Saan työkkärin kurssista 9€/päivä, lastenhoito 40€/päivä
Pääsin viiden päivän kurssille, kivaa! Valitettavasti lastenhoito viideltä päivältä maksaa 200€ kaupungin tilapäisessä varhaiskasvatuksessa, JOS heillä on tilaa. Yritän nyt miettiä miten saan tienattua tuon 200€ jotta pääsen kurssille ja vältän karenssin. Ja mitä ihmettä minä teen jos en saakaan sitä tilapäisen hoidon paikkaa? Tyttö on eskarissa, tarvitsee hoidon 4h eskarin päälle ja poika 3,5v tarvitsee kokopäivähoidon. Sukulaisia ei ole auttamassa valitettavasti, mies taas on töissä.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on... Mutta...
Ensinnäkin, eikö mitään voi mistään maksaa? Pitääkö kaiken aina olla "köyhälle" ilmaista? Toisaalta, jos olet noin köyhä mitä annat olettaa, niin ei ne viikon hoitomaksut noin suuret ole. Köyhälle sekin on ilmaista, tai lähes maksutonta.
No ei tämä ole provo vaan tilanne, joka täytyy ratkaista jotenkin jotta pääsen kurssille enkä joudu ottamaan 2kk karenssia. Mies on työelämässä joten en saa siksi mitään alennusta tilapäisiin viiden päivän hoitomaksuihin. 200€ on minulle iso raha. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti olette köyhiä, on päivähoito ilmainen. Jos mies tienaa paljon, se tietty maksaa hoidon, sillä hänen tulojensa takia siitä hoidosta täytyy maksaa.
Olen sinänsä sitä mieltä, että millään tempputöillä ja kursseilla ei ole mitään järkeä olla. Normaali tes-työnbpitäisi olla se, jota pitäisi vaatia ottamaan. Muun kuuluisi olla vapaaehtoista.
No ei mies mikään suurituloinen ole, mutta joudumme maksamaan päivähoitomaksun vaikka työtön olenkin. Mies yksin elättää tuloillaan nelihenkisen perheemme tällä hetkellä, maksaa asuntolainan yms. emmekä saa mitään tukia. Tiukkaa on, joten tuo raha jotta pääsen pupukurssille viideksi päiväksi tuntuu kyllä kukkarossa. Ap
Mikä taho järjestää tämän tilapäishoidon? Melko kallista, jos päiväkodissa siis ovat.
Kysyn vaan, että miksi ap:n pitää maksaa tuo hoitomaksu yksin, miksi ei lasten isän kanssa yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Ei miehen kuulu maksaa.
Eiks lapset ole hänen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säästöjä minulla ei enää ole jäljellä. Avomieheltä en kehtaisi pyytää rahaa, oma kurssini kuitenkin kyseessä mutta minulle 200€ on suuri raha kuitenkin. Ap
Lapset, joista päivähoitokulut aiheutuu, on puoleksi miehen
Mutta kulu aiheutuu työkkärin höpölöpökurssin takia. Kai sinne saa ottaa lapset mukaan, ei sitä hoitopaikkaa välttämättä mistään taiota. Mies voi tietty ottaa saikun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä taho järjestää tämän tilapäishoidon? Melko kallista, jos päiväkodissa siis ovat.
Kysyn vaan, että miksi ap:n pitää maksaa tuo hoitomaksu yksin, miksi ei lasten isän kanssa yhdessä?
Ihan kunnallinen päivähoito kyseessä. Mies maksaa jo asuntomme lainalyhennyksen ja esimerkiksi autolainani. Ehkä tuo meno kurssin takia tuntuu vähän kohtuuttomalta. Ap
Sano sinne te toimistoon ettei ole varaa, että hoito lapsille maksaisi 200€ jos sitä edes saa, ja kato mitä ne sanoo. Kysy myös voitko ottaa nyt ja jatkossa lapset mukaan, koska hoidon saaminen ja rahoitus epävarmaa.
Sulla on nyt kaksi vaihtoehtoa
a) mennä pupukurssille ja maksaa päivähoito. Ehkä puoliksi miehen kanssa.
b) olla menemättä ja ottaa karenssi.
Laske kumpi tulee halvemmaksi.
Tosin olen sitä mieltä että nuo pupukurssit pitäisi olla vapaaehtoisia tai ottaa ainakin huomioon lasten päivähoidon järjestämiseen liittyvät ongelmat, saako niitä tilapäisiä paikkoja miten helposti?
Vierailija kirjoitti:
Sano sinne te toimistoon ettei ole varaa, että hoito lapsille maksaisi 200€ jos sitä edes saa, ja kato mitä ne sanoo. Kysy myös voitko ottaa nyt ja jatkossa lapset mukaan, koska hoidon saaminen ja rahoitus epävarmaa.
Sitä vielä, että eikö se Sipilä tuoreeltaan sanonut, että haluaa kuulla yksittäisiä ihmisiä, jos kohtuutonta osallistuminen aktiivimalliin. Onko sen puhelinnumero julkinen? Kansanedustajilla ainakin on.
Vierailija kirjoitti:
Tosin olen sitä mieltä että nuo pupukurssit pitäisi olla vapaaehtoisia tai ottaa ainakin huomioon lasten päivähoidon järjestämiseen liittyvät ongelmat, saako niitä tilapäisiä paikkoja miten helposti?
Tosiaan, on kolmaskin vaihtoehto:
haet saikkua, silloin ei tarvitse mennä.
Tai neljäntenä, sanot vaan ettet löytänyt hoitopaikkaa ja otat lapset mukaan, olethan velvoitettu tulemaan paikalle karenssin uhalla. Ehkä ne sit antaa "vapautuksen" kurssista.
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaan jännittää onnistunko tällä kahden viikon varoitusajalla edes saamaan minkäänlaista hoitopaikkaa. Ja jos hoitopaikkaa ei saa eskarilaiselle samasta päiväkodista jossa käy eskaria niin mitenhän onnistuu kurssin puolesta se, että mun pitää kesken päivää hakea bussilla tyttö eskarista ja kuljettaa ehkä toiselle puolelle kaupunkia loppupäivän hoitoon, sitten bussilla taas palata kurssipaikalle eli meneehän siihen aikaa pois kurssista. Ap
Ap odottaa kiva ja hyödyllistä valmennusta, niin täällä se leimattiin höpöpupukurssiksi ja pitäisi sirä vältellä. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Ap odottaa kiva ja hyödyllistä valmennusta, niin täällä se leimattiin höpöpupukurssiksi ja pitäisi sirä vältellä. Miksi?
Niinpäs niin. Mitäs jos soittaisit kelloa ja muistuttaisit hoitajia tutilääkkeistä. Huomenna on sitten pöpilässäkin uusi päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tosin olen sitä mieltä että nuo pupukurssit pitäisi olla vapaaehtoisia tai ottaa ainakin huomioon lasten päivähoidon järjestämiseen liittyvät ongelmat, saako niitä tilapäisiä paikkoja miten helposti?Ihan tosissaan jännittää onnistunko tällä kahden viikon varoitusajalla edes saamaan minkäänlaista hoitopaikkaa. Ja jos hoitopaikkaa ei saa eskarilaiselle samasta päiväkodista jossa käy eskaria niin mitenhän onnistuu kurssin puolesta se, että mun pitää kesken päivää hakea bussilla tyttö eskarista ja kuljettaa ehkä toiselle puolelle kaupunkia loppupäivän hoitoon, sitten bussilla taas palata kurssipaikalle eli meneehän siihen aikaa pois kurssista. Ap
Kahden viikon varoitusajalla sinun pitäisi saada lapsillesi ihan kokopäiväpaikat työstä johtuvista syistä, niin miksi ei viikon tilapäinen hoito onnistuisi? Tilapäinen hoitokin pitäisi onnistua, sillä hyvin harvoin päiväkodeissa kaikki lapset ovat paikalla viikon jokaisena päivänä, aina on osa sairaana ja osa vapaapäivillä.
Vierailija kirjoitti:
200€ on kuitenin aika pieni hinta siitä, että pääset osallistumaan ja aktivoitumaan kurssille! Se voi saada sinut motivoitumaan työnteosta ja pääset töihin. Sitten työstä saat palkkaa ja tuo 200€ ei tunnu enää missään. Mieti tältä kannalta :)
Oletko ihan todella näin naiivi? Sinulla ei selkeästi ole paljonkaan elämänkokemusta. Luulin provoksi.
Lapsiperheitä ei yhtään ajatella hienoissa uudistuksissa. Ottaisin lapset mukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpäs niin. Mitäs jos soittaisit kelloa ja muistuttaisit hoitajia tutilääkkeistä. Huomenna on sitten pöpilässäkin uusi päivä.
Eli sulla on kokemusta hyödyttömistä pöpihöpöpupukurssesista? Missä laitoksessa?
Jos oikeasti olette köyhiä, on päivähoito ilmainen. Jos mies tienaa paljon, se tietty maksaa hoidon, sillä hänen tulojensa takia siitä hoidosta täytyy maksaa.
Olen sinänsä sitä mieltä, että millään tempputöillä ja kursseilla ei ole mitään järkeä olla. Normaali tes-työnbpitäisi olla se, jota pitäisi vaatia ottamaan. Muun kuuluisi olla vapaaehtoista.