Miten voi vihata ja halveksia ihmistä näin paljon! Ja miten päästä siitä eroon?
Kyseessä ihminen joka täysi paska. Kohteli minua uskomattoman huonosti ja aiheutti tosi paljon vaikeuksia elämään.
En edes tiedä tai ymmärrä miksi, ei edes kovin tuttu. Muut sanoivat, että viha ja tuhoamise halu minua kohtaan johtuivat kateudesta.
Nyt yritän saada käytännön elämääni kuntoon. Ei minulla ole halua tai aikaa tai energiaa tuhlata tähän vihaan.
Mutta miten unohtaa ja jättää omaan arvoonsa?
Ja miksi joku ihminen viitsii olla noin paskamainen????
Kommentit (3)
Minäkin haluaisin löytää keinon tähän. Mun tapauksessa kyse ex-ystävästä, joka vehtasi mieheni kanssa selkäni takana. En edes tiedä kuinka kauan se jatkui. Kun aloin epäillä ja kysyin suoraan valehtelivat molemmat päin naamaa, kunnes eivät enää pystyneet, alkoi olla heillekkin niin selvää että minä tiedän.
Mulle ystävyys on ollut aina "pyhää", heihin pitäisi voida luottaa tilanteessa kuin tilanteessa. Heidän toiminnasta on vaikea päästä yli.
Paskaa postilaatikkoon ja se siitä.
Tai oikeastaan, olisiko mahdollista, että menet kertomaan nämä tuhotut asiat sille päin näköä ja vaadit hyvitystä. Ihan se ja sama, miten toinen reagoi, olet kuitenkin toiminut niin kuin vahingoitetun on oikein toimia.
Ei se ehkä ole sattumaa, että kateutta pidetään kaikenlaisissa yhteisöissä niin tuhovoimaisena, ja siitä varoitetaan sekä kohteita että kadehtijoita.
Tosin ongelmana tuossa aktiivisuusvaihtoehdossa on se, että et tiedä, miten kyltymätön ja kostonhimoinen ja todellisuudesta irrallaan toinen on kateudessaan. Voi olla viisasta pysyä sitten kuitenkin tutkan alapuolella. Normaalit ihmiset kun harvemmin taitavat niin huonosti kateuttaan hallita, että ovat valmiita oikeasti tekemään rajattomasti vahinkoakin.