Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Surullinen olo. Tajusin että mulla on vain äitini. Muu suku etäistä.

Vierailija
13.01.2018 |

Mulla on vain yksi täti ja yksi serkku. Kummatkin masentuneita, eivätkä jaksa/halua ikinä tavata meitä. Lapsuudessa heistä hyvät muistot. Mummini on ollut nuorena minulle läheinen. Nyt olemme viim.1v aikana etääntyneet, mummi sairas ja väsynyt, vaikea enää keksiä juteltavaa.koitan hänelle kirjoittaa välillä ja lähettää kuvia, näemme kun vierailen kotikaupungissani. Pappani kanssa ei olla koskaan oltu läheisiä, hyvin etäisiä. Toinen pappani on minulle vieras, on alkoholisti. Setiä ei ole. Veljeni kanssa olemme etäisiä, en keksi puhuttavaa hänen kanssaan. Toinen mummoni omi minulle hyvin hyvin rakas, hän kuoli yllättäen vuosi sitten.. Äitini kanssa olemme ok väleissä, joskus meillä on jopa hauskaa, mutta olemme etääntyneet.. Hän on muuttunut äitinsä kuoleman jälkeen. Siinäpä ne..minulla ei ole kuin oma lapseni. Olen 29vuotias. Minulla ei ole muita.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt pääsi itku kun tätä kirjoittaessa todella tajusin sen. Muutama hyvä ystävä mulla kyllä on. Mutta ei sukua, sitä perhettä..

Vierailija
2/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän samoja fiiliksiä. Aiemmin nuoruudessani suvussani vielä pidettiin enemmän yhtä... Tunsin serkkujenikin vanhemmat ja isoäiti toimi suvun koossa pitävänä voimana. Vuosien saatossa ihmiset erkanivat ja alkoi kasautua ihme juopaa, en enää jaksa olla yhteydessä, koska tuntuu, että kaikki me-henki on poissa, josko sitä oikeasti ikinä oikein olikaan. Tuntuu, että meille lapsille on vain valehdeltu... :'(

Ja vanhempani alkoivat paljastua aikuistuessani ihmisiksi, joista en jaksa olla ylpeä, ja joilta ei saa mitään hyvää (tarkoitan henkistä). Se on ollut kauhea pettymys :'( Tuntuu, ettei kukaan pidä minusta, etten ole mitään, enkä kukaan kellekään, ja että kaikkialla minut vain torjutaan :/

Vierailija
5/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeat pitämään yhteyttä niihin, jotka on. Jos ovat masentuneita eivätkä jaksa, ole sinä se kokoava voima. Entä jos serkku ja tätikin surevat sitä, ettei ole ketään?

Sille sairaalle mummille olisi hyvin tärkeää, että kävisit lapsesi kanssa katsomassa häntä, nyt kun hän ei enää jaksa - mutta elää. Yksin kotona tai laitoksessa on ikävä läheisiä. Vanhuksen sairaudesta ei pidä ahdistua vaan rohkeasti vain mennä tapaamaan.

Veljeen päin myös voit luoda yhteyden, kutsut kahville vaikka kerran kuussa. Jos ei tule kotiisi, kaykää yhdessä syömässä tai kahvilassa. Tutustuta lapsikin enoonsa.

Älä hirveästi odota vastavuoroisuutta, ole iloinen jos saat heidät liikkeelle.

Jos saisit tädin ja serkun tapaamiseen, pyydä äiti samoille kahveille. Pidä ilmapiiri mahdolliimman kevyenä.

Vierailija
6/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla tuossa mahdollisuuksia. Sulla on jopa veli. Yritä aktiivisesti ja verrata ja pidä siihen väsyneeseen isoäitiin yhteyttä.

Vierailija
7/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä omaa elämäänsä voi kuitenkaan toisten varaan rakentaa.

Ehkä olisi kiva jos olisi iso läheinen suku mutta jos ei ole niin turha sitä on jäädä märehtimään.

Sillä mennään mitä on. Jos et ole tyytyväinen omaan elämääsi niin tee muutoksia mutta muita et voi muuttaa kuin itseäsi. 

Vierailija
8/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan edeltäjiä. Täti, tädin lapsi, äitisi ja veljesi. Ihan tavanomaista etäisyyden kasvua. Myös masentuneisuus ja alakulo on hyvin yleistä. Ei jaksa tavata vaikka ei olisi mitään syytä etteikö jaksaisi. Veikkaan, että jos tapaisitte ajattelisitte "tätä lisää". Ja se "tätä lisää" ei silti koskaan toteutuisi. Tarkoitan vain sitä, että lähtökohtasi on ihan "normi". Ei eletään enää metsoloita tai pohjanmaata, me monet muutkaan. Mieti jokin yksinkertainen kaikille mukava askel kohtaamiselle jos sellaista toivot. Mahdollisimman mutkaton ja vaatimaton minun mielestäni.

Vierailija
9/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse toisessa kaupungissa. En ole kunnolla tuntenut veljeäni koskaan, pienenä jouduin huomehtimaan hänestä koulun jälkeen, kun äiti oli töissä, tappelimme paljon. Sitten tulin murrosikään ja veli oli ärsyttävä. Elin ihan omaa elämää. Nyt aikuisena ei ome mitään puhuttavaa, veljeni asuu yksin, ei lapsia, pelaa peleja, käy töissä. Kiusallista kun nähdään esim. Jouluna, eikä ole puhuttavaa vaikka koitan kaivella jotain, hän ei kysy multa mitään. Serkkuni on laitoksessa, on siis pahasti masentunut ja tätini on kieltäytynyt aina kutsuistani tavata. Kirjoitti kirjeen jossa pahoitteli, mutta ei vain jaksa. Mummoa toki nään aina kun käydään kotikaupungissa, hakaan ja koitan rupatella. Se vain ei ole sellainen suhde enää josta saisin jotain iloa, tuntuu ennemmin velvollisuudelta. Ap

Vierailija
10/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tiedostat asian niin toki teet sille jotain?

Vierailija
11/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Sitten kyllä valitettavasti serkku ja täti on ulkona kuvioista. Jäljelle jäävät mummo, äiti ja veli. Suhdetta pikkuveljeen olisi tietty kiva kaivella enemmänkin. Itse olen herkkä niille ja liikutus tulee nopeasti puseroon jos mietin jotain huonosti toimivia sisaruussuhteita. Etenkin vielä noin nuorella iällä.

Vierailija
12/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. Kaikki isovanhemmat ja isä kuolleet, mielenterveysongelmaiset äiti ja veli asuvat toisella puolella Suomea. Muuhun sukuun ei yhteyksiä ja omaa perhettä ei ole. Välillä sitä vaan tajuaa, kuinka yksin tässä elämässä on ja kuinka päämäärätöntä/merkitysetöntä elämä on ilman läheisiä ihmisiä joiden kanssa voisi viettää ihan normaalia yhteistä aikaa :(. N29.

Vierailija
13/13 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut että joskus kun löydän oman rakkaan, toivon että hänellä olisi ihana perhe johon voisin kokea kuuluvani. Minulla on tyttäreni, ehkä saan vielä joskus toisen lapsen. Minulla on äitini ja ehkä joskus lähennyn veljeni kanssa, esim. Jos hän joskus saa lapsia. Ap