Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työkokeilija saa paikan" -saako näin ilmoittaa ikkunassaan?

Vierailija
11.01.2018 |

Sapettaa nähdä tällainen ilmoitus erään turkulasen gallerian ikkunassa. Miksei voi palkata TYÖNTEKIJÄÄ? Näitä ilmoituksia on tuossa aina silloin tällöin ja aina kiinnittää huomiota, ilmeisesti tämä on ihan säännöllistä toimintaa. Voiko tällaisesta tehdä jonkun nimettömän ilmoituksen jonnekin? Ei kai tällaiset työkokeilut pitäisi koskaan lähteä työnantajan tarpeesta vaan työntekijän? Mitä olen ymmärtänyt väärin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä liike? Kaikki työttömät pommittamaan tällaista orjuuttajafirmaa tuhansin työhakemuksin!

Vierailija
2/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä liike? Kaikki työttömät pommittamaan tällaista orjuuttajafirmaa tuhansin työhakemuksin!

Turussa Eerikinkadulla sijaitseva galleria lähellä Lidliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti palkkaisi työntekijän, jos sillä olisi siihen varaa.

Ja saa noin tehdä, ei missään kielletä ilmoittamasta, että on mahdollisuus tarjota työkokeilupaikka. Niitä ilmoitetaan ihan mollin sivullakin. Te-toimisto sitten ratkaisee, että palveleeko työkokeilu siitä kiinnostuneen työttömän työllistymistä.

Jos haluat töihin kyseiseen galleriaan, se onnistuu varmasti, jos pystyt tekemään heille sellaisen ehdotuksen jossa kaikki voittavat, eli pystyt vedenpitävällä laskelmalla osoittamaan, että sinun palkkaamisesi kannattaa, koska sinä tuot heille enemmän rahaa kuin mitä palkkakuluihisi menee.

Toisaalta, jos olet niin hiton hyvä galleristi, niin miksi et perustaisi omaa galleriaa?

Vierailija
4/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja saa noin tehdä, ei missään kielletä ilmoittamasta, että on mahdollisuus tarjota työkokeilupaikka. Niitä ilmoitetaan ihan mollin sivullakin. Te-toimisto sitten ratkaisee, että palveleeko työkokeilu siitä kiinnostuneen työttömän työllistymistä.

Jos haluat töihin kyseiseen galleriaan, se onnistuu varmasti, jos pystyt tekemään heille sellaisen ehdotuksen jossa kaikki voittavat, eli pystyt vedenpitävällä laskelmalla osoittamaan, että sinun palkkaamisesi kannattaa, koska sinä tuot heille enemmän rahaa kuin mitä palkkakuluihisi menee.

Toisaalta, jos olet niin hiton hyvä galleristi, niin miksi et perustaisi omaa galleriaa?

Miksipä maksaa kellekään palkkaa, kun halvimmaksi tulee kun kaikki "kokeilee" työtä, ilman laskelmia. Tai jos vaihtoehdot on tonnin palkka tai ei mitään, useimpien on valittava tonnin palkka. Niin opettajan kuin duunarin.

Vierailija
5/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sait sen kuvan että itse olisin kiinnostunut galleriatyöstä? Hämmästelen aina näitä samoja ilmoituksia tietyin väliajoin samassa liikkeessä jonka ohi kuljen työmatkaani joka päivä.

Vierailija
6/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin...ja sitten täysin työkykyiset idiootit menevät tälläisiin firmoihin "töihin". "Parempi se kai saada se 9e/pvä kuin istua kotona"... nykyajan orjuutta

Vierailija
7/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...ja sitten täysin työkykyiset idiootit menevät tälläisiin firmoihin "töihin". "Parempi se kai saada se 9e/pvä kuin istua kotona"... nykyajan orjuutta

Pakkohan se on, kun vaihtoehto on ettei saa rahaa lainkaan. Sama homma kaikilla, jos kaikissa töissä palkka olisi tonnin, on se silti tuhat euroa enemmän kuin nolla euroa. Siksi palkkoja ei tulla juuri nostamaan, heikennyksiä kyllä tulee.

Vierailija
8/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua kiinnostaisi ala ja miettisin, lähtisinkö opiskelemaan sitä vai en, menisin ihan mielelläni työkokeiluun. Työkokeilun jälkeen osaisin paremmin arvioida, että onkohan sittenkään mun juttuni vai pitäisikö miettiä jotain muuta. 

Vierailija
9/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sapettaa nähdä tällainen ilmoitus erään turkulasen gallerian ikkunassa. Miksei voi palkata TYÖNTEKIJÄÄ? Näitä ilmoituksia on tuossa aina silloin tällöin ja aina kiinnittää huomiota, ilmeisesti tämä on ihan säännöllistä toimintaa. Voiko tällaisesta tehdä jonkun nimettömän ilmoituksen jonnekin? Ei kai tällaiset työkokeilut pitäisi koskaan lähteä työnantajan tarpeesta vaan työntekijän? Mitä olen ymmärtänyt väärin?

Luuletko työnantajaa hyväntekeväisyysjärjestöksi? Tottakai työnantaja lähtee omista tarpeistaan. Jos ne sitten kohtaa työntekijän tarpeiden kanssa, hyvä!

Vierailija
10/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkohan se on, kun vaihtoehto on ettei saa rahaa lainkaan. Sama homma kaikilla, jos kaikissa töissä palkka olisi tonnin, on se silti tuhat euroa enemmän kuin nolla euroa. Siksi palkkoja ei tulla juuri nostamaan, heikennyksiä kyllä tulee.

Tokihan karenssin uhalla joutuu tekemään kaikenlaisia ilmaishommia ja pupujussikursseilla käymään. Mutta on ihmisiä myös jotka ihan omasta vapaasta tahdostaan menevät työkokeiluihin ja sitä en ymmärrä.

Vierailija
11/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko työnantajaa hyväntekeväisyysjärjestöksi? Tottakai työnantaja lähtee omista tarpeistaan. Jos ne sitten kohtaa työntekijän tarpeiden kanssa, hyvä!

Niin niin että työntekijän tarve ei suinkaan ole palkka, näinkö väität?

Vierailija
12/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli ensin pyydetään heiltä tilitiedot ja budjettilaskelmat? Onnistuu varmasti helposti.

Vierailija
13/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli ensin pyydetään heiltä tilitiedot ja budjettilaskelmat? Onnistuu varmasti helposti.

Miksi pyytäisin? Eihän yrittäjäkään pyydä tilitietoja ja budjettilaskelmia ennen kuin tekee asiakkaalle tarjouksen? Itsensä työllistäminen on menossa yhä enemmän siihen suuntaan, että me myymme työpanostamme. Jos minulla olisi idea, miten kyseisen gallerian liikevoitto voisi nousta vaikkapa 100 000 euroa vuodessa sillä, että he palkkaavat minut, mikä ei maksaisi sivukuluineen kuin esimerksiksi 50 000 vuodessa, niin ihan varmasti herättäisin heidän kiinnostuksensa.

Olen itse projektityössä ja se tarkoittaa, että hommat loppuvat heti kun en enää onnistu vakuuttamaan organisaatiomme asiakkaita siitä, että he hyötyvät projekteistamme. On keksittävä koko ajan uutta, luotava asiakkaille tarpeita.

Vierailija
14/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pyytäisin? Eihän yrittäjäkään pyydä tilitietoja ja budjettilaskelmia ennen kuin tekee asiakkaalle tarjouksen? Itsensä työllistäminen on menossa yhä enemmän siihen suuntaan, että me myymme työpanostamme. Jos minulla olisi idea, miten kyseisen gallerian liikevoitto voisi nousta vaikkapa 100 000 euroa vuodessa sillä, että he palkkaavat minut, mikä ei maksaisi sivukuluineen kuin esimerksiksi 50 000 vuodessa, niin ihan varmasti herättäisin heidän kiinnostuksensa.

Olen itse projektityössä ja se tarkoittaa, että hommat loppuvat heti kun en enää onnistu vakuuttamaan organisaatiomme asiakkaita siitä, että he hyötyvät projekteistamme. On keksittävä koko ajan uutta, luotava asiakkaille tarpeita.

Toki noin on työssä jota kukaan ei varsinaisesti tarvitse, siksi pitää luoda ne tarpeet. Ihminen elää hyvin ilman taidegalleriaa ja ilman uusia mobiilipelejä mutta ei ilman ruokaa, vettä, majapaikkaa ja sairaanhoitoa.

Vierailija
15/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei porvari, kokeilepa maksaa palkkaa!

Vierailija
16/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se yksittäisen työttömän palkan tarve ihan oikeasti ole kenenkään tietyn työnantajan murhe. Työnantaja ei koskaan palkkaa ihmisiä vain siksi, että näiden työttömyys loppuisi ja he alkaisivat saada palkkaa. Työnantaja haluaa tulosta ja palkkaa ihmisiä sen mukaan, että nämä pystyvät sitä hänelle sopivalla hinnalla tuottamaan.

Ja yhä enemmän mennään siihen suuntaan, että yritykset mieluummin ostavat sekä palvelun että tuotteet alihankintana tai vuokratyövoimalta sen sijaan, että ottaisivat ihmisiä palkkalistoilleen.

Vierailija
17/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei porvari, kokeilepa maksaa palkkaa!

Jos se on noin helppoa, niin perusta toki itse yritys ja ala palkata siihen ihmisiä.

Minusta tuntuu, että tässä keskustelussa on ihmisiä, joilla ei ole pienintäkään käsitystä siitä, kuinka yhteiskunta ja työelämä toimii. He itse tilaavat Kiinasta halpoja taulukopioita ja julisteita, koska kotimainen työ on niin kallista, ja sitten kuitenkin odottavat, että se kotimainen tuotanto eli galleria työllistäisi heidät (käytän nyt tällaista esimerkkiä vain siksi, että keskustelu alkoi galleriasta).

Kannattaa kokeilla muutama vuosi pienyrittäjän asemaa. Jotta saat töitä eli rahaa, on voitettava kilpailutuksia. Jotta voi voittaa kilpailutuksia, on oltava kokonaistaloudellisesti edullisin. Jotta voi olla kokonaistaloudellisesti edullisin, on karsittava kuluja eli henkilöstöä. Mahdollisimman iso osa työstä on tehtävä itse ja loput on turvallisempaa ostaa alihankintana tai tehdä vuokratyövoimalla, koska koskaan ei ole tietoa tulevaisuudesta.

Vierailija
18/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Noinko mä kirjoitin? Vai sanoinko ehkä, että työnantajan lähestymistapa on itsekäs, kuten työntekijänkin?

Vierailija
19/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yritys pyörii kun työntekijöille maksetaan niin huonoa palkkaa, ettei näillä ole varaa ostaa yritysten tuottamia tuotteita?

Vierailija
20/23 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työkokeilija on työnantajalle ilmainen. Työntekijä ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän