Mä haluisin opiskella terkkariksi. Miten äkkiä kaikkiin toimenpiteisiin tottuu?
Siis kun pitäisi oppia kaikkea tekemään koulussa, verikokeita ottamaan, rokottamaan, katetroimaan, kanyloimaan, lääkehoitoa ylipäänsä jne. Se tärkein tietysti ihmisen kohtaaminen. Ei mitään aiempaa kokemusta hoitotyöstä. Terkkarin työ tietysti ei mitään kanylointeja sun muita sisällä, mutta se sairaanhoitajaksi opiskelu sisältää. Olen kyllä ihan valmis harjoittelemaan kaikkea, mutta miten nopeasti tottuu? Kaikkien hoitajaopiskelijoiden tai jo valmistuneiden kokemukset kiinnostaa, ei tarvitse olla juuri terkkari. Myös lääkärit ja opiskelijat voivat tietysti vastata!
Tällä hetkellä olen aivan toisella alalla, mutta tosiaan alanvaihto mielessä kun haluan paljo. sosiaalisemman ammatin.
Kommentit (4)
Itse työskentelen työterveyshoitajana ja ei tosiaan toimenpiteitä tarvitse tehdä. Ainoastaan rokottelemaan. Opiskelemaan mennessäni en ollut myöskään ollut koskaan minkäänlaisissa hoitotöissä, mutta hyvin sujui ja ole. Tykännyt työstäni.
Jännitin kovasti rokottamista ja muutenkin neuloja opintojen aikana. Koulussa harjoiteltiin rokottamaan kaveria. En meinannut uskaltaa, mutta opettaja auttoi antamalla kädelle vauhtia. Kanyylia en uskaltanut myöskään laittaa, rupesin itkemään sinä hetkenä kun neula olisi pitänyt työntää ihon läpi.
Mutta hyvin olen työssäni pärjännyt terveydenhoitajana lastenneuvolassa. Rokottamiseen on tottunut enkä jännitä sitä ollenkaan. Harjoitteluissa ei tarvinnut kanyloida, joten sitä en osaa enkä koskaan ole tehnyt. Enkä ole sitä taitoa kyllä tarvinnutkaan.
Bioanalyytikko kirjoitti:
Luulin että opintojen aikana olis kauheaa näytteenotto toisen pimpsasta, tai sormien työntäminen toisen pyllyyn, mut parin viikon jälkeen ei sitä enää ajatellut ihmeemmin. Se oli vaan työtä..
Ei kai siellä nyt oikeasti sormia työnnellä opiskelukavereiden hanureihin.
Onneksi en itse lähtenyt alalle :D Huh.
Luulin että opintojen aikana olis kauheaa näytteenotto toisen pimpsasta, tai sormien työntäminen toisen pyllyyn, mut parin viikon jälkeen ei sitä enää ajatellut ihmeemmin. Se oli vaan työtä..