Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ummetus, turvotus, elämäntavat, IBS

Ap
13.01.2018 |

Oon 21v nainen, aina ollut hieman pyöreähkö mutta paino pysynyt kurissa enkä ole koskaan ollut lihava. Nyt tässä kuluneen puolen vuoden aikana olen saanut ylimääräisiä kiloja.. Ahdistus iskee. Oon yrittäny muuttaa elämäntapoja; kieltäytynyt mättöruuasta, herkuista, limsoista yms. Oon pienentäny ruoka-annoksia ja yrittänyt säännöllistää ruokarytmiäni. Onnekseni mahani on ollut aina aika aktiivinen eikä ole koskaan tarvinnut pönnätä pöntöllä kauaa, kunnes nyt. NYT on alannut hirveä ummetus! Sekin nyt lisää ahdistustani kertyneiden kilojen lisäksi. Olen lisännyt veden juontia, kuituja, liikuntaa, ja kakka ei vaan tule ilman apteekista haettuja Picorion tippoja. Näytän iltaisin siltä että olisin 6.kuulla raskaana kun en saa päivän aikana mitään pihalle. Ja se on kummallista kun oon aina ollut sellainen että käyn sen 2x/pvä isolla asialla.. Alkaa pää olla kuitti tämän asian kans ku tuntuu etten voi ite tehdä asialle enää mitään..

Apteekkari kehoitti tutkituttamaan tuota IBS:sää.. Eli ärtyneen suolen oireyhtymää. Millaisia oireita/kokemuksia tuosta vaivasta?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS voi oireilla kovin monin tavoin, myös kuvaamillasi. Kannattaa googlata aiheesta ja lukea kaikki asialliset artikkelit (ole hieman kriittinen nettilähteiden suhteen toki). Joitakin auttaa FODMAP-ruokavalio mutta sitä ei ole tarkoitus orjallisesti noudattaa. Lääkärit eivät usein tiedä kovin paljon IBS:stä mutta kannattaa silti käydä testaamassa keliakiat ym. Lisäksi voi saada ehkä lähetteen ravintoterapeutille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme