Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siivoojat jotka siivoatte toimistokohteita. Miten siivoatte toimistopisteet, joissa työntekijät tököttää kokoajan paikallaan kuin tatit?

Vierailija
11.01.2018 |

Mulla alkoi uusi siivouskohde, jossa on parisenkymmentä avokonttoria. Jokaisessa pisteessä tököttää työntekijä. Ahdistavaa mennä jokaisen luo erikseen ja kysyä, että anteeksi saisinko pyyhkiä pölyt ja ottaa roskat ja hetken päästä, että anteeksi taas, mutta voisinko ottaa lattian.

Argh, ahdistus sentään. Kun mä en muutenkaan oo mikään puhelias tyyppi.

Mulla on toinen ihana iltakohde, jossa toimistoja saa siivota ihan rauhassa kenenkään häiritsemättä.

Missä järjestyksessä muuten siivoatte toimistopisteet? Ensin pölyt, sitten roskat ja sitten lattiat?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itse ainakin nousen aina ja menen muualle siksi hetkeksi, kun siivooja on siinä paikalla. Ei pitäisi olla vakeaa kenellekään. Tulee paikkakin varmasti siivotuksi paremmin.

Vierailija
2/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas typeriä ihmisiä. Itse siirryin aina tuolini kanssa pois kun siivooja tuli luuttuamaan. Pöytiin ei tosin koskenutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan koko työpisteen kerralla,ettei tyypin tarvitse koko ajan ees taas pomppia. Pyydän anteeksi häiriötä (muista hymy), ja jos tyyppi ei lähde, otan työpisteen niiltä osin mitä tilaa on. Yleensä porukka kyllä väistää.

Vierailija
4/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ne jotka haluavat paikkansa siivottavan tajuavat poistua siivoojan tullessa. Eli en siivoa, jos ei lähde. Aluksi kysyin, mutta onhan se hullua kysyä 50 ihmiseltä erikseen 5xviikos, ku kaikki tietää kuitenki miksi olen paikalla.

Vierailija
5/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nää sillo vähän rupes tavaroita siirtelemään pöydältä kun tulin heidän pöytänsä kohdalle. ”Oho, onpas tätä rojua taas kerääntynyt tähän pöydälle.” Ja vähän siirtelee tavaraa syrjään.

Välillä pitää ottaa niitä lattioita imurillakin ja ahdistaa imuroida siellä kun jokaisessa toimistopisteessä on porukkaa ja mä meen kauheen melutoosan kanssa siellä pisteeltä toiselle. Ap

Vierailija
6/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet vain työtäsi joten ei syytä ahdistua. Siivoa mitä voit. Omapahan on häpeänsä jos ei voi jaloitella paria minuuttia ja työpiste jää sen takia hieman sotkuisemmaksi.

Vierailija
7/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo on ikävää. Minäkin siivosin joskus toimistoja ja osa nökötti tuolissaan eikä edes siirtynyt. Ottaa pölyjä sieltä mistä saa. Joskus voi etukäteen imoittaa, että ensi viikolla on perusteellinen siivous ja toivottavaa olisi saada pölyt kunnolla pois.

Vierailija
8/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas typeriä ihmisiä. Itse siirryin aina tuolini kanssa pois kun siivooja tuli luuttuamaan. Pöytiin ei tosin koskenutkaan.

Tuosta pöytiin koskemattomuudesta. Meillä on siivousohjeessa "vapaiden pöytätasojen siivoaminen". Eli jos pöydältäsi ei vapaata tilaa löydy, ei siivooja siihen koske.

Jos taas pöytä on siisti, on vika joko siivoojassa (laiska/ei perehdytetty) tai kohteen siivoussopimuksessa, jossa määritellään, mitä siivous pitää sisällään.

Vierailija
9/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ärsyttää kun se työntekijä jää siihen ihan viereen seisomaan ja katsomaan kun siivoan hänen työpistettään. Siinä valvovan silmän alla kun yrität siivota mahdollisimman nopeasti ja hyvin.

Ja samalla miettii, että pitääkö tässä ”smalltalkata” jotain samalla kun toinen tököttää ihan siinä vieressä ja tuijottaa. 😳 Ap

Vierailija
10/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan ne aikaisin aamulla tai silloin kun henkilö on syömässä.

Joiltakin kysyn saako tulla. He poistuvat huoneesta tai väistävät mua kun siivoan.

Mulla on melkein 80 huonetta ja muita tiloja. Toimistot siivotaan kerran viikossa. Perjantaisin joistakin toimistoista käyn tyhjentämässä roskakorin. Kerran viikossa pesen käytäviä yhdistelmäkoneella ja teen muita jaksottaisia siivouksia. Perussiivouksia teen mahdollisuuksien mukaan. Esim. toimiston perussiivous kun henkilö on lomalla. Olen kunnalla töissä.

Vierailija
11/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joiltakin kysyn saako tulla. He poistuvat huoneesta tai väistävät mua kun siivoan.

Mulla on melkein 80 huonetta ja muita tiloja. Toimistot siivotaan kerran viikossa. Perjantaisin joistakin toimistoista käyn tyhjentämässä roskakorin. Kerran viikossa pesen käytäviä yhdistelmäkoneella ja teen muita jaksottaisia siivouksia. Perussiivouksia teen mahdollisuuksien mukaan. Esim. toimiston perussiivous kun henkilö on lomalla. Olen kunnalla töissä.

80 huonetta? 😳 Miten kerkiät siivoomaan kaikki yhden työpäivän aikana vai onko ne jaoteltu viikon jokaiselle päivälle? Ap

Vierailija
12/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80 huonetta? 😳 Miten kerkiät siivoomaan kaikki yhden työpäivän aikana vai onko ne jaoteltu viikon jokaiselle päivälle? Ap

Siivoan ne 4 päivän aikana. Torstai aamuun jää muutama huone.

Vierailija
13/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn yleensä että ”siivoanko tästä?” Ja jos käy, niin tyhjennän roskat ja siivoan pöydän ja moppaan lattiat. Pölyjä huiskuttrlen n. Kerran/2 viikossa, en ressaa pölyjen pyyhinnästä. Jos työntekijä esim. puhuu puhelimessa niin nappaan vain roskat. Avokonttori maks. 20 työntekijää ja siivoan 3kertaa/viikko

Aluksi muakin ahdisti kysyä, koska tuntui että häiritsen työskentelyä:D nykyisin viipotan rennosti menemään.

Vierailija
14/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan mitä voin. Turha vinkua jälkikäteen likaisesta työpisteestä jos ei viitsi ahteriaan sen verran nostaa että saan hoidettua työni.

Vierailija
15/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan mitä voin. Turha vinkua jälkikäteen likaisesta työpisteestä jos ei viitsi ahteriaan sen verran nostaa että saan hoidettua työni.

Vierailija
16/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siivoan ne 4 päivän aikana. Torstai aamuun jää muutama huone.

Eli kerran viikossa siivoat yhden huoneen? Ei taida olla kauhean sotkuinen paikka?

Vierailija
17/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pomoltasi. Pomosi tulee selvittää miten missäkin siivotaan, ja jos sinä joudut sen tekemään, niin vaadi lisää palkkaa suunnittelusta. Toimiston pomo sitten ohjeistaa työntekijät miten he toimivat kun siivooja tulee paikalle. 

Vierailija
18/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain toimistokohteissa valita menenkö todella aikaisin aamulla ennen kuin kukaan edes tulee töihin tai myöhään illalla. Ohje oli, että ei mennä siivoamaan silloin kun ihmiset on töissä, koska se on juurikin hankalaa. Omituista, jos teillä on noin, mutta jos on pakko niin sitte vain reippaasti sanoo, että anteeksi haluatteko, että siivoan tästä tai jotain.

Vierailija
19/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on olemassa ihan yksinkertainen etiketti: Jos työntekijä ei nouse oma-aloitteisesti työpisteeltä, kyseistä työpistettä ei siivota.

Vierailija
20/44 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan minulla oli pari toimistokohdetta. Kummasakin työntekijät huolehtivat omasta työpöydästään. Siivoojalle kuului roskien tyhjennys, pölyjen pyyhintä ja lattian moppaus/pyyhintä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi