Yksinäinen rotta on leimaantunut minuun vaivoiksi asti
Lemmikkirotalta kuoli kaverit ja se on sen jälkeen turvautunut minuun. Elikko kulkee kintereillä jatkuvasti ja öisin jopa kaivautuu viereen nukkumaan. Sillä on häkki jonka luukku on aina auki mutta ei se viihdy siellä. Kiipeää syliin sohvalle ja ruokapöydässä, seuraa jopa suihkuun. Poissa ollessani se on keksinyt tehdä kolttosia kuten silpunnut sohvan helmaa. En raaski sulkea sitä häkkiin kun on tottunut vapaasti kulkemaan. En jaksaisi enää ottaa sille uusia rottia kaveriksi.
No tuskin tuo enää kauan elelee kun ikääkin on jo 1 1/2 vuotta. Säälittää vain kun yrittää paikata rottakaverin puutetta minulla. Mites muut ovat ratkaisseet yksinäisen rotan ongelman?
Kommentit (21)
1½ ei ole vielä niin vanha. Voi elää vielä yli vuoden.
Hanki sille toinen rotta kaveriksi, rottaa ei saa pitää yksin vaan se tarvitsee lajitoverin seuraa.
Rotta on laumaeläin ja tarvitsee seuraa. Se on kiintynyt sinuun. Anna rotan nukkua vieressä tai osta toinen rotta. Tai laita ilmo missä lahjoitat rotan laumaan eli toisen rotan kaveriksi.
Hyi. Rotan virtsaa ja ulostetta pitkin kämppää.
Pelkäisin sinuna, että liuskaan sen vahingossa vaikka yöllä.
Ihmisillä, jotka vihaa jyrsijöitä on päässä kyllä jotain vikaa.
Anna adoptioon toiselle rotanomistajalle❤
Tuo laumaan lahjoittaminen voisi olla hyvä ratkaisu. En ehdi ottaa enää uusia rottia elämäntilanteeseeni.
Se joka kauhisteli pissaa ja kakkaa. Rotta on siisti eläin, tämä kaveri asioi häkissään ja sielläkin vain yhteen nurkkaan.
Ap
Ihmiset jotka pitävät mustan surman levittäjiä on päässä kyllä jotain vikaa.
Käykö sinulla vieraita, aattelin vaan kun rotta painattelee ympäri asuntoa. Mä en ainakaan uskaltaisi kyläillä , hui.
Voi ei miten hellyyttävää😍 älä ole paha toiselle, se on yksinäinen ja ihan sun armoillasi kaikessa. Jos annat pois niin valitse koti hyvin. Eläimet❤️
Miten pystyt nukkumaan rotan kanssa. Sehän kuolee, jos kääntyy vahingossa päälle. En saisi unta.
Miksi täällä jotkut pelkää lemmikki rottia?! Ne on aivan eri asia kuin villit serkkunsa. Rotta on älykäs ja omistajaansa kiintyvä eläin .
Mä voisin ottaa, voisi nukkua mun, kissan ja koiran viekussa<3
Iuuu!!! Inhoan jyrsijöitä.