Tuula Haatainen on mun ehdokas pressaksi,
Kommentit (203)
Äänestin juuri Tuulaa. Tulipa hyvä olo. Toverit, me ollaan back in business!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, äänestäkää Tuulaa.
Kyllä äänestän, havahduin vasta eilen. Että miksi ihmeessä aion äänestää Salea, tässähän on juuri sellanen ehdokas jota haluan äänestää.
Moni varmaan ajattelee että nämä vaalit on niin itsestään selvät että ajattelivat vaon laittaa Saulin jatkoon enempää edes asiaa miettimättä. Ja muut ehdokkaat (paisti hörhöt huhtasaari ja väyrynen) on pidetty pimennossa ja ovat vain mukamas sellasta täytettä vaaleihin.Mutta hyv'nen aika, HAATAINEN on ehdottomasti se jota äänestän, demareita kun muutenkin aina äänestän ja Haataisella on samat arvot. Minkä kummallisen saulihypnoosin vallassa lie olin tähän asti, onneksi ehdin herätä unestani. Toivotaan että moni muukin herää, ainakin salen kannatuslukemat laskussa.
Minulla kävi juuri samoin.
Olin liikoja miettimättä antamassa ääneni "tutulle ja turvalliselle" Salelle joka on ollut siihen saakka hyvä pressa.
Sitten tuli täysin käsittämätön aktiivimalli voimaan.
Se herätti tosissaan punnitsemaan presidenttiehdokkaita tarkemmin.
Päädyin Tuula Haataiseen, ainoa jota saatoin hyvällä mielellä äänestää.
Tulevaisuutta silmällä pitäen. Ettei työttömien kurjistuminen jatku.
Vierailija kirjoitti:
Herran jumala sentään! Mitä täällä tapahtuu? Tätä menoa Tuulahan voittaa nää vaalit \o/
Mikäli niin kävisi, itkisin pelkästä helpotuksesta.
Tietäisin että olisi asiallinen tapaus pressana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi saa yhtä tykätyn ja asiallisen presidentin Tuulasta kuin Viro sai presidentti Kerstin Kaljulaidista.
Ihmisen joka ei ole syntynyt kultalusikka suussa ja joka siksi sisäistää omakohtaisesti kansalaisten arjen.
Aika uudelle pressalle ja pääministerille.
Seiska-lehti oli kaivanut (kuvat) kaikkien presidenttiehdokkaiden kotitalot esiin.
Pieni karkeusero kokokansan salen ja sairaanhoitaja tuulan kodeissa.
Tuulalla ehdokkaista kaikkein vaatimattomin.
Miten joku lukaalissa asuva voi samaistua työttömään päivästä töiseen sinnittelevään tavalliseen nuoren, aikuisn, eläkeläiseen, vanhukeen.........arkeen.
Käykääs katsoos ...
Tässä on se artikkeli asumismuodoista, ihan vertailun vuoksi ketä kiinnostaa
https://www.seiska.fi/Uutiset/Tallaisia-ovat-presidenttiehdokkaiden-kot…
"Eriarvoistuminen on moniulotteinen yhteiskunnallinen ongelma. Sen toisessa päässä köyhyydestä, osattomuudesta ja työttömyydestä kärsivät ihmiset näkevät oman tilanteensa toivottomana.
Samanaikaisesti elämme aikaa, jossa parhaimmin palkatut yritysjohtajat ansaitsevat vuodessa palkkatuloina monikymmenkertaisesti keskivertopalkansaajan vuosiansioiden verran. Yhteiskunnan eri päät alkavat elää elämäänsä ikään kuin toistensa ohi. Yhteistä ymmärrystä arjesta ja tärkeistä asioista ei enää ole. Siksi eriarvoistumiskehityksen katkaiseminen on niin tärkeätä."
"Eriarvoisuus on pahin turvallisuusuhka. Jos vain osa voittaa, kaikki häviävät.
Suomen ja suomalaisten turva on yhteisvastuussa ja luottamuksessa toinen toisiimme. Tästä huolehditaan parhaiten vahvan pohjoismaisen hyvinvointivaltion avulla. Sitä tulee vaalia ja rakentaa huolella. Yhtenäinen ja eheä yhteiskunta on myös vahvempi ulkopuolelta tulevia uhkia vastaan. Ei ole muita, on vain meitä."
( Tuula Haatainen)
Äänestin myös Tuulaa. Paras ja asiallisin ehdokas. Ei maalaa turhia uhkakuvia ja pysyy asialinjalla.
"Suomalaisten turva on luottamuksessa toinen toisiimme"
Juuri näin.
(Eriarvoistuminen murtaa tehokkaasti keskinäistä luottamusta yksittäisiä työttömiä rankaisevin aktiivimallein.
on työssäkäyviä ja varakkaita joita ei tarvitse aktiivimallein rokottaa,
on meitä ja muita)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaan hajaatte ääniä noille muijille. Skaba käydään kahden miehen välillä.
Eli naiselle, "muijille", annettu ääni on siis hukkaan heitetty ääni?
Ei jumalauta.
Tälläkin palstalla käsitttämättömän pitkä ketju pahoinpideltyjen, arjessa jatkuvasti peloteltujen ja nujerrettujen ja mitätöityjen naisten tarinoita,
ja homma senkun jatkuu, jopa naisehdokkaan äänestämistä yritetään mitätöidä toteamalla:
skaba käydään miesten välillä.
Aivan varmasti äänestän nimenomaan NAISTA. Numero 6, hitto !
Nyt on maan hiljaisten ja nujerrettujen naisten paikka nousta esiin ja kävellä äänestyspaikalle.
Hyvä presidentti ei ole vain "vahvojen ja varakkaiden pressa" vaan presidentti joka edistää maan heikompien tuloa näkyvämmäksi ja heidän auttamisväylien vahvistamista.
Varmaan ihan hyvä ehdokas, mutta kyllä mun ääni menee Haavistolle. Kuten viime kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Äänestin juuri Tuulaa. Tulipa hyvä olo. Toverit, me ollaan back in business!
Yeah!
Mää käyn ens viikolla.
Rock on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äänestän, havahduin vasta eilen. Että miksi ihmeessä aion äänestää Salea, tässähän on juuri sellanen ehdokas jota haluan äänestää.
Moni varmaan ajattelee että nämä vaalit on niin itsestään selvät että ajattelivat vaon laittaa Saulin jatkoon enempää edes asiaa miettimättä. Ja muut ehdokkaat (paisti hörhöt huhtasaari ja väyrynen) on pidetty pimennossa ja ovat vain mukamas sellasta täytettä vaaleihin.Mutta hyv'nen aika, HAATAINEN on ehdottomasti se jota äänestän, demareita kun muutenkin aina äänestän ja Haataisella on samat arvot. Minkä kummallisen saulihypnoosin vallassa lie olin tähän asti, onneksi ehdin herätä unestani. Toivotaan että moni muukin herää, ainakin salen kannatuslukemat laskussa.
Olin liikoja miettimättä antamassa ääneni "tutulle ja turvalliselle" Salelle joka on ollut siihen saakka hyvä pressa.
Mäkin aioin aluksi äänestää Saulia, mutta aktiivimalli sai mut toisiin aatoksiin.
Vierailija kirjoitti:
Naiset, pienituloiset, yksinhuoltajat, matalapalkka-alaiset -- näitä tässä on jo tarpeeksi kurmootettu.
Naispresidentin aika (sairaanhoitaja ammatiltaan) antaa SUURESTI kaivattua tasoitusta .Tervetuloa Tuula.
Tuntee ihmisen arjen toisen puolen, sillä sairaanhoitajan ammatin lisäksi toiminut/toimii luottamustehtävissä näköjään myös Syöpälasten ja nuorten järjestössä (Sylvassa) sekä
Ensi- ja Turvakotien liitossa.
Mielestäni suuri vahvuus .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin aioin aluksi äänestää Saulia, mutta aktiivimalli sai mut toisiin aatoksiin.
Kuka oikeasti haluaa pressaksi sellaisen joka puoltaa aktiivimallia.
Siksi minäkin vaihdoin ehdokkaaksi Tuulan.
Mulle kävi samoin kuin monelle muulle. Sokeana menin vain Saulipolkua, onneksi tajusin ajoissa että eihän mun sitä tarvitse äänestää.
Nyt olen suorastaan salamarakastunut Haataiseen, upea ehdokas. Pitäisi saada paljon enemmän tilaa.
Rauhallinen, viisas sielu ja edustava. Kaikkein presidentillisin koko kisassa. HYVÄ TUULA!!!
Äänestin tänään ennakkoon. Ja nimenomaan numeroa 6.
Onpa Tuula suosittu, minäkin taidan äänestää häntä.
Se on kuulkaa Tuulan ansiota, että Salen kannatus on romahtanut. Ei menekään Sale suoraan yksistä äänestyksistä läpi vaan tulee toinen kierros!
Ja hyvä niin. Sale tarvitsee aikaa lapsensa kanssa olemiseen.
Tsemppiä Tuulalle! Loistava ehdokas.
T.Haavistoa äänestävä