Ketä Sinä äänestät presidentiksi?
Kommentit (289)
Tätä, ja muidenkin puolueettomien kyselyiden tuloksia katsellessa herää tosiaankin kysymys, miten valtamedian galluppien tulokset eroavat niin paljon todellisuudesta. Yritetäänkö meitä johtaa kuin lampaita äänestämään median hyväksymiä suosikkeja?
Maikkarissa Väyrynen ihan pokkana väitti että länsimaat toimillaan ajoivat Venäjän valtaamaan krimin.
Lisäksi Väyrysen mielestä Suonen ilmatilaa ei ole loukattu, koska kansainvälinen ilmatila on niin kapea että vaikea pysyä poissa rajalta.
Aikalailla Venäjän polutrukki koko ukko!
Äänestä tietysti voittajaa. Huhtasaari on muutenkin perheenäitinä vauvalaiselle luonnollinen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä kaikki presidenttiehdokkaat voit kuvitella harrastamassa anaaliseksiä?
Ainakin Lauran Afrikassa "kehitysaputöissä".
Ei Laura missään kehitysaputöissä ole ollut, ei varsinkaan Afrikassa - sitäpaitsi, hän on ollut aina puhdas ja moitteeton uskovainen tyttö ja nainen, en hänet tietäen voisi edes ikinä kuvitellakaan hänestä mitään sellaista.
On selvää että Laura on tämån vaalin todellinen voittaja. Nousee vielä Huhtasaari ilmiöksi.
Haluan olla voittajan puolella.
Ei nyt pressaa tule Laurasta, mutta voittaja kumminkin.
Jaahas, aiempi viestini on täältä poistettu. Se on tietenkin vauva.fi:n oma valinta millaista viestipolitiikkaa pitää yllä, mutta sanonpahan vain teille viestini ilmiantaneille, että faktoja ei voi muuttaa fiktioksi sensuurilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura kannattaa ulkomaisia mamu-uskontoja kuten kristinusko. Aivan sama asia kuin islam! Voiko tekopyhempää olla? Jeesus ei "ihan" tainnut olla suomalainen..
Etkö tiedä, että Lipussamme oleva sininen risti kuvaa Jeesusta Kristusta ja kristillisiä arvoja, joihin myös lainsäädäntömme ja koko kulttuurimme perustuu.
Myös joulu, pääsiäinen ja juhannus ovat alun perin kristillisiä juhlia, joita sinäkin vietät. Jos olisimme pakanamaa, mitään näitä juhlia ei olisi olemassakaan.
Vuoden lyhin ha pisin päivä ovat olleet suomalaisia juhlapäiviä kauan ennen kristinuskoa.
Sinänsä minulla ei ole uskontoa vastaan niin kauan kuin se pysyy henkilökohtaisena asiana, mutta silloin on jos "Lapsesi rukoilee Allahia tai kuolee".
www.kauppalehti.fi/uutiset/trumpin-veroale-saa-applen-maksamaan-usahan-k...
"Apple lupaa maksaa 38 miljardia dollaria kertaluonteisia veromaksuja ulkomaan voitoistaan ja palkata 20 000 työntekijää Yhdysvaltoihin"
Trump todella saa aikaan.
Laura tule ja siirrä työpaikat Kiinasta takaisin Suomeen.
Protektionismi ja antiglibalisaatio tuovat työpaikat takaisin, ja rahat veroparatiiseista takaisin.
Pitäisikö kaikkien pressaehdokkaiden venäjäyhteydet tutkia?
Ainakin Niinistö on säännöllisesti yhteydessä Venäjään.
Miten lie Väykky, pitääkö yhteyksiä Venäjään?
Äänestin Väyrystä jo.
Kaikki katsomani vaalitentit sen osalta ovat olleet täynnä asiaa, hän on pystynyt perustelemaan kantansa, poliittinen osaaminen on käsittämättömän kovaa, toisaalta hän on ollut politiikassa niin montakymmentä vuotta jo ettei siinä mielessä ole ihme.
Häntä ei ole tylsä kuunnella, toisin kuin esim. Vanhasta tai Haataista, Kyllösestä puhumattakaan. Niinistö on ollut hajuton, mauton ja mitätön presidenttinä, lisäksi telkkarissa pyörinyt vaalimainos... tähän kohtaan silmien pyörittelyä. Se on huono.
Lisäksi Niinistö on Kokoomuksen kovan asenteen pääedustaja, eikä vähiten miinuspisteitä tuo "aktiivimallin" allekirjoittaminen. (Minä olen työelämässä vakituisella sopimuksella vakaassa yrityksessä, eli en koe tuota itselleni aktiivisena uhkana mutta terve järki sotii tuota aktiivimallia, joka on siis vain ja ainoastaan raippaa ja rangaistuksia, vastaan.)
Huhtasaari. Hän on niin kaukana mun omista arvoistani että voisi samalla vaivalla olla eri planeetalla. Mikä olisi kyllä olla muutenkin hyvä vaihtoehto kun pitää mielessä rouvan lausuntoja. Ja haastattelujen jankkaamisia, ei pysty vastaamaan toimittajien kysymyksiin. Ja voi herranen aika miten mua ärsyttää sen silmien siristely vielä kirsikkana kakun päällä.
Torvaldsista ei ole jäänyt mitään mielikuvaa, en tiedä mitä on ennen tehnyt ja mistä tulee.
Haavisto oli toinen ehdokkaistani jota mietin äänestäväni, mutta hän on jotenkin liian väritön.
Eilen näin jossain uutisissa vanhemman rouvan joka kaipasi vaalityöhön vähän enemmän väriä ja räväkkyyttä, ja voin sanoa että allekirjoitan sen täysin. Nyt on menossa mitäänsanomattomat vaalit, hyvin harmaat.
Vierailija kirjoitti:
Maikkarissa Väyrynen ihan pokkana väitti että länsimaat toimillaan ajoivat Venäjän valtaamaan krimin.
Lisäksi Väyrysen mielestä Suonen ilmatilaa ei ole loukattu, koska kansainvälinen ilmatila on niin kapea että vaikea pysyä poissa rajalta.Aikalailla Venäjän polutrukki koko ukko!
Voitko muka väittää, että länsimalla ei ollut mitään tekemistä Krimin valtaamisen kanssa?
Eikä Väyrynen mielestäni sanonut, että Suomen ilmatilaa ei ole loukattu, hän ei vain nähnyt sitä uhkaavana toimintana. Hänhän sanoi myös, että Venäjän toimia ei ole koettu uhkaavina kun asioita on tutkittu jälkeenpäin. Tämähän on Suomen kanta, eikä pelkästään yksin Väyrysen. Tavallaan olen hänen kanssaan tuosta samaa mieltä, koska on siellä muutkin maat useampaan otteeseen käyneet Suomen ilmatilassa, Venäjä vaan on käynyt useammin kuin muut. Paha sitten sanoa, että ovatko teot olleet tahallisia, tuskin ainakaan kaikki.
Ai Laura voittajana täälläkin, myös Merikarvia-lehden gallupissa. Missä muuten on viralliset gallupit?
Eikö saa enää järjestää? Outoa YLE julistaa Saulin voittokulkua, mutta onko sitä?
Mistäs lähtien tästä on tullut MV-lehti?
Vierailija kirjoitti:
Tätä, ja muidenkin puolueettomien kyselyiden tuloksia katsellessa herää tosiaankin kysymys, miten valtamedian galluppien tulokset eroavat niin paljon todellisuudesta. Yritetäänkö meitä johtaa kuin lampaita äänestämään median hyväksymiä suosikkeja?
Tietysti.
Olen ollut suorastaan järkyttynyt siitä, miten järjestäen asenteellinen media on ollut näissä vaaleissa (gallupit, vaalitentit jne.) Vielä en ole törmännyt yhteenkään mediaan, joka olisi puoluettomasti kohdellut kaikkia ehdokkaita ja esim. antanut kaikille yhtä paljon palstatilaa.
ja muuten Salen vaalibudjetti on 2 miljoona euroa... Ihan järkyttävä summa, mahtaako muiden vaalibudjetit yhteensä edes yltää tuohon summaan...?
Median hillitön Saulin ylistäminen on minullakin pistänyt silmään. Kyllä rahalla saa ja hevosella pääsee!
Monilla keskustelupalstoilla tuntuu olevan kova Niinistön vastustus, mutta silti gallupeissa ukkeli on supersuosittu. Talouseliitin teettämiä galluppeja siis.
En ainakaan Niinistöä, koska hän halusi hommata yhdessä maa- ja metsätalousministerin kanssa Kiinan pandat Suomeen jotka maksavat 12 miljoonaa euroa. Sillä rahalla olisi saanut paljon muutakin, olisi voitu esim. tukea kulkukissojen ja koirien oloja, parantaa vanhusten kotihoitoa+oltavia, parantaa terveyspalveluita, parantaa työttömien palveluita ja auttaa kaikkia löytämään itselleen sopiva koulutus/työ/kurssi, tehdä perusteelliset tarkastukset ja tutkimukset kouluihin ja sairaaloihin jotka ovat homeessa ja sairastuttavat lisää ihmisiä. Nyt on semmoinen meno että juuri kukaan ei välitä aidosti kansan oloista. Monet pyrkivät vain saamaan itse hyvän palkan ja omia etuja, vaikka presidentin tulisi edustaa kansaa työkseen.
Hirveä hypetys mediassa Saulin puolesta. MIssä gallupit? Mulla on sellainen tunne, että Laura taitaa tehdä Trum eikun Laurat.
Saulin miljonääri - taustajoukot taitavat odottaa, että hän pressana ajaa pienen eliitin etuja. sen lauluja laulat kenen leipää syöt. Minun palkkapussini ei taida olla niin lihava, että kuuluisin tuohon sarjaan. Vaikka Saulia pidänkin melko hyvänä tyyppinä.
Äänestän Lauraa kiitoksena siitä että hän on puhunut niin paljon järkipuhetta ilman minkäänlaista kuplaa.