Selfiet - Onko sukulaistyttö vähän yksinkertainen?
Valaiskaa mua, te teinien elämästä ja some-käytöksestä jotain tietävät!
Mun teini-ikäinen sukulaistyttö postaa ig-tililleen pelkästään selfieitä, ei mitään muuta. Ja minkälaisia selfieitä?! Ei todellakaan mitään duckfaceposeja tai bilekuvia, vaan Joka Ikinen Päivä samantyylisiä verkkarit jalassa, ilman meikkiä, omassa sotkuisessa huoneessa peilin kautta otettuja kuvia. Istuu siis olohousuissa peilin edessä ja ottaa kuvan. Ja kuvateksti tyyliin "Mä tänään". Kyseessä kohta 18 täyttävä tyttö. Tällaisia kuvia 356 kpl vuodessa.
Siis minä kolmekymppinen täti en käsitä tällaisten kuvien ideaa. Suurin osa teineistä näyttää jakavan kuvia itsestään salilla, bileissä, kavereiden kanssa, matkoilla ja tietty on sitten näitä poseerauksia huulet törrössä. Monilla myös kuvia lemmikeistä, harrastuksista tms kiinnostuksen kohteista.
Mä olen aina pitänyt siskontyttöäni jotenkin hiukan erikoisena, mutta nämä kuvat kyllä vahvistavat mielikuvaa. Vai onko tällainen ihan tavallista?
Kommentit (11)
Ei ole normaalia, epäilisin myös että on masentunut. Masentunut tuttuni jakaa saman tyylisiä päivityksiä. Voisitko jutella tytölle tai hänen vanhempiensa kanssa.
No, ehkä hän on oikeastikin vähän yksinkertainen? Tai sitten ei vain ole kovin hyvä käyttämään somea tai ei ole erityisen visuaalinen ihminen? Ei kaikki teinit ole, vaikka yleisesti ottaen ovatkin näppäriä esim. juuri ig:n kanssa.
Jos ite olisin instagramissa nii varmaa samantyylisiä kuvia laittaisin vähän niin kuin ironisesti:D ja kuvia hernekeitosta ja maitolasista tai jotain. Olen ärsyttävä varmasti joidenkin mielestä
Hän ajattelee tekevänsä samaa kuin muut.
Tai sitten omalla tavalla kuittailee niille muille.
Itse tulkitsisin kuittauluksi. Eli laittaa korostetun realistisia kuvia joilla piruulee postauksille joissa ollaan valheellisen nätteinä.
Minua huolestuttaisi enemmän se, että kuvissa hehkutettaisiin jatkuvaa juomista. Eräs tuttu nuori nainen kuvaa itseään selkä notkolla seisoen lasi kourassa. Aina on "time for wine"!
Ajankulun kuvausprojektia tai masennusta tulin veikkaamaan. Kai sun on vaan pakko kysyä tältä mimmiltä, miksi aina samanlainen kuva?
Toi on selkeää kuittailua.
Yleensähän muilla on joka päivä se täysin samanlainen kuva, se meikattu duckface kuva ja kaikki niin hienoa ja täydellistä, vaatteet, korut ja taustalla näkyvät asiat harkittu ja suunniteltu tarkasti.
Ehkä hän on masentunut. Tai sitten hänellä on joku projekti, että haluaa nähdä pitemmän ajan kuluessa kuinka ulkonäkö muuttuu kun vanhenee. Ehkä voisit kysyä häneltä, että miksi aina samanlainen kuva?