Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainasta vapaata jotta varaa maksaa teinin autokoulu?

Vierailija
14.01.2018 |

Kellään ollut vastaavaa?

Ei puhettakaan, että olisi varaa tai mahdollisuutta kustantaa teinille ajokortti ilman kys toimenpidettä.
Vai oletteko jättäneet ajokortin hankkimatta lapselle?
Itselleni olisi ikäänkuin kunnia-asia maksaa se hänelle, itse en ajokorttia saanut, kuten en muutakaan taloudellista tukea koskaan,
eikä opiskellessakaan sitä ollut varaa hankkia eikä työssä ollessakaan (bruttotulut n.2100€/kk ja säännöllisesti myös työttömänä).

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herttileijaa sinua tietämätön. Nuori ei pääse edes varastohommiin ilman ajokorttia. Myös monet asiantuntijatehtävät vaativat ajokorttia, menet asiakastapaamisiin, voihan nuori alkaa yrittäjäksi, ja kuljettaa pakulla työvälineet plus muun tarvittavan. On vapautta valita asuinpaikka. Ei ole julkisten varassa.

Paras lahja teinille.

Vierailija
22/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole laittanut teiniä töihin? Kesätöihin esim. Iltaisin tai vkl töihin?

Onko hän saanut rahaa synttärilahjaksi? Näitä rahoja olisi voinut alkaa jo säästämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuntolainan lyhennys 1200e/kk ja opetusluvalla opettaminen maksoi puolet tuosta. Eli ei kovin pitkää lyhennysvapaata olis tarvinnut.

Vierailija
24/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuäiti olen minäkin ja mielestäni ideasi on loistava. Sinun asemassasi ottaisin lyhennys vapaata ja maksaisin ajokortin. Et kerro kauanko vielä asuntoa maksat mutta jos vaikka vuosia niin tuo ei ole kuin pisara meressä. Onnittelut kun olet saanut oman kodin yhden äidin palkalla. Pariskunnat eivät tajua miten paljon kovemmalla taloudellisesti ollaan !!

Vierailija
25/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yh lapsen syntymästä saakka, useita vuosia työttömänä ja välillä pienipalkkaisessa työssä, kuten nytkin. Bruttopalkka 1700e/kk.

Olen lapsen syntymästä saakka laittanut silloin tällöin muutaman kympin lapsen säästötilille.

Täyttää tänä vuonna 18v ja säästötilillä on 3000e, ei paljoa kun miettii että 18v säästetty, mutta sen verran että sillä saa ajokortin.

Ajokortin saa myös korottomalla osamaksulla ja minimi kk erät 100e.

Vierailija
26/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte ja tarvisiko korttia oikeasti? Onko autoon varaa

Vierailija
27/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain itse mietittävää....miten pitkä lyhennysvapaa vs. Kortin hyödyt teinille.

Totta tuo, että hanttihommien saaminen on helpompaa kun pääsee kulkemaan, mutta sitten tarvitaan myös se auto.

Vierailija
28/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortin sai 18 v ja minä äitinä kustansin. Ei tarvinnut lainata rahaa.

Vierailija
29/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellään ollut vastaavaa?

Ei puhettakaan, että olisi varaa tai mahdollisuutta kustantaa teinille ajokortti ilman kys toimenpidettä.

Vai oletteko jättäneet ajokortin hankkimatta lapselle?

Itselleni olisi ikäänkuin kunnia-asia maksaa se hänelle, itse en ajokorttia saanut, kuten en muutakaan taloudellista tukea koskaan,

eikä opiskellessakaan sitä ollut varaa hankkia eikä työssä ollessakaan (bruttotulut n.2100€/kk ja säännöllisesti myös työttömänä).

Maksettiin tietenkin. Raha-asiat kun on kunnossa, niin ei tarvi kärvistellä. Silloin kun on lapsia, niin silloin on syytä on  olla fyrkkaa.

Vierailija
30/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vastaa mihinkään kysymyksiin.. yllättävää?

Vierailija
31/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, ajokortiton on huonommassa asemassa myös työnantajan näkökulmasta, jää jo nuorena työpaikat saamatta. Itse olen autoillut nyt 16 vuotta, on mahtavaa. Ajotaito on kansalaistaito.

Ajotaidoton epäilyttää, ei sen vertaa ole saanut aikaan. EN PALKKAISI.

Eihän tässä ollut siitä kyse, että ap:n lapsi ei ikinä saisi ajokorttia (ja sen myötä työpaikkoja), vaan että hänen pitäisi kustantaa se itse. Niin hassulta kuin se kuulostaakin, tuollaisen juuri täysi-ikäiseksi tulleen voi olla helpompi saada tienesteistään irti pari tonnia kuin asuntovelkaisen yksinhuoltajan, vaikka tämä tienaisi enemmän. Nuorella kun ei vielä velvoitteita ole.

Vierailija
32/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aina olisi kasvatuksellisesti hyvä, että nuori kustantaisi ainakin osan ajokortista omalla kesätyöllään. Itse keräsin marjoja, siivosin yms. Kyllä sen kortin ehtii hankkia vähän myöhemminkin kuin heti 18 täytettyään. Itse arvostaisin työnantajana kovasti sellaista nuorta, jolla olisi näyttöä myös hanttihommista ja siitä että on joutunut itsekin näkemään vaivaa asioita saadakseen.

Vierailija
33/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aina olisi kasvatuksellisesti hyvä, että nuori kustantaisi ainakin osan ajokortista omalla kesätyöllään. Itse keräsin marjoja, siivosin yms. Kyllä sen kortin ehtii hankkia vähän myöhemminkin kuin heti 18 täytettyään. Itse arvostaisin työnantajana kovasti sellaista nuorta, jolla olisi näyttöä myös hanttihommista ja siitä että on joutunut itsekin näkemään vaivaa asioita saadakseen.

Hyvä pointti. Itse ainakin työnantajana arvoistaisin oma-aloitteista ja työteliästä nuorta enemmän kuin kermap*rsettä.

Vierailija
34/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle kukaan maksanut ajokorttia. En ole hankkinut sitä vieläkään (olen 26-v.), koska mitäpä sillä tekisin, kun ei pienipalkkaisella ole kuitenkaan varaa autoon. Eli jos Ap:lla on sama tilanne, ettei lapsella ole varaa ostaa ja ylläpitää omaa autoa, niin ajokortti on turha.

Vierailija
35/35 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se muutaman kympin säästäminen pitäisi nyt ihan ylivoimaista olla????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä