Pekka saat ääneni
https://www.is.fi/presidentinvaalit2018/art-2000005522184.html?ref=rss
Sale ei välitä työttömistä, eikä pienituloisista. Pekka saa paljon ääniä.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Pekka Haavisto on oikeistolainen, ei kannata kansanäänestystä Nato-jäsenyydestä. Hän ei erotu Niinistöstä tarpeeksi. Jos he molemmat toisella kierroksella, todellista vaihtoehtoa ei ole. Merja Kyllönen murtaa porvariblokin.
Vieläkö Merja haluaa sen autojen gps-seurannan pakolliseksi? Vai menikö kaverinsa bisnekset nyt sivu suun..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekasta sen verran, että hän pitää itseään äänsetäjiään parempana. Tämä tuli ilmi, kun hän sanoi, että NATO:sta tulisi voida päättää ilman kansanäänestystä. Hän oli sitä mieltä, että suomalaisiin voidaan pyrkiä vaikuttamaan kolmannen tahon toimesta, jos tuollainen äänestys järjestetään. Itseään hän piti immuunina kaikenlaiselle ulkopuoliselle vaikuttamiselle. Varmaan tekisi itsestään myös itsevaltiaan, jos se vain olisi mahdollista.
Se on silkkaa realismia.
Kansa on härkä, jonka nenään pannaan rengas. Siitä härkää vedetään mihin suuntaan tahansa.Olisi kiva tietää, kuinka monen äänestäjän valintaperusteet on luokkaa:
x on niin vakuuttava
x on puolueesta y, sitä mä aina äänestän
x.llä on edustava puoliso
x on hetero
x on hauska tyyppi
Näin kerran x.n. Jäi niin mieleen.
x on kaunis ja reipasKeksikää itse lisää.
Olisi katastrofi alistaa Natopäätös pulliaisten arvottavaksi.
No tällaisten ihmisten kannattaa kieltämättä antaa äänensä Pekalle.
Vierailija kirjoitti:
Vihreillä ei ole mitään käsitystä tekniikasta tai energiantuotannosta mutta silti he yrittävät siihen puuttua ykkösasianaan.
Mitä käsitystä juristeilla ja valtiotieteilijöillä on energiasta? Ei ylipäätään taida liittyä peresidentin tehtäviin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekasta sen verran, että hän pitää itseään äänsetäjiään parempana. Tämä tuli ilmi, kun hän sanoi, että NATO:sta tulisi voida päättää ilman kansanäänestystä. Hän oli sitä mieltä, että suomalaisiin voidaan pyrkiä vaikuttamaan kolmannen tahon toimesta, jos tuollainen äänestys järjestetään. Itseään hän piti immuunina kaikenlaiselle ulkopuoliselle vaikuttamiselle. Varmaan tekisi itsestään myös itsevaltiaan, jos se vain olisi mahdollista.
Kansanäänestys Natosta olisi huono idea oikeastikin. Meillä normikansalaisilla ei voi mitenkään olla kaikkea sitä tietoa, mitä hyvä ratkaisu ko. asiassa ratkaisu edellyttää, vaikka mielellään kuvittelemme, että meillä on. Haavisto oli tuossa sekä rehellinen että oikeassa.
Ei tässä nyt ole kyse mistään tiedosta vaan halusta,,haluaako suomalaiset hakea nato jäsenyyttä.
Ja se nyt on jo tuhanteen kertaan selvitetty että ei halua.
Ja olen itsekkin äänestänyt viimeksi Pekkaa mutta enää en äänestä....ja Haavistohan EI ole sanonut, että hän haluaisi liittää Suomen Natoon. Joten te jotka vastustatte Natoon liittymistä, äänestänette häntä.
Ei ole kyllä Pekalla mitään annettavaa.
Vanhanen oli eilen niin vakuuttava että joutunen vaihtamaan ehdokasta,rauhallisuus ja tietomäärä teki vaikutuksen,eikä ollut lunttilappuja mukana.
Jos vaalikoneista on jotain hyötyä niin se, että ehdokkaat ovat ainakin joissain vaalikoneissa voineet kirjallisesti tarkentaa omaa kantaansa. Haavisto on kyllä osannut perustella järkevästi, miksi on mitäkin mieltä. Niin muutama muukin, joka on vaivautunut asialle. Sekin jo kertoo suhtautumisesta äänestäjäkuntaan.
Parturi ja ylioppilas pressanlinnaan- NOT.
En ymmärrä miten jotkut vasemmistolaisesti ajattelevat voivat kannattaa Niinistöä. Niinistöä rahoittavat EK, jyri Häkämies, pääomapiirit eli kaikki ne jotka nykyistä hallitustakin. Tänään oli jo Ylellä uutinen että kun pressanvaalin tulos käytännössä jo tiedetään, äänestysprosentti voi jäädä matalaksi. Tätä kokoomus juuri haluaa.
Haavisto sanoo, että olisi pyytänyt vielä juridista arviota aktiivimallin laillisuudesta, jos aktiivimalli olisi tullut hänelle presidenttinä allekirjoitettavaksi. Jos lainmukaisuudesta olisi ollut epäilyjä, Haavisto olisi pyrkinyt käymään siitä uudestaan keskusteluja hallituksen kanssa.
Tässä lienee lopulta pieni piikki juristi Niinistön suuntaan, kun kaikki keskustelu on ollut niin löysää ja ponnetonta.
Presidentti olisi tosiaan voinut ennen aktiivimallilain vahvistamista pyytää lausunnon korkeimmalta oikeudelta tai korkeimmalta hallinto-oikeudelta.
Siitä olisi seurannut, että laki olisi palautunut eduskunnan käsiteltäväksi. Olisi mennyt joulutauon jälkeen koko juttu. Kaikki tämä keskustelu kansalaisaloitteineen olisi pitänyt ottaa huomioon. Ei sellainen käy.
Minun ääntäni ei pakkoruotsin kannattaja saa. Siksi ei ole kuin yksi vaihtoehto, Laura Huhtasaari!
Eikä tarvitse äänestää kuin ensimmäisellä kierroksella.
Rupean nukkuvaksi toisella kierroksella koska kaikki muut ovat pakkoruotsin kannattajia. Mielestäni ei ole tärkeää äänestää jos ei ole oikeanlaista ehdokasta.
45 lisää pois jääneen lauseen: Niinistö olisi voinut jättää lain vahvistamatta. Siitä olisi seurannut, että laki olisi palautunut eduskunnan käsiteltäväksi.
Haavisto on tämänkin heteromiehen valinta.
Vierailija kirjoitti:
Kansanäänestykst ovat neuvoa-antavia, joten suoraa vaikutusta niillä ei ole. Eu-kansanäänestyksessä äänestettiin sinne menoa vastaan 51%:lla- kuinkas sitten kävikään.
Pakkoruotsin lopettaminen on presidentin tärkein tehtävä. Kaikki muu on vasta sen jälkeen. Kansa on puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansanäänestys Natosta olisi huono idea oikeastikin. Meillä normikansalaisilla ei voi mitenkään olla kaikkea sitä tietoa, mitä hyvä ratkaisu ko. asiassa ratkaisu edellyttää, vaikka mielellään kuvittelemme, että meillä on. Haavisto oli tuossa sekä rehellinen että oikeassa.
Ei tässä nyt ole kyse mistään tiedosta vaan halusta,,haluaako suomalaiset hakea nato jäsenyyttä.
Ja olen itsekkin äänestänyt viimeksi Pekkaa mutta enää en äänestä.
Kiitos, juuri tätä tarkoitin. Teille pulliaisille ei ole faktoilla mitään väliä, vain tunteella: mutku mä haluuuuun. Osoitit juuri miksi teille ei pidä antaa päätösvaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olen itsekkin äänestänyt viimeksi Pekkaa mutta enää en äänestä....ja Haavistohan EI ole sanonut, että hän haluaisi liittää Suomen Natoon. Joten te jotka vastustatte Natoon liittymistä, äänestänette häntä.
Ei ole kyllä Pekalla mitään annettavaa.
Vanhanen oli eilen niin vakuuttava että joutunen vaihtamaan ehdokasta,rauhallisuus ja tietomäärä teki vaikutuksen,eikä ollut lunttilappuja mukana.
Pekalla on paljonkin annettavaa.
Mutta myös mun mielestä Vanhanen on vielä parempi.
Oikeastaan Matti saisi pitää vähän enemmän melua itsestään.
Että kansa tajuaa, että siinä on meille hyvä pressa.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä Pekka on noista ainoa, jota voin edes kuvitella äänestäväni. Ei ole mikään mun suosikki hänkään, mutta tuosta sakista kyllä aivan ylivoimainen. Kuka ikinä äänestää esim. "olen aina halunnut Suomen presidentiksi"-Paavoa, Suomen myyjä-Putinin kamu-Salea, Matti "Ruusunen" Vanhasta?
Pyrkyryydessä ja vallanjanossa Haavisto on lähes Väyrysen tasolla. Erola on se, että Väyrynen seurasi maanisesti idolinsa Kekkosen tekemisiä. Haavisto taas seilasi uuden vihreän aallon harjalla tilaisuudesta toiseen.
Saa myös minun ääneni :)
Hän on myös sitä mieltä, että hädässä olevia autetaan parhaiten heidän omissa maissaan, joten turvallisin mielin häntä äänestän!
No kyllä Pekka on noista ainoa, jota voin edes kuvitella äänestäväni. Ei ole mikään mun suosikki hänkään, mutta tuosta sakista kyllä aivan ylivoimainen. Kuka ikinä äänestää esim. "olen aina halunnut Suomen presidentiksi"-Paavoa, Suomen myyjä-Putinin kamu-Salea, Matti "Ruusunen" Vanhasta?