaalla. Jos päättäisin niin varmasti pääsisin samoihin mittoihin mutta en jaksa :D Eli omalla kohdallani: GEENIT ei mikään muu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi