Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko makaaminen terveellisempää kuin istuminen?

Vierailija
13.01.2018 |

Aina puhutaan miten istuminen on vaarallista ja lyhentää elämää yms. yms. mutta entä jos makaisinkin istumisen sijaan, siitähän ei koskaan puhuta mitään?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat on läskien puuhaa

Vierailija
2/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Se on ns. ihmisen "perusasento" sen jälkeen on seisominen.

Vierailija
4/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistoihinkin voisi tuolien sijaan ostaa sitten vaikka sängyt.

Vierailija
5/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et ole koskaan istunut?

Vierailija
6/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Makaamisessa käytät vielä vähemmän lihaksia kuin istuessa. Kai nyt jokainen tietää ja takuaa, mitä esim pitempi sairaalassa vuodepotilaana olo tekee ihmisen kunnolle ja lihaksille?!

Mulle on lääkäri sanonut, että puolimakaavakin asento on parempi kuin makuulla olo.

Vierailija
7/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyasento/istuma-asento on mm. ruoansulatuksen kannalta parempi kuin makuuasento.

Vierailija
8/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin makaaminen on rikos

Vierailija
9/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Makaamisessa käytät vielä vähemmän lihaksia kuin istuessa. Kai nyt jokainen tietää ja takuaa, mitä esim pitempi sairaalassa vuodepotilaana olo tekee ihmisen kunnolle ja lihaksille?!

Mulle on lääkäri sanonut, että puolimakaavakin asento on parempi kuin makuulla olo.

Mutta eikö istumisessa ole vaarallisinta veren hyytyminen jalkoihin ja sitä kautta veritulppien kulkeutuminen minne päin kroppaa tahansa. Tätä vaaraa ei luulisi makuuasennossa ainakaan olevan yhtä pahana.

Vierailija
10/16 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoansulatukselle hyvä on vasemmalla kyljellä makaaminen

Vierailija
11/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö istumisessa ole vaarallisinta veren hyytyminen jalkoihin ja sitä kautta veritulppien kulkeutuminen minne päin kroppaa tahansa. Tätä vaaraa ei luulisi makuuasennossa ainakaan olevan yhtä pahana.

Ainaki sairaalassa äkkiä tökkäävät jotain piikkiä ettei tule hyytymiä jos joutuu makaan vaan.

Vierailija
12/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikaan nisäkäs ei istu, kun se lepää. Se on joko jalkeilla tai makoilee. Kissa ja koira istuvat pari sekkaa ja lyövät sen jälkeen maihin. Hevonen tai lehmä ei istuskele, vaan seisoo tai makailee. Siasta puhumattakaan, jonka elimistö muistuttaa paljon ihmisen elimistöä. Varsinkin viimeksi mainittu puhuu sen puolesta, että makaileminen on terveellistä, ja sitäpaitsi mukavaa varsinkin kun syö samalla jotain.

Vierailija
13/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainaki sairaalassa äkkiä tökkäävät jotain piikkiä ettei tule hyytymiä jos joutuu makaan vaan.

Miksei toimistotyöntekijöihin tökitä tuollaisia piikkejä, joutuu istuun vaan päivät pitkät.

Vierailija
14/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Se on ns. ihmisen "perusasento" sen jälkeen on seisominen.

Tavallaan. Jotenkin silti kuvittelisin jo ensimmäisten ihmisten istuneen jossain kivellä tai maapläntillä möllöttämässä. Jos ei jaksa seistä, eikä makaamaan mahdu.

Vierailija
15/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat on läskien puuhaa

Itse kun olin bmi 15, niin en kyllä jaksanut tehdä muuta kuin maata, max istua.

Vierailija
16/16 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei toimistotyöntekijöihin tökitä tuollaisia piikkejä, joutuu istuun vaan päivät pitkät.

Eivät joudu, vaan ovat laiskoja nousemaan.