Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä taitoja eskarilaisella pitäisi olla?

Vierailija
13.01.2018 |

Lapsi on ollut koko ajan perhepäivähoidossa ja eskari alkaa syksyllä. Kun kyseessä on esikoinen niin on vähän vaikea arvioida nk. ikätasoisia taitoja. Pitäisikö eskarilaisen osata voidella leipänsä itse, saada vetoketjut kiinni, osata kello tms? Mitä muuta teillä tulee mieleen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurahousut pitää osata pukea henkseleitä ja lenksuja myöten.

Vierailija
2/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osaa voidella leivän, laittaa vetoketjun ja muutenkin pukea, hoitaa vessa-asiat ym. Mutta kelloa ei kyllä tunne, ei lue eikä osaa solmia nauhoja. Kirjaimet osaa ja yksinkertaiset laskutoimitukset.

Mun mielestä pitäisi myös osata perusryhmätaidot, leikkiä, neuvotella, odottaa ja keskittyä hetki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukemisen ja riisumisen suhteen pitäisi olla omatoiminen. Wc-käynnit hoidetaan itse.

Ohjeiden kuunteleminen ja noudattaminen on monelle pienestä ryhmästä tulleelle haastavaa.

Vierailija
4/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä osata pukea vaatteet eli myös ne vetoketjut, syödä haarukalla ja veitsellä, siivota omat jälkensä ja käydä itse pissalla. Nämä oon aina omilleni pitänyt tavoitteina eskari-ikään mennessä, helpottaa päiväkodin ja lapsen elämää, kun osaa itse.

Vierailija
5/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkotiryhmässä jo 3- vuotiaat voitelevat leipänsä itse, kaatavat maitoa ja pilkkovat ruokansa. Lapsella on siihen riittävät valmiudet, jos saa sellaisia asioita oikeasti harjoitella eikä kaikkea tehdä puolesta.

Vierailija
6/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille! Havahduin siihen että hössötän varsinkin ruokaillessa asiat valmiiksi lapsen puolesta enkä anna edes yrittää... Tästä eteen päin mennään eri mallilla :)

ap

Vierailija
7/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottaa vuoroaan, leikkiä yhdessä muiden kanssa ja jakaa lelut, käydä vessassa, pukea ja riisua, tulla toimeen ryhmässä, sopia riidat, solmia kengännauhat.

Vierailija
8/8 |
13.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei läheskään kaikki kyllä osaa solmia kengännauhoja eskariin mennessä, eikä tarvitsekaan. Pukemisen ja vessa-asiat kun osaa itse, ja ruokailuun liittyvät asiat, niin muita voi sitten harjoitella eskarissa ja ekaluokkalaisenakin.