Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivisuusmalli ja työtön kotiäiti pohjosesta

mamapohjosen
11.01.2018 |

Eli meillä tilanne tämä: mies yksitysyrittäjänä, minä 1v.n ja 3v.n lasten kans työttömänä kotona. Ja eiköhän heti alkukuusta työkkäristä soiteltu että koska "aktiivisuusmalli" niin sun pitäs tehä jotain.

Minä että noh mitä? Olen paikkakunnalta jossa ei paljon töitä ole ja opiskelumahdollisuudet on erittäin vähäiset. Siihen täti että noh mene työkokeiluun... joka minun mielestäni on vain ja ainoastaan orjatyötä. Minulla on ammatti ja työkokemusta monelta alalta, niitä aloja ei vain satu täällä olemaan.

Täs vaan aloin miettimään et mitä ihmettä hallitus oikein miettii. Oottaisko ne että eroan miehestäni ja muutan työn perässä johonki??!

Lisäksi kun soitin päivähoitopaikkaa lapsille niin ihan suoraan sanottiin että ei ole. Pitäisi kuskata lapset kahteen eri päiväkotiin joiden välillä on 20km... eli eipä ole tätäkään mietitty ihan loppuun asti!

En varmasti ole ainut äiti joka lapsia hoitaa kotona työttömyystuella (kotihoidontuelle en pysty jäämään koska se on rahallisesti niin pieni ettei sillä elätä ketään!) Ja kun me laikki äidit nyt haettas päiväkotipaikkaa niin taitaa suurimmasta osasta kaupunkeja loppua paikat kesken. Mitä te muut äidit elette aikoneet tehdä? Itsestä tuntuu että vääjäämättä työttömyystujeni pienenee koska työtä ei ole, päivähoitopaikkaa en saa ja työkokeilu sitä kautta mahdoton.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin tää ollut tällaiseksi mennyt, että tyyppi automaattisesti lähtökohtaisesti lähtee siitä, että työttömyysoikeutta voi nostaa noin ilman että on edes aikomusta hakea töitä?

Taitaa koko Pohjois-Suomi olla täynnä näitä passiivisia.

Jos on kotiäiti, on kotiäiti.

Jos kotihoidontuki ei riitä, kehittää itselleen lisätuloa. Esim ottaa hoitolapsia. Menee siivoamaan.

Muuten olen samaa mieltä, mutta sinne siivoamaan ei edelleenkään niin vaan mennä. Hyvää tuuria vaaditaan siinäkin että niihin töihin nykyään pääsee.

Kyllä niitä satunnaisia keikkasiivouksia on. Vaikka joulun alla tekee kotisiivouksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla