SYYSKEIJUJEN PÄÄSIÄINEN (pe-ma)
En löytäny pinoa vielä vaikka kauan etsiskelin niin alotanpa.
Kommentit (20)
Miulla tosiaan jää pyhät vähän lyhyeksi, kun huomenna aloitan 5 yötä valvomaan. No saanpa ainakin kunnon pyhälisät korvaukseksi :)
Tänne ei erikoista. Vauvan liikkeet tuntuu kivasti, mutta tuntuu ettei niitä kerkeä koskaan kunnolla tutkailemaan. Joten hurjin jumppa alkaa silloin kun menen nukkumaan. Toissailtana menin sänkyyn, nukahdin hetkeksi. Kohta heräsin aivan mielettömään potkunyrkkeilyyn, oli mahanahka tiukilla :D
Painosta, oisko mulle tullu 4-5kg. Näköjään ihan samoin kuin edellisissäkin, eli semmoinen +15kg olisi odotettavissa. Painoindeksi mulla on 22-23 normaalimitoissa. Katsoin kuopuksen aikaista nla-korttia, loppuajasta paino sahasi tosi paljon turvotuksen takia. Se oli vallan ylimalkaista.
Ens tiistaina olisi neuvola. Ja kaksi viikkoa siihen ultraan. Taas on semmoinen olo, et tekis mieli kysyä sukupuolta. Tavallaan toivon poikaa vaikka epäilen vauvaa tytöksi. Kaksi diivailevaa pikkuneitiä taitais olla jo ihan liikaa, niin erisorttinen tämä meidän neiti on ollut isoveljeensä verrattuna ;)
Pitää meidän MINJUSKA sitten lähempänä kertoilla tuntomerkkejämme, niin löydetään äitipolilla toisemme!
-piias- rv 18+4
Meillä oli sitten ma se kovasti odotettu ultra ja sen jälkeen ollaan liidelty puoli metriä ilmassa. Kaikki verihyytymä kohdusta oli poistunut!! Eli nyt seitsemän piinaviikon jälkeen olen alkanut nauttia täysillä raskaudesta ja aurinkokin tuntuu paistavan, vaikka on pilvistä ;) Ennenaikaisen synnytyksen riski on mulla suuri, mutta siitä en murhetta kanna nyt vaan olen onnellinen. Rakenteetkin lääkäri vauvalta jo näki ja kaikki oli kunnossa. Kyllä elämä on IHANAA :) :)
Esikoinen täytti sitten to 2vuotta. Vuosi sitten pillitin lähes koko päivän, kun oli niin haikea olo, mutta nyt yritin vähän ryhdistäytyä. On se vaan niin loistava rakas pakkaus. Mutta yhdyn alkuviikon " valittajiin" , myös aikamoisen uhmaka ;)
Painosta on ollut puhetta. Viime raskaudesta tuli 12kg ja olen niitä onnekkaita, joilla kilot lähtee itsellään heti pois. Nyt on tullut 3-4kg? Mahasta muuten tuntuu, että jossain vaiheessa se kasvo kamalaa vauhtia, mutta nyt on jysähtänyt paikalleen. No, en valita, uskon sen vielä kasvavan mahtaviin mittoihin :)
Oikein mukavavaa pääsiäistä kaikille!
Stenval, tyttö 2v ja kovasti potkiskeleva masuasukki 18+3
Saitpa todella hienoja uutisia!!! Nyt voit hyvillä mielin jatkaa odotusta eteenpäin :-).
Mulla eilen illalla alkoi supistella. Maha pingottui aina vaan uudestaan kovaksi ja tuntui aika epämiellyttävältä, vaikkakaan ei kivuliaalta. Kiire tuli kuitenkin päästä pitkälleen, että saan supistukset loppumaan. Tänä aamuna pelotti, jatkuuko supparit, mutta ei niitä onneksi ole ollut koko päivänä. Sainkin muutamilta vastauksia, että just rv20 tiennoilla nuo supparit on hyvin tyypillisiä ja sit saattaa mennä viikko kausia ettei ole mitään.
Vauveli pitää välillä vähän rauhallisempia päiviä ja sitten toiset päivät on taas vilkkaampia. Kyllähän ne liikkeet aika jännältä tuntuu, nyt kun ne on paljon selvempiä kuin aiemmin.
Hyvää Pääsiäistä kaikille!
neronja rv19+5
[color=Green]Onnea minultakin Stevalille! :)
Ja oli mukava pitkästä aikaa avata ketju ja nähdä Kertun värillistä tekstiä. Taidan itsekin vaihtaa väriä pitkästä aikaa. ;)
Meillä tuntui eilen ensimmäiset liikkeet, aivan kevyenä ja heiveröisenä mutta tuntui kuitenkin. Ihana olo tuli. :) Liitoskipuja tai suppareita en ole vielä tuntenut ollenkaan (esikoista siis odotan), mielenkiinnolla toistaiseksi suhtaudun kaikenlaisiin uusiin tuntemuksiin. Masu pömpöttää jo kivan kokoisena, ensimmäiset katseet sain torstaina kaupassa. Uusi fiilis sekin, olen nyt odottava äiti ulkopuolistenkin silmissä.
Tein hetki sitten pashaa huomiselle jääkaappiin jähmettymään. Tänään ei ole oikein ollut pääsiäis-tunnelma, joten siirsimme pääsiäsherkuttelun huomiselle. Sukuloimassa kävimme eilen.
Mukavaa viikonloppua keijuille![/color]
[color=Green]...Orenjilla ja piiperoisella nyt lauantaina 16+5.[/color]
Andoliniskalle voimia! Kyllä kaikki varmasti alkaa sujumaan hyvin alkujärkytyksen jälkeen. Ja muutaman vuoden päästä teillä on reipas miehen alku, joka hoitelee pistokset ja vs-mittaukset suit sait itsekin. Ja koska diabetes tarvitsee säännölliset ruokailut ja terveet ruokavaliot pysyäkseen aisoissa, siihen on helppo ottaa koko perhe mukaan.
Ja Stenvallille onnittelut! Näköjään aika tekee tehtävänsä tässäkin asiassa :)
Huomasin tuossa, että nykyään voin oikein hyvin. Hirveesti energiaa kodin mylläämiseen ja siivoiluun.
-piias- rv 18+5
Stenval olipa ihania uutisia, nyt vain raskaudesta nauttimaan ja rauhallisesti päivä kerraallaan eteenpäin :)
Ollaan vietetty pääsiäistä ihan kotosalla, tänään mennään vanhemmilleni avaamaan grillikausi. Minun ei kyllä tee yhtään mieli grilliruokaa, nykyisin tekee kauheasti mieli vain kasviksia ja hedelmiä sellaisenaan. Eilen käytiin pizzalla ja se oli pitkästä aikaa NAM :)
Lähikirppiksellä kävin vauvanvaatteita katsomassa, hyväkuntoisia ja edullisia kyllä löytyi, mutta nyt tarjonta oli pääasiassa vaaleanpunaista. Neutraaleja löytyy muutenkin huonosti, ellei ihan valkoiseen lasta pue.
Odotan jo innolla ultraan pääsyä, ensin toukokuun alussa on rakenneultra ja sitten loppukuusta 4D Femedalla. Olen alkanut pohtia uudestaan, josko sittenkin kysytään sukupuolta tuolla 4D:ssä, vaikka koko ajan olen ollut sitä mieltä ettemme tässä raskaudessa kysy.
Mayella 16+4
Onpa tullut vähän laiskanlaisesti kirjoiteltua, mutta olen käynyt kyllä lueskelemassa kuulumisia.
Oma pääsiäinen menee töissä, eikä motivaatio kyllä ole suuren suuri, kun mies ja käymässä olevat veljeni jäivät vielä tuhisemaan peittojensa alle.
Eilen illalla tunsin ensimmäistä kertaa ihan kunnolla vauvan liikkeet. Jopa mieskin tunsi ne, joten vauvalla taisi olla jonkinlainen nyrkkimatsi meneillään. Tuntui ihan kunnon muksahduksia. Olipa huikea fiilis!
Minä myös kuten moni muukin odottelen innolla rakenneultraa, joka on kahden viikon päästä. Olemme myös menossa tuohon 4D-ultraan, mutta ei olla vielä varattu siihen aikaa. Itse ainakin haluan tietää vauvan sukupuolen, utelias luonne kun olen ;)
Nyt aloitan päivän työt ja toivon mukavaa viikonlopun jatkoa!
Karssuli masuasukkinsa kanssa nyt 17+3.
Meillä meneekin tää pääsiäinen täällä lappeenrannassa miehen vanhemmilla. Ihanaa kun tuo mummu jaksaa hoitaa ja touhuta tuon pojan kanssa, pääsee äitikin tänne palstailemaan :D
Ei tunnu enää pahasti vauva huolettavan, kun tuntuu päivittäin liikkeitä. Mieskin tunsi eilen ekaa kertaa pientä liikettä. Paino ei taida olla noussut vielä kiloakaan, mä kun ehdin sitäkin miettimään, että miten mä taas lihoan tän raskauden aikana.. No, ehtiihän niitä kiloja vielä tulla ;)
Neuvola olis 25. päivä ja ultra vasta vapun jälkeen, miten sitä jaksaa odottaa. Tuntuu että te ootte jo kaikki käyny rakenneultrassa. Me aiotaan kysyä sukupuolta. Mä toivoisin toista poikaa, miehelle aivan sama kunhan on terve:) Hiton Madam Mamma ennusti mulle tyttöä!! Eikä nähnyt enempää lapsia :´( Leikkimielisestihän se pitää ottaa, mut mut.. jotenkin tuntu kauheelta lukea, ettei tulis enempää lapsia.. No, saas nähdä.
Tisha rv17+3
Hahaa, pääsinpäs pääsiäisen aikaankin pinoutumaan, tultiin anoppilaan kylään.
Mulla tuntuu liikkeet nyt ihan joka päivä, mutta ei niitä jouda oikein rekisteröimään kuin köllötellessä. Olo on kaiken kaikkiaan aivan mainio, ei närästä, ei pahaa oloa...jonkun verran kovotteluja (suppareita) muttei mitään kopeitä kuitenkaan. Hengästyy vaan tosi helposti nykysin. Ja kaverilta piti lainata isommat ulkohousut kun ei mahu enää entiset jalkaan kunnolla.
On mulla vähän ollu huoltakin...sain viestin että lapsuuden ystävä oli saanu tyttövauvan rv32, 1500kg ja 40cm. Kyllä taas kävi mielessä että ei sitä koskaan näissä asioissa tiedä mihin päänsä lykkää, millasta huolta sitä vielä saakaan kantaa. Onneksi ei tiedäkään kaikkea etukäteen, saattas jäädä riski ottamatta. Onneksi siellä on nyt kuitenkin kaikki sen verran hyvin, että neidin keuhkot toimivat ihan ok, ei ole tarvittu happeen laittaa ainakaan suoraan. toivottavasti ei tule takapakkia jne.jne. Ajatteluttaa kovasti iltaisin pieniä potkuja kuunnellessa.
Kyllä se kuulkaa taitaa olla poika tämä miun masulainen. Nyt on poika tunne vahvistunut ja pysynyt päällä jo muutaman viikkoa enkä oikein osaa ajatella että olisikin tyttö. Ihan hullua, mutta harmittaa kun olin kekisny niin loistavan nimen tytöllekin ja se jäänee käyttämättä, tämä on mitä lultavimmin 99% varmuudella miedän perheen viimeinen vauva. Ajattelin että rakenneultrassa voisin kysästä, pitääkö miun intuitio tälläkin kertaa paikkaansa..
Anoppi huutelee teelle.
Minjuska ja hiirenherne 18+4 (piti Piias:ltä vakoilla päivät :) ja PIIAS tuntomerkkejä vaihdetaan tietenkin!!)
Meillä on kyllä menossa JO rv 18+6 eli huomenna vietetään 19rv synttäreitä. Hipheihurraa ja liput salkoon!
Pääsiäinen jatkukoon :) -piias- rv 18+6
Päätettiin puolison kanssa ottaa pitkä viikonloppu rauhallisesti kotona ja kylläpä tuntuu mukavalta vaihteeksi! Masussakin alkaa vähän kerrassaan tuntua säännöllisiä liikkeitä ja pömpötys on nyt sen verran suurta että se ohittaa vyötärölle parkkeeranneet joulukilot, jotka ovat tähän saakka toimineet hyvänä näkösuojana ;)
Olen miettinyt millaiseen äitiysvaategarderobiin panostaisi kesäksi. Minulla on jo parit säädettävät housut ja yksi kesähame. Hellettä varten jonkun mekon voisi hommata, ja paljon kesäisiä yläosia, joita voi vaihdella sään ja hikoilun mukaan. Kaipa heinäkuussa on taas odotettavissa kunnon helteet! Koska la on syyskuussa, olen vähän kahden vaiheilla kannattaisiko hankkia jotain isompaa takkia/telttaa. Nykyiset menevät vielä ihan hyvin päälle, mutta syyskuussa ei varmasti mene yksikään takkini. Pitäisiköhän ommella ohuesta villakankaasta viitta tai poncho? Jos kesä on kylmä siitä voisi olla yllättävän paljon iloa jo ennen syksyä. Käytän normaalitilanteissakin aika paljon raha vaatteisiin ja ajattelin panostaa istuviin vaatteisiin myös " elefanttikoossa" .
Kertokaapa tämänhetkisistä liikuntaharrastuksistanne. Olen laiskistunut siinä määrin, että kuittaan liikunta-annokseni nykyään työmatkoista ja satunnaisista kävelylenkeistä. Miten muilla menee?
En oo hetkeen kirjotellu mitää kun ei oo ollu mitää mistä raportoida. Ei liikkeitä, ei ultraa. Ostettiin kotidoppleri ja siitähän se riemu on revenny! Ei tarvi ihmetellä et onko siä masus ketää...
Tosta liikunnasta. Yritys on ollu kova et lähtis liikkuun mutta kun ulkona on noin harmaata ja kotona on hyvä sohva ja suklaalevy nii ei oo sitte tullu lähdettyä. Vauvakin varmasti tykkäis hapesta.
Parin viikon päästä neuvola ja ultra, ehkä mullaki on sitte jotain kerrottavaa.
T: Miisa & Pipana, Rv 18+4
Orava, mä ajattelen kanssa aika samalla tavalla kuin sinä vaatteista eli ostelen aika surutta uusia äitiysvaatteita vaikka ne tulee vain lyhyeen käyttöön (ja raskaus on mulle luultavasti viimeinen). Kahdessa ekassa olin tosi paljon tarkempi, esikoista odotin opiskelijana ja silloin ei ollut paljon rahaa muutekaan, toista odottaessa käytin ihan tavallisia paitoja+kesämekkoja, ainoastaan äitiyshousuihin panostin. Nyt olen ostanut kevääksi/kesän viileisiin päiviin/syksyksi kahdet uudet äitiysfarkut (kahdet on ennestään) ja paljon noita äitiyspaitoja, myös hihattomia kesäksi ja lisäksi aion ostaa ainakin yhdet kesähousut/caprit lisää vaikka ennestään on kahdet. Haluan panostaa vaatteisiin ja ulkonäköön, kun tavallisesikin ostelen vaatteita aika paljon ja toisaalta mulle osa " raskaudesta nauttimista" on juurikin kauniit äitiysvaatteet :)
Syksylle takkia en ole vielä miettinyt, en enää muista millaisia ne ilmat syyskuussa on :) Ja riippuu vatsankoostakin, nyt tämä on edelleen tosi pieni ja jos kasvaa samaa rataa (kuten esikoista odottaessani) niin mahdun ainakin mun ulkoiluanorakkiin ja varmaan duffeliinkin hyvin näinkin. Jos vatsa kasvaa paljon niin sitten pitää ostaa joku muu tai ommella. Jos on lämmin syksy saattaa riittää neuletakin päälle poncho (jollaisia on kaapissa jo valmiiksi).
Liikuntaa en harrasta nykyisin yhtään :( työmatkat kuljen kävellen ja siitä tulee n.40min/pvä ja lisäksi työssä tulee " hyötyliikuntaa" . Pitäisi jotain tehdä, päätin että nyt kun kevät on pitkällä otan taas pitkät lenkit ohjelmistoon eli kävellen 1-1,5h pari kolme kertaa viikossa. Juosta en enää uskalla.
Uimassakin voisi käydä, tänään olin lasten kanssa Mäkelänrinteen uimahallissa, mutta eihän se uiminen onnistu kun oltiin kolmisin, eihän noita uskalla jättää keskenään.
Mayella 16+5
Mistä olette ostaneet noita kesävaatteita? Mä kävin viikonloppuna kokeilemassa Hennesissä paria hametta, niin mä näytin niissä joltain valtamerilaivalta ;( Pari kesäpuseroa on tarttunut mukaan. Toista jo käytinkin sisällä ja tykkään siitä. Viime raskaudessa en paljon ostanut vaatteita. Oli talviaika niin villapuserot oli hyviä käytössä. Nyt kun on kesä tulossa niin haluan jotain kivoja kesämammavaatteita. Mulla tietty tätä lähtöpainoa on jo vähän liikaa joten ihan miniatyyrivaatteet ei mene päälle.
rv 20+0
Mä olen ostanut kesä(äitiys)vaatteita mm Lindexiltä ja H&M:ltä, lisäksi tilasin Missymomilta ja Nettiemolta. Kaikki ei ole vielä tulleet (nuo tilatut) mutta onhan kesään aikaa :)
Mayella 16+5
Jos nyt kuitenkin jatkaisin..
Kiitokset kaikille onneemme osallistuneille :)
Neronja; vieläkö sulla on supistuksia? Soita ihmeessä huom neuvolaan ja kysele niistä, jospa osaisivat jotain sanoa. Mullakin on välillä supistuksia, tunnen ne, mutta eivät mitenkään tunnu pahalta. Lääkärissäkin sanoin niistä, kysy vaan oliko esikosta ja kun sanoin, että oli, mutta ei ihan näin aikaisin. Kysy vielä, että syntykö vauva silti ajallaan ja kun vastasin, että 9päivää yli, niin ei sen paremmin kommentoinut asiaa. Neuvolassa mulle th sano pari viikkoa sitten, että kun supistuksia tulee näin ajoissa, niin mahaa ei kannata supistuksen aikana hieroa (kuten mä aina tein..), koska hieronta stimuloi lisää supistuksia. En sitten tiedä koskeeko tää kaikkia sapistelijoita vai mua, kun ennenaikasen synnytytyksen riski on suuri. sanoi, että myöhemmillä viikoilla toki mahaa voi hieroskella.
Äitiysvaatteista on ollut puhetta. Meillä kans esikko oli kevätvauva ja silloin ostin kolmet housut ja vanhoilla paidoilla pärjäsin hyvin, mutta nyt onkin eri juttu. Eli ostoksille on mentävä. Onneks tytön kummitäti kävi tänään ja toi kassillisen kesääitiysvaatetta!
Ja liikunnasta.. Mulla sitä ei ole. Tytön kanssa liikutaan pihalla, siinä se.. Töihin " pääsen" nyt sairaslomalta, mutta sielläkin teen osittaista eli pari päivää viikossa ja vaikka siellä tulee pakosti käveltyä, niin kai sitä pitäis enemmän harrastaa.. Th lohdutti mua jossain vaiheessa, kun piti ottaa rauhallisesti, että myös siivous yms on liikuntaa. Harmi vaan meillä sitäkin laatua vähemmän harrastetaan.. ;)
stenval ja masu 19+4
Reissusta palattiin eilennä illalla ja tänään on koko päivän ollut ohjelmaa. Oon aivan väsy.
Onpas meijän syyskeijujen pinossa taas ollut todella hiljaista.
Nyt on pahoinvointi taas helpottamaan päin. Närästystä on kyllä jo varsin usein. Rennieitä on jo joutunut apteekista ostamaan.
Reissu meni hyvin. Poitsu jakso todella hyvin istua autossa. Takas tulo matkalla oksensi kyllä muutaman kerran. Muutenkin hurmasi taas kaikki sukulaiset. Miehen äitikin tuli siellä synttäreillä käymään ja jopa pystyttiin juttelemaan ja hän jopa onnitteli meitä vauvasta (sai vasta lauantaina tietää). Ei olla hänen kanssaan oltu missään tekemisissä poitsun syntymän jälkeen. Miehen sisko olikin sitten oma lukunsa, ei puhunut mulle koko viikonloppuna sanaakaan. Hieman oli pahan mieli. Onneksi meillä on todella hyvät välit miehen kaikkiin muihin sukulaisiin paitsi äitiin ja siskoon. Harmi vaan että kaikki miehen sukulaiset asuvat lapissa niin heitä ei tuu kovin usein nähtyä.
Maha alkanut ihan kunnolla kasvamaan ja nyt raskauden kaikki jo selkeästi huomaavat. Vaavin potkut tuntuvat useita kertoja päivässä. On aika vilkas tapaus.
Vielä pohdin pitäiskö mennä 3d tai 4d ultraan. Onko kellään tietoa millä viikoilla niihin kannattaisi mennä?
Nyt meen miehen kainaloon sohvalle.
Öttis, poitsu kohta 1v7kk ja masuasukki rv20+5
Stenval, kiitos kysymästä, ei ole ollut nyt supistuksia. Silloin yhtenä iltana tuli useita perä jälkeen, mutta nyt on mennyt jo monta päivää, ettei suppareita ole ollut. Mikä lie silloin ne aiheuttanut. Luin, että pitäis juoda tarpeeksi, joten nyt olen yrittänyt aina muistaessani juoda vettä. Mäkin olen huomannut tuon, että masun hierominen aiheuttaa supistuksia. Mies meinas tässä välillä hieroa masua aika voimallisesti. Komensin, että ethän sinä noin voi tehdä, kun heti alkaa supistaa ;-).
Eipä näissä omissa asioissa ole juuri raportoimista. Vauveli liikkuu hyvin ja tosi jänniltä nuo liikkeet kyllä tuntuu. Neuvola on viikon päästä. Ei kai tässä kun rauhallisin mielin päivä kerrallaan eteenpäin :-).
neronja rv20+1
[color=PaleVioletRed1]Pikästä aikaa palstailen kun olen lomaillut pari viikkoa.
Yririn vähän lukea vanhoja pinoja....onnea kaikille rakenneultrasta hyviä uutisia saaneille.
Tänne omaan mahaan ei kuulu mitään erikoista....rakenneultrasta ei vielä tietoakaan, kahden viikon päästä seuraava neuvola ja sitte varmaan annetaan ultra aika. Sitä odotellessa.
Pahaolo on alkanut helpottaan, vaivaa kyllä vieläkin mutta yleensä vaan iltaisin. Maha kasvaa ja liikkeitä tuntuu päivittäin:)
Liitoskivut on koko ajan vaan pahempia ja se on kyllä ärsyttävin vaiva mitä voi kuvitella...[B]Mutta mitäpä sitä ei vauvan eteen kärsis:)[/B]
Painonnoususta....huolestuneena seurailen vaakaa kun mulla on tullut tammikuun alusta kohta 10 kiloa lisää. Apua. :) Tosin lähtöpaino oli aika alhainen...
[color=DarkYellow]Hauskaa pääsiäistä keijuille ja maha asukkaille.
[color=PaleVioletRed1]Kerttu rv 17 + [size=6]♥[/size]