Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos työhakemustasi on ylistetty, niin onko naurettu muiden työhakemuksille?

Vierailija
12.01.2018 |

Sain vastavalmistuneena unelmatyöpaikan. Hakemustani ja todistustani ylistettiin. Työ- ja kotivuosien jälkeen, noin kymmenen vuotta myöhemmin, hain toista työpaikkaa, mutta minua ei kutsuttu edes haastatteluun. Hakemukseni oli mielestäni vähintäänkin keskitasoa, mutta ei yhtä ytimekäs, kuin nuorempana, jolloin kerrottavaakin oli vähemmän. Kolme viimeisintä vuotta olin hoitanut lapsia kotona.

Soitin ja kysyin hakemukseni kohtalosta. Uskon, että sama rekrytoija, kuin ensimmäistä työpaikkaani hakiessani, ei muistanut minua. Siirtynyt uuteen työpaikkaan hänkin:)

Edellisellä kerralla, kun minut valittiin hänen välityksellään, hän näytti nipun hakemuksia, jotka eivät olleet riittävän hyviä. Hän luki niitä ääneen ja nauroi. Minä pyrin olemaan asiallinen ja ihmettelin, että miten oma hakemukseni saikin niin hyvän vastaanoton.

Toisella kertaa puhelinkeskustelumme aikana hän kaivoi hakemukseni esille ja vaivautui toteamaan, että hakemukseni ei erottunut muiden joukosta ja siksi minua ei oltu kutsuttu haastatteluun.

Olen vakuuttunut, että läheskään kaikki työpaikan saaneet eivät ole laittaneet kummoistakaan hakemusta, vaan painoarvo on yleensä aivan muualla.

Missä? Kertokaa? Minulla on ajatuksia ja kokemusta, mutta kerronko?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä onko työssä vai ei.

Vierailija
2/2 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivuosien jälkeen taitaa olla se avainsana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan