Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Entisen koiran kuolema, uuden purema ja sen jälkeinen jatkuva pelko, mitä tehdä?

Vierailija
12.01.2018 |

Oma uusi saksanpaiman puri minua noin 2kk sitten täysin ilman syytä. Koira siis vaan makasi petillään kun kävelin ohi ja se kävi yhtäkkiä kimppuun niin että vasempaan käteen tuli 14 tikkiä + kämmensyrjään 8 tikkiä. Tämänkin jälkeen murisi minulle joka tilanteessa kun lähestyin.

Se annettiin sukulaiselle maaseudulle ja sillä on siellä kaikki hyvin. Saa juosta vapaana pitkin peltoja ja pihaa.

Nyt kuitenkin olen huomannut että olen alkanut pelkäämään kaikkia koiria enkä halua lähestyä.

Minä, entisen koirani (saksanpaimenen myös) kanssa olimme erottamattomat, ja hänen kuolemansa oli minulle kamalin paikka maailmassa. Hänen kanssaan kaikki sujui. Illat möllötimme sylikkäin ja silittelin häntä. Lenkillä esim. liukkaalla varoi ja odotti minua rauhassa askel askeleelta. Pyörälenkillä seurasi tarkkaan minun ajonopeuttani eikä ikinä kaatanut. Teimme kaiken yhdessä. Valitettavasti hän joutui lähtemään sateenkaarisillalle n. 9kk sitten.

Kuitenkin, miten nyt pääsen yli tästä pelosta? Säpsähdän ihan pikkukoirienkin läsnäolosta ja suojaan automaattisesti käsiäni.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku terapia varmaan auttaisi mutta käsittääkseni ne maksavat.

Vierailija
2/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman paljon koirien kanssa tekemisissä. Mutta ei siitä välttämättä koskaan pääse eroon. Mulla yli 10 vuotta sitten tuli iso koira omani kimppuun täysin yllättäen ja vieläkin pelkään isoja koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koira ollut jollakin hoidossa tai muuten joku tehnyt sille pahaa että se on ruvennut pelkäämään?

Vierailija
4/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pureva koira on annettu eteenpäin? Aika iso vastuu omistajalla. Ja vielä juoksee pitkin pihoja ja peltoja vapaana aggressiivinen koira? Uskoisko.

Vierailija
5/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Altistus on paras hoito pelkoihin. Etsi koiria, jotka ovat takuuvarmoja terapiakoiratyylisiä, jotka eivät peilaa pelkoasi, ja totuttele rauhassa.

Vierailija
6/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa alistus paras??

Vierailija
7/7 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pureva koira on annettu eteenpäin? Aika iso vastuu omistajalla. Ja vielä juoksee pitkin pihoja ja peltoja vapaana aggressiivinen koira? Uskoisko.

Ei se välttämättä ole mikään hullu koira joka on kaikissa tilanteissa vaarallinen. Esim. stressi voi aiheuttaa osalla koirista tuollaista käytöstä, ja osalle herkkiksistä liikaa stressiä aiheuttaa esim. kaupunkiasuminen tai lapsiperheessä eläminen. Koira voi muuttua ihan eri otukseksi jos pääsee rauhallisempiin oloihin. 

Itse olen kerran ottanut takaisin oman kasvattini joka oli kuulemma luonnevikainen ja aggresiivinen. Meillä koira kuitenkin viikossa rauhoittui jatkuvilla ylikierroksilla olevasta häslästä ja toisten koiriemme kimppuun hyökkäilijästä oikein mukavaksi koiraksi. Oli vaan väärä koira ja perhe -yhdistelmä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme