Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden teinit lukee monta kirjaa viikossa?

Vierailija
14.01.2018 |

Meidän 13- ja 16-vuotiaat tytöt on oikeita lukutoukkia: monta kirjaa menee viikossa läksyjen ja harrastusten ohessa. Nuorempi aloitti englanninkielisellä luokalla syksyllä ja lukee nyt Harry Pottereita alkukielellä.

Vanhin eli 20-vuotias on aina ollut kirjallisuudesta kiinnistunut. Hän pääsi heti kirjoitusten jälkeen opiskelemaan teologiaa ja filosofiaa. Suunnitelmissa on kirjallisuustieteen ottaminen yhdeksi sivuaineeksi.

Kuva että lapset lukevat paljon. Muita harrastuksia meillä on eläimet (koirat ja hevoset), purjehdus, lumilautailu, partio ja videopelit. Kaikkeen tuntuu aikaa riittävän, koska tytöt ovat mm pikalukijoita. Terv Ylpeä äiti

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kiva että lukevat

Ap

Vierailija
2/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukisi varmaan mielellään, mutta olen kieltänyt lukemasta enempää kuin yhden kirjan viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teininä samanlainen, luin kaiken vapaa-aikani ja melkein asuin kirjastossa. Harmikseni isäni piti harrastustani ajan tuhlauksena ja naureskeli, miten olen säälittävä nyhvö jolla ei ole edes kavereita. Kiva siis kuulla, että on vanhempia jotka edes tukevat lapsen lukuintoa.

Vierailija
4/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ylpeä, jos mulla olisi lukevia teinejä. Olen lapseton, mutta tuli muistoja mieleen. Kylään tuli aina viikoittain kirjastoauto. Kuskasin naapurin tytönkin joko pyörällä tai potkukelkalla paikan päälle (mulla oli vahvat jalat. Olin tuolle naapurin tytölle koulukyytikin aika usein). Viikossa luettiin useampia kirjoja ja puhuttiinkin niistä paljon. Arvostettiin kirjoja enemmän kuin elokuvia ja tv-sarjoja.

Lukeminen kehittää ihmistä. Mua ainakin lämmittää tieto siitä, että on vielä nuoriakin, jotka arvostavat kirjoja. Ihan varmasti lapsistasi on tulossa hienoja aikuisia. :)

Nykyisin lukisin enemmän, jos pääsisin kirjastoon helpommin. Ei voi edelleenkään muuta kuin arvostaa meidän kirjastosysteemiä, joka takaa loputtomia elämyksiä ja uusia maailmoja kaikille.

Vierailija
5/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin luin lapsena ja nuorena hirveät määrät. Onnekseni en myöskään tarvinnut kauheasti unta,joten luin yömyöhään. Nykyään tulee luettua ihan liian vähän.

Ja teinipoika ei ole kirjoista kiinnostunut harmikseni. Mutta onneksi ahmii tietoa kyllä muuten.

Vierailija
6/7 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin teininä samanlainen, luin kaiken vapaa-aikani ja melkein asuin kirjastossa. Harmikseni isäni piti harrastustani ajan tuhlauksena ja naureskeli, miten olen säälittävä nyhvö jolla ei ole edes kavereita. Kiva siis kuulla, että on vanhempia jotka edes tukevat lapsen lukuintoa.

Multakin otettiin kirjoja aika usein pois. :( Siksipä mustakin tuntuu hyvältä, kun lasten annetaan lukea. :)

4

Vierailija
7/7 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kirjaa viikossa

...

No, minä luin teininä monta päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi