Voiko melkein nelikymppisenä vielä vaihtaa alaa ja kouluttautua poliisiksi ja päästä "murharyhmään" tutkijaksi?
Vai onko ihan tuhoon tuomittu haave? Poliisin väkivaltarikosyksikön tutkijasta on siis kyse.
Kommentit (18)
Tuskin. Tutkijaksi ylennetään ja se käy pitkän poliisiura kautta, sekä lisäkoulutuksella..
Poliisit jim-sarjassa niistä moni on alkanut poliisiksi vasta keski-ikäisenä.
Ala mieluummin yksityisetsiväksi ja laita ilmoitus lehteen: "Televisiosarjoja paljon katsonut itseoppinut salapoliisinero ratkoo murhia. Tiedustelut Leipurinkatu 221B."
Voi poliisiamk:hon hakea vielä yli kolmekymppisenä. Yli neljäkymppisenäkin. Yläikärajaa ei kai ole. Etua siitäkin jos lapset ovat jo isoja ja muuttaneet pois kotia kun etenkin rikospoliisin työ häiritsee jonkin verran perhe-elämääkin.
Ala Varekseksi. Yksityisetsivän ammattissa on vauhtia ja vaarallisia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin. Tutkijaksi ylennetään ja se käy pitkän poliisiura kautta, sekä lisäkoulutuksella..
Höpö höpö. Tutkijaksi mennään "akateemista tietä", eli kouluttautumalla. Ei tarvita mitään ylennyksiä siihen.
Poliisikouluun vaan pitäisi hankkiutua.
Pääsykokeesta se useimmiten jää kiinni. Keski-ikäisen naisen voi olla aika nihkeetä päästä kuntotesteistä läpi tuosta, ei ehkä enää koskaan pääse siihen kuntoon, ellei sitten ole valmiiksi urheilullinen ja hyvässä kunnossa ja siihen lisätreeniä päälle.
Vierailija kirjoitti:
Pääsykokeesta se useimmiten jää kiinni. Keski-ikäisen naisen voi olla aika nihkeetä päästä kuntotesteistä läpi tuosta, ei ehkä enää koskaan pääse siihen kuntoon, ellei sitten ole valmiiksi urheilullinen ja hyvässä kunnossa ja siihen lisätreeniä päälle.
Mikä osa kuntotestistä on vaikeaa keski-ikäiselle neiselle (tai miehelle)?
Vinkkinä sen verran, että oikea elämä ei ole kuin leffoissa, joissa kaikki on vauhdin huumaa ja täpäriä tilanteita. Kaikissa töissä on puuduttavia ja tylsiä asioita. Siksi ne ovat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vinkkinä sen verran, että oikea elämä ei ole kuin leffoissa, joissa kaikki on vauhdin huumaa
ja täpäriä tilanteita. Kaikissa töissä on puuduttavia ja tylsiä asioita. Siksi ne ovat töitä.
Kaikki tietävät tuon kyllä. Ei sinun tarvitse maallikkona yrittää selittää itsestäänselvyyksiä muille.
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sanonut mikä niissä kuntotesteissä niin kauhean pahaa on keski-ikäiselle.
Minä unelmoin samasta. Tällä hetkellä ls sosiaalityössä ja enpä tiedä eroaisiko rikostutkijan työ tästä loppujen lopuksi kovinkaan paljon.
Mä (olen nainen) kävin poliisikoulun pääsykokeissa parikymppisenä muutoin hyvin treenanneena, mutta olin puolikuntoinen oltuani juuri influenssan kourissa. Joo typerä idea oli mennä, mutta ajattelin, että käyn katsomassa mikä on homman nimi niin pystyn sitten vetämään täysillä kun kokeet järjestetään seuraavan kerran. Seuraavaa kertaa ei sitten tullut kun elämä oli siinä vaiheessa saanut jo ihan uuden suunnan. Mutta noh joka tapauksessa jos mietin itse mikä niissä oli vaikeaa niin etenkin se, että taukoja ei pidetty vaan kaikki tehtiin putkeen - ensin juostiin se muutama kilsa, sitten suoraan kuntoradalle jossa mm. raahattiin nukkea ja ylitettiin se korkea seinämä ja sen jälkeen salille josta olis jatkunut suoraan uintiin. Itse tipuin pelistä juuri ennen uintia (tehtävien järjestys vaihteli riippuen mihin ryhmään kuului). Jos nyt pitäis näin kolmekymppisenä mennä tuo setti vetämään niin todella tiukkaa tekis ilman kunnon treenejä, luovuttaisin varmaan jo juoksun jälkeen 😄 Mutta hae AP ihmeessä poliisikouluun ja siitä polamkiin jos siltä tuntuu!
Nuken kantaminen ei ole kuulunut enää vuoden 2016 jälkeen kokeisiin.
No se on varmaan korvattu jollain muulla osiolla. Ei varmasti helpolla pääse nykyäänkään.
Mikä on ap:n suosikkisarja? Criminal Minds?
Ootko nyt katsonut vähä liikaa wallanderia ja siltaa?