Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastukseni katselee minua usein vakavin ilmein -- inhoaako hän siis mua?

Vierailija
13.01.2018 |

Onko neutraali/vakava ilme merkki siitä, ettei pidä toisesta? Kun siis itse olettaisin, että toisesta pitävä hymyilee tai näyttää iloiselta sen toisen ihmisen nähdessään. Mun ihastukseni saattaa katsoa minua pitkäänkin, mutta neutraalein ilmein. On kamalan vaikeaa tulkita sellaista. Olisiko ideoita, mitä se merkitsee?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun näen hänet, niin hän ei välttämättä edes tervehdi, ellen itse tervehdi ensin. Välillä hän käyttäytyy ihan normaalin kohteliaastikin. Hänellä voisi olla syitä inhotakin mua ehkä, mutta itse olen aivan lääpälläni häneen.

Vierailija
2/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, eikö ole hyvä merkki jos hän kuitenkin usein katselee sinua? Jos olisit kukatahansauuno niin tuskin kiinnittäisi mitään huomiota. Jos et ole tehnyt mitään erityisen epäilyttävää niin ei varmaan myöskään katsele sinua suuren inhonsa vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmät on sielun peili. Jos ei yhtään tulee silmin ilon pilkahdusta sinut nähdessään, niin unohda koko tapaus. Haaskaat vain aikaasi.

Vierailija
4/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on vähän tuollainen tilanne erään vanhemman jollaintapaa viehättävän naisen kanssa, olen ns. "solmussa" enkä oikein tiedä miten hänen seurassaan olisin. Alkuun hän sanoi minulle aika lannistavasti ikäerosta johtuen, mutta aina välillä olen havaitsevinani hänen käytöksestään, että "josko sittenkin". Vaan kun olen niin huono tällaisissa, niin pysyttelen neutraalina.

Vierailija
5/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini vaikuttaa ihastuneen minuun 🤔

Alkuun oli katseita, sen jälkeen kunnon hymyä, kun katseemme kohtasivat. Jouduin laittamaan stoppia, koska haluan olla uskollinen omalle miehelle.

Nyt katsoo yleensä naama totisena.

Toisinaan kuin salaa, syrjäsilmällä. Tätä on ollut mukana koko ajan.

On nämä toisaalta vaikeita ja suloisiakin juttuja, mutta junani on tällä kertaa mennyt.

Vierailija
6/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt kuitenkaan yksistään tulkitse liikaa eleiden perusteella ihmisiä. Jotkut ovat vain "kivikasvoja" tai sellaisia joiden ilmeestä voisi luulla että ovat vittuuntuneita (Resting bitch face) mutta eivät kuitenkaan ole mitenkään vihaisia tai ärsyyntyneitä yms. Itse esm. kärsin juurikin tuosta ns, RBF-syndroomasta.

Vierailija
7/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies, itse olen sellainen että ihan milloin sattuu voin olla hilpeällä tuulella, hymyillä, nauraa, iloita. Se on sattumanvaraista "kevytmielisyyttäni" kevyissä tilanteissa. Mutta jos teen jotain millä on minulle paljon merkitystä, tai jos olen jonkun sellaisen seurassa josta paljon pidän, niin sitten vakavoidun, hiljenen, en hymyile. Siis... mieti vaikka: vanha mies katselemassa merta... ehkä rakastaa merta... no eihän se siinä naureskele, se vakavoituu, hiljenee, rauhoittuu... siten se nauttii siitä merestä eniten. Voihan se ehdottomasti ulkopuolisesta vaikuttaa siltä että minä olen vihainen/tylsistynyt/masentunut tms, ei ulkopuolinen välttämättä tiedä että olen erityisen tyytyväinen... paitsi ehkä sitten joskus pitkän ajan päästä kun oppii tuntemaan minut erityisen hyvin.

Eli ihastuksesi inhoaa sinua. Tai pitää sinusta.

Mielestäni tämä on aivan ilmiselvää käytöstä: merkityksettömissä tilanteissa voi nauraa, tärkeissä tilanteissa hiljenee. Outoa jos tämä ei ole kaikille ihan selvää.

Vierailija
8/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan nyt pääsisitte toiselle kymmenelle.

Vierailija
9/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on vähän tuollainen tilanne erään vanhemman jollaintapaa viehättävän naisen kanssa, olen ns. "solmussa" enkä oikein tiedä miten hänen seurassaan olisin. Alkuun hän sanoi minulle aika lannistavasti ikäerosta johtuen, mutta aina välillä olen havaitsevinani hänen käytöksestään, että "josko sittenkin". Vaan kun olen niin huono tällaisissa, niin pysyttelen neutraalina.

Vanhemmat naiset osaavat yleensä ottaa ihastuksen rennosti. Siitä voi heille kertoa ilman nolostumista. Sano esim. "oot kyllä ihana mimmi, vaikka ootkin vähän vanhempi..."

Vierailija
10/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä on aivan ilmiselvää käytöstä: merkityksettömissä tilanteissa voi nauraa, tärkeissä tilanteissa hiljenee. Outoa jos tämä ei ole kaikille ihan selvää.

Mulla on kokemuksena tuo, että tosissaan ihastuessaan/rakastuessaan mies katsoo usein vakavana. 

Sellainen kevytmielisempi naureskelu yms. on yleensä kevyttä ihastusta/sänkyyn haluamista.

Sitten inhon ilme on sellainen leuan kiristely, silmien ympärystän kiristyminen yms. (eräs työkaveri inhosi minua aikoinaan, ja se käyttäytyi noin).

Vierailija
11/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Family Guy tv-sarjassa on vauva nimeltä Stewie joka usein seikkailee ja pelleilee ja vaikka mitä. Mutta erittäin merkittävässä tilanteessa, kun hän katsoo maalausta jolla on häneen suuri vaikutus, Stewie vain tuijottaa hiljaa paikallaan. Erittäin hieno tv-kohtaus:

AP, ole iloinen, olet maalaus.

Vierailija
12/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa... haluan käyttäytyä hyvin tätä ja muitakin työkavereita kohtaan. Keskustella, yleensä pitää yllä myönteistä ilmapiiriä, kysyä apua, kannustaa ja olla reilu.

Myös pitää rajani, etten anna odottaa enemmän mikä on realistista tässä ihastumisessakin.

Vierailija
13/24 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Family Guy tv-sarjassa on vauva nimeltä Stewie joka usein seikkailee ja pelleilee ja vaikka mitä. Mutta erittäin merkittävässä tilanteessa, kun hän katsoo maalausta jolla on häneen suuri vaikutus, Stewie vain tuijottaa hiljaa paikallaan. Erittäin hieno tv-kohtaus:

AP, ole iloinen, olet maalaus.

Tuo olisi kyllä ihana ajatus. Hänellä on kieltämättä hyvinkin samanlainen ilme. :)

Vierailija
14/24 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju jäi eiliseltä illalta mieleeni ja se tuli uneenkin. :) Entinen ihastukseni, nykyinen mieheni, oli hyvin totinen mies minun kanssani ennen suhdettamme. Joku olisi voinut sanoa hänen ilmettään jopa vihaisen näköiseksi, sillä hänen perusilmeensä on sellainen ja miespoloa oli jännittänyt kuulema todella paljon. Hän tiesi itsekin, että ilme oli varmasti tyly ja yritti näyttää minulle muulla tavoin olevansa kyllä ihan mukava mies. Hän olikin aina kohtelias ja asiallinen, ja ne asiat tiiviin katseen kanssa saivat minut kiinnostumaan hänestä. Katseeseen tuli kyllä lämpöä heti kun hieman jännitys hälveni.

Vierailija
15/24 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastus katsoo sinua vakavana ja sinä ajattelet, että hän inhoaa sinua? Kuinka vanha olet?

Vierailija
16/24 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat naiset osaavat yleensä ottaa ihastuksen rennosti. Siitä voi heille kertoa ilman nolostumista. Sano esim. "oot kyllä ihana mimmi, vaikka ootkin vähän vanhempi..."

No varmaan vastaavasti sinuun toimii: "Olet kyllä kiva, vaikka vielä tosi nuori!" Minua ei ainakaan kiihota se että yksikään mies tulee kommentoimaan miten vanha olen. Tyhmähän se mies olisi tai ainakin jotenkin rajoittunut tunne-elämältään! Miksi hitossa ei voisi vaan sanoa että sä oot kuule tosi sulonen -ja unohtaa kokonaan jauhaminen iästä. Koska sillä vaan korostat sitä, että se on sinulle kyllä ainakin vähintään ollut ongelma. 

Vierailija
17/24 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen vakava kun katson ihastustani. Koska tämä tuntuu oikealta ja vakavalta mutta en uskalla ottaa lisää kontaktia. Tuijotan vaan sydän sykkyrällä häntä enkä pysty hymyilemään vaikka sydän hakkaa tuhatta!

Vierailija
18/24 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on vakava ja totinen perusilme. Itse lukeudun niihin.

Kokeilepa jutella ihastuksellesi jotain. Älä tulkitse liikaa katseita. Oletteko ujoja? Ujouskin voi aiheuttaa vakavan ilmeen. Ihastuksesi voi hyvin olla ihastunut sinuun, mutta jostain syystä kuvittelee, ettet ole kiinnostunut hänestä. Voihan hänellä myös olla huolia, mikä laittaa vakavaksi.

Minäkin huomaan olevani ihastukseni seurassa vakava ja yritän olla tahtomattani mahdollisimman huomaamaton. Se johtuu huonosta itsetunnosta. Alan ajatella, että ei kai kukaan nyt tällaisesta voisi olla kiinnostunut. Kehittelen päässäni ajatuksia, että jos nyt oikein alan tässä hymyillä, niin ihastukseni pitää minua aivan tollona ja jonain epätoivottuna vainoajana. Olen varmaan tuomittu tämän takia olemaan ikisinkku.

Annan siis sellaisen neuvon, että siirry katseista seuraavaan vaiheeseen ja ala jutella ihastuksellesi. Aloita vaikka sanomalla, että kova tuuli tuolla ulkona tai katsoitko eilen jonkun tv-sarjan tai jotain muuta vastaavaa. Moni suhde jää syntymättä vain siksi, ettei kumpikaan ei uskalla tehdä aloitetta.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
19/24 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin katsoo. Mun ei kato päinkään, jos vaan suinkin voi välttää.

Vierailija
20/24 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas, ap, meille lisää tilanteestasi. Oletteko tunteneet toisenne pitkään ja missä näette toisianne? Oletteko koskaan jutelleet? Oletko huomannut mitään ihastumisen merkkejä ja oletko itse osoittanut kiinnostustasi hänelle?