KAIKKI OIKEIN elokuva kertoo mun tarinan
voitin lotossa pari vuotta sitten ja aika moni juttu oli suoraan kun mun elämästä. En oo kyllä lukenu Härkösen kirjaa, mutta leffa nauratti ja itketti kipeästi. Yritin olla hiljaa asiasta ja mies suostui tähän, mutta salaisuus paljastui kun ei tajuttu mennä toiselle puolen Suomea rahoja tallettamaan.
vinkki: jos tänään voitat lotossa, älä ikinä ikinä ikinä kerro asiasta kellekään, vaihda pankkia äläkä kerro asiasta edes lapsilles! sen jälkeen oot loppuelämäs vaan pelkkä lottovoittaja!!
Kommentit (18)
Rahat voi myös lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, jos se nyt niin kauheaa on se äkkirikastuminen. Kaikki pois, kaikki pois - eikä tarvitse nyyhkiä keskustelupalstoilla.
Ei käy sääliksi tuollainen vätys.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt niin kauheaa on? Minä ainakin kertoisin kaikille, ja jakaisin myös rahoja mahdollisimman paljon.
Riippuu varmaan vähän omista ympyröistä ja siitä onko ennestään varallisuutta. Joissain ympyröissä ei voitolla olisi suurta vaikutusta mutta joissain ympyröissä se muuttaisi kyllä kaiken. Ei voisi ehkä luottaa enää kehenkään, aitous häviäisi ihmissuhteista, olisi kateuden kohteena jne.
Lähtökohtaisesti ei kannattaisi kertoa kenellekään, ei edes omille lapsille jos lapset on vielä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä nyt niin kauheaa on? Minä ainakin kertoisin kaikille, ja jakaisin myös rahoja mahdollisimman paljon.
Joo, Veikko Hurstille, eläinsuojeluun, turvataloille, sairaille lapsille (paitsi ei Bernerin lastensairaalalle). Suomessa on paljon köyhiä ja sairaita vanhuksia, voi ottaa selvää lähimmistä kohteista, jotka näitä auttavat ja lahjoittaa niille joko suoraa rahaa tai sitten ostaa tarvittavaa tavaraa tai ruokaa ja lahjoittaa sitä. Vain mielikuvitus on rajana, miten hyvällä tuurilla saamaansa rahaa voi käyttää muiden auttamiseen. Antaa hyvän kiertää - paying it forward oli elokuvankin nimi.
Miksi ihmeessä kukaan lahjoittaisi rahat pois?
Omille lapsille nyt tietenkin mutta ei kellekään muulle.
Vierailija kirjoitti:
Kas, kunnon kapitalisti iski taas. Oletko kenties Sipilän sukua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan vähän omista ympyröistä ja siitä onko ennestään varallisuutta. Joissain ympyröissä ei voitolla olisi suurta vaikutusta mutta joissain ympyröissä se muuttaisi kyllä kaiken. Ei voisi ehkä luottaa enää kehenkään, aitous häviäisi ihmissuhteista, olisi kateuden kohteena jne.
Lähtökohtaisesti ei kannattaisi kertoa kenellekään, ei edes omille lapsille jos lapset on vielä nuoria.
Miksi ei saisi lapsille kertoa? Kyllä ne huomais että ostettais asuntoauto itelle ja isovanhemmille, ja että remontoitais taloa ja matkusteltais. Mulla on niin vahän ystäviä nytkään että en usko että ne muuttuis siitä että mulla olis vähä enemmän rahaa, ne tietäis että antaisin niillekin kun tiedän että ne tarvii. Samoin sisaruksille antaisin jos vain rahat riittäis että saisivat asuntolainat maksettua ja siskonlapsille tilille pesämunat opiskelua ym. varten. Jos joku vieras tai puolituttu olis kateellinen niin mitä sitten? Kyllä mulle oltiin kateellisia sillonki ku mulla oli oma liike vaikka kaikki oli velalla ostettua, mitä väliä?
Kyllä minäkin lahjoittaisin hyväntekeväisyyteen ja tietenkin lapsille. Itselle jättäisin sellaisen summan millä tulee loppuelämän toimeen niin ettei tarvii kaikessa miettiä onko varaa.
Minä mietin kyllä sitä että meidän perheessä ollaan taloudellisesti sellaisessa suossa, että jos saataisiin muutama kymppitonnikin niin se luultavasti pelastaisi meidän (mun ja miehen) hengen, jos saisin miljoonan, niin auttaisin mahdollisimman monia omassa lähipiirissä ja oman kaupungin köyhiä.
Jos joku saa "ilmaiseksi" paljon rahaa, niin on todella törkeää pitää ne kaikki itse ja salassa.
Me ollaan nyt niin kovassa stressissä oltu vuosia molemmat ja terveys prakaa molemmilla, jaksetaan eteenpäin sen takia kun on lapset ja muut sukulaiset joiden elämää ei haluta pilata sillä että tehtäis itsemurha, tulevaisuus vaan pelottaa, ahdistaa niin että ei saa henkeä, valvon yöt... ja kaikki vaan sen takia että meillä ei ole rahaa tarpeeksi, minä olen ollut työttömänä ja mies sairastanut vuosia. Kukaan ei tiedä missä ahdingossa ollaan, sunkin lähipiirissä ap voi olla samanlaisia joiden elämän voisit rahaa antamalla pelastaa. Se millä saan yöllä unta on se että mietin mitä tekisin lottovoitolla, mietin minkälaisia summia antaisin kenellekin sen jälkeen kun omat velat on maksettu, yritän kuvitella sitä tunnetta kun ei olisi enää stressiä rahasta ja voisi vaan ilahduttaa muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olen kapitalisti ja ymmärrän rahan ja omaisuuden säilyttämisen ja kasvattamisen päälle.
Sipilälle en ole sukua, kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin olen kapitalisti ja ymmärrän rahan ja omaisuuden säilyttämisen ja kasvattamisen päälle.
Kuinka niin? Sipilähän on se malliesimerkki siitä, miten valtaan päästyään kahmii kaiken saatavilla olevan rahan itselleen ja kakaroilleen, uskonveljiä tietysti unohtamatta, mutta muista viis. Yököttävä ukko.
Sinä olet näköjään sellainen ihminen, jota minä pidän vastenmielisenä ihmisraakkina. Siinä kaikki.
Täällä toinen voittaja. Tein sen virheen että kerroin vanhemmille. Äiti ei pystyny olemaan hiljaa ja lörpötteli kaikille. Sen jälkeen tulikin avustuspyyntöjä tuntemattomilta sukulaisilta ja jokaista tekemistä arvosteltiin ja kytättiin. Tulin ite vainoharhaiseksi ja elämä meinas mennä pilalle.
Ehdottomasti sama neuvo. Älä kerro kenellekään jos voitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Sipilähän on se malliesimerkki siitä, miten valtaan päästyään kahmii kaiken saatavilla olevan rahan itselleen ja kakaroilleen, uskonveljiä tietysti unohtamatta, mutta muista viis. Yököttävä ukko.
Sinä olet näköjään sellainen ihminen, jota minä pidän vastenmielisenä ihmisraakkina. Siinä kaikki.
Mitä se Sipilä minuun kuuluu, en ole mukana politiikassa?
Mutta kerro nyt tarkemmin miksi olen "säälittävä ihmisraakki"? Siksikö että pidän omaisuudestani huolta ja sijoitan varojani -ja lasteni varoja siinä ohessa.
Saavatko he ainoastaan hyväksyntäsi ketkä kiireesti lahjoittavat rahansa pois?
Huhheijaa11 kirjoitti:
Täällä toinen voittaja. Tein sen virheen että kerroin vanhemmille. Äiti ei pystyny olemaan hiljaa ja lörpötteli kaikille. Sen jälkeen tulikin avustuspyyntöjä tuntemattomilta sukulaisilta ja jokaista tekemistä arvosteltiin ja kytättiin. Tulin ite vainoharhaiseksi ja elämä meinas mennä pilalle.
No avustitko? Ei kai ne nyt miljoonia pyytäneet. Ja miksi välität mistään kyttäämisestä, se on täysin luonnollista, ja menee aikanaan ohi kun uutuudenviehätys menee että mitä se lottovoittaja nyt taas tekee.
Vierailija kirjoitti:
Huhheijaa11 kirjoitti:
No avustitko? Ei kai ne nyt miljoonia pyytäneet. Ja miksi välität mistään kyttäämisestä, se on täysin luonnollista, ja menee aikanaan ohi kun uutuudenviehätys menee että mitä se lottovoittaja nyt taas tekee.
Lähimpiä kyllä, mummoa, sisaruksia ja vähempiosaista enoa. En avustanut esim. serkkua jota en ollut nähnyt 15 vuoteen. Kysyi kyllä. Kertoi sairaudesta johon on sokeutumassa, vielä 7-vuoden jälkeen näyttää tekevän villasukkia tilauksesta ja somettavan facebookissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jeesustele.
Jokainen, myös sinä, ajattelee ensisijaisesti ensin itseään.