Vauva.fi-biisit ja tekijänoikeudet
Telkkarista tulee taas nämä, jotka ottavat sanoituksensa täältä. Tietääkö joku tekijänoikeuslaista?
Ylittääkö tuo jo rajat, sillä voiko tuo olla reilua, että toinen rikastuu toisen tekstillä?
Kommentit (19)
:D Voi luoja. Ensinnäkin naurettavaa nillitystä ja toisekseen, tuolla ei todellakaan rikastumaan pääse.
No ottaahan iltalehdetkin täältä jutun aiheita, kaikki mitä me tänne kirjoitellaan on "vapaata riistaa".
Olisi jännä tietää, missä menee tuo raja. Tuskinpa nuo rahaa tällä hirveästi tekee, mun mielestä ihan hauskoja.
Kuitenkin, onko tämä kirjoittamani viesti teos?
Vauvan kirjoittajillako on tekijänoikeudet yksittäisiin sanoihin?
Vierailija kirjoitti:
Olisi jännä tietää, missä menee tuo raja. Tuskinpa nuo rahaa tällä hirveästi tekee, mun mielestä ihan hauskoja.
Kuitenkin, onko tämä kirjoittamani viesti teos?
Mikäli se on nimesi alle taideteoksena signeerattu.
Palstan löpinät ei ylitä teos-kynnystä.
iLuuri yritti jossain vaiheessa patentoida jotain ap:n tyylistä.
Mietipä, jos ne tekee tästä ketjusta biisin :D
Vierailija kirjoitti:
:D Voi luoja. Ensinnäkin naurettavaa nillitystä ja toisekseen, tuolla ei todellakaan rikastumaan pääse.
Ei ollut tarkoitus nillittää, vaan ihan vilpittömästi kysyin, miten tuo tekijönoikeusasia menee.... :)
Jess, mun Venla-gaala-aiheisen ketjuni otsikko päätyi sellaisenaan tämän illan kalevauva.fi-settiin suoraan lähetykseen. Must se on vain hauskaa. Ja nimettöminähän me näitä skriivaillaan.
T. 15 sekuntia julkisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut tarkoitus nillittää, vaan ihan vilpittömästi kysyin, miten tuo tekijönoikeusasia menee.... :)
Nämä kirjoitukset ovat periaatteessa nimettömiä ja jopa nimimerkittömiä yleensä, joten tekijänoikeuksien saajan selvittely olisi aika haastavaa. Eiköhän näitä verrata suunnilleen anonyymeihin seinäkirjoituksiin?
Minut saa kyllä mainita, mutta Kymmentä pientä merkkilaukkua ei saa lainata ilman että tulee seurauksia.
T. Miniä, joka sai anopilta lahjaksi laminoidun BMI-taulukon
Vierailija kirjoitti:
Minut saa kyllä mainita, mutta Kymmentä pientä merkkilaukkua ei saa lainata ilman että tulee seurauksia.
??
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaapa muhkealta anoppijutulta, tän oon missannut. Minä sain vain terveellisiä ruokaohjeita (mutta ne oli koko perheelle, en hoksannut loukkaantua.)
Mielipiteitä ei ehkä voida pitää suoranaisena teoksina, vaikka välillä näkee aika luovaa provoilua. Kalevauva toisaalta myös ilmoittaa lähteensä ja koostaa lainauksista oman hyvin omintakeisen teoksensa, eli ovat varmaankin ihan turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Up, onko lakimiehiä paikalla?
Haluaisin vielä tietää...
Pitäkää kiinni oikeuksistanne! Liittäkää viesteihinne teksti:
"Tämän kommentin luvaton kopiointi ja muu käyttö on ehdottomasti kielletty. Tekijänoikeudet omistaa: Etunimi Sukunimi. Yhteydenotot: etunimi.sukunimi@..."
Näin pääsette osaksi tulojen saamista, jos työtänne käytetään jossain taiteellisissa tuotoksissa tms.
Voisiko olla, että alkuperäisen viestin kirjoittajaan on otettu yhteyttä ja maksettu palkkio?