Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokraisitko kotisi turisteille?

Ei minua omakotitaloon
13.01.2018 |

Voisitko vuokrata oman kotisi airbnb-tyyppisesti? Me olemme tehneet niin, että kun lähdemme reissuun, kotiimme tulee turisteja, joilta tietenkin saamma ihan hyvät rahat. Tätä ennen siivoamme henkilökohtaiset tavaramme, vaatteet yms. autotalliin siten, että kämppä näyttää lähestulkoon loma-asnnolta. Sitten superhyvä siivous, ja tervetuloa lomalle kotiimme. Joitain tuttujamme kauhistuttaa tämä. Koti on kuulemma niin pyhä paikka, ettei kestä ajatusta että tuntemattomat käyttävät sitä varsinkaan, kun itse ei ole paikalla.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ne kuitenkin hajottaisivat tai sotkisivat paikat tai aiheuttaisivat vesivahingon/tulipalon. Ja siihen päälle riehuisivat ja häiriköisivät sen verran, että saisin häädön.

Vierailija
2/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin jos jaksaisin siivota.

Vierailija
4/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Nuorempana olen kyllä ollut "vapaamielisempi" kotini suhteen, kun en ollut kokenut vastoinkäymisiä. Nykyisin en vuokraisi kotiani vieraille, koska pelkään

1) luteita

2) huolimattomia ihmisiä (vesivahinko/tulipalo)

3) häiriötä naapureille

Vierailija
5/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Missään Tapauksessa! Niin paljoa kukaan ei maksa, että onnistuisi. Mä en halua tänne ketään silloinkaan kun olen kotona, saati silloin kun en ole.

Vierailija
6/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Ne kuitenkin hajottaisivat tai sotkisivat paikat tai aiheuttaisivat vesivahingon/tulipalon. Ja siihen päälle riehuisivat ja häiriköisivät sen verran, että saisin häädön.

No, kunnioitan mielipidettäsi. Meillä ei ole ikinä kukaan sotkenut, eikä kai riehunut tai häiriköinytkään, vaikka olemme vuokranneet kymmeniä kertoja. Ehkä, jos asuu vuokralla ja vaikkapa kerrostalossa, pitää olla vuokraamisen kanssa varovainen.

Vierailija
7/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, meinattiin aloittaa kesällä. Onko hyviä vinkkejä? Meillä vuokrataan niin että asutaan tässä samalla itsekin eli huoneita omakotitalosta + pihatalosta jossa myös sauna.

Vierailija
8/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En haluaisi vuokrata omaa kotiani, enkä myöskään vuokrata toisen kotia. Liian henkilökohtaista.

Vierailija
9/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En Missään Tapauksessa! Niin paljoa kukaan ei maksa, että onnistuisi. Mä en halua tänne ketään silloinkaan kun olen kotona, saati silloin kun en ole.

sun asuminen tulee muuttumaan. touko aaltohan se huutelee et hmm hmmm tyyppei pitäs ottaa asuu

Vierailija
10/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, meinattiin aloittaa kesällä. Onko hyviä vinkkejä? Meillä vuokrataan niin että asutaan tässä samalla itsekin eli huoneita omakotitalosta + pihatalosta jossa myös sauna.

Sellaisen vinkin sanon, että pyydä majoittujilta palautetta. Näin voit parantaa ja parantaa. Lisäksi suosittelen, että vuokraat suoraan, ilmoittamalla Internetissä. Ei siis kannata käyttää Airbnb:tä joka ottaa välityspalkkion. Tai toisaalta jos maksat välityspalkkion, saat tiettyjä etuja, mutta minusta on kiva hoitaa asiat ilman välikäsiä. Ap

Vierailija
11/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Meillä olisi kyllä tilaa majoitta ihmisiä (370 neliötä, viisikymppinen pariskunta, aikuiset lapset).

Talomme on välillä pitkiäkin aikoja tyhjillään, kun lomailemme ulkomailla kakkoskodissamme.

Koti on meille todella tärkeä ja yksityinen paikka. Olemme molemmat liian tarkkoja ja siistejä ihmisiä vuokraamaan kotiamme tutuille, tai tuntemattomille.

Vierailija
12/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaisi, kun kaikki osakkaat joutuisivat maksumiehiksi. Käärit voitot itse, mutta jaat riskit. Hyvä bisnes

Vierailija
13/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Minusta olisi kuvottavaa, jos vieraat ihmiset nukkuisivat sängyssäni.

Vierailija
14/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut. Mulla on kaksi ylimääräistä makuuhuonetta, eikä pienistä lisätuloista olisi mitään haittaa. En kuitenkaan uskaltaisi vuokrata koko taloa.

Vierailija
15/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin jos jaksaisin siivota.

Itse ajattelen niin, että kotia pitää siivota joka tapauksessa. Joka kerta talo on ollut priimakunnossa, kun siihen on turistien jäljiltä palannut. Sitten on kiva taas laittaa kaikki paikoilleen. Samalla tulee käytyä tavarata läpi ja katsottua, mitä omistaa ja pitäisikö jotain heittää pois. Ap.

Vierailija
16/16 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuosta saatavasta tulosta maksaa jotain veroa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän