Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa pienen lapsen äidin käyttäytymään näin? Eikö hän tajua että tekee vain itselleen kuoppaa?

Vierailija
11.01.2018 |

Ensin kieltää jotain ja sitten kun lapsi alkaa itkemään (aina alkaa) niin äiti antaa samantien periksi. Kaupassa lapsi saa suunnilleen ottaa mitä tahansa kärryyn, kunhan vain kiellon jälkeen alkaa itkemään, niin äiti antaa.

Miksi ihmeessä äidin pitää alunperinkään edes kieltää, ellei aio sekunttia kauemmin pitää kieltoaan? Ihan aina saa periksi. Kerran oli tilanne, että lapsi halusi asiaa joka ei minulle käynyt, kielsin, no hetken päästä alkoi äidiltään kysyä ja sanoin edelleen että ei käy. No ei mennyt kauaakaan kun alkoi älytön huuto, äiti ei voinut antaa periksi, koska kyse oli asiasta johon tarvittiin minun lupani. Pikkuasiasta ihan jumalattoman kova möykkä kun lapsi ei nyt sitten saanutkaan haluamaansa.

Kyseessä 4v ja itse suunnittelen laittavani välit poikki, koska en pysty katsomaan vierestä tuota menoa. Lapsi päättää aivan kaikista asioista, missä kävelee, mitä syö, koska syö, mitä ostetaan kaupasta, milloin sinne kauppaan mennään, koska saa syödä kaupasta ostamansa herkut, mitä tavaroita saa heitellä, koska kylässä saa ottaa pöydällä olevia herkkuja (vaikkakin sitten ennen ruokaa).

Olen yrittänyt kertoa tälle tutulleni, että tuollatavalla vain kaivaa itselleen kuoppaa, mutta ei auta. Kuuluu lastensuojeluun, onneksi.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty niin monta kertaa. Ärsyttävintä että pätee myös kaupassa sotkemiseen. Lapsi viskelee tavaroita alas hyllystä, äiti kieltää, lapsi alkaa itkemään räkä poskella, äiti hyssyttelee ja antaa jatkaa sotkemista, poistuvat paikalta jättäen tavarat lattialle. Että sekö nyt oli tärkeintä, ettei lapselle tule paha mieli kun saa sotkea ja heitellä tavaroita jotka ei hänelle edes kuulu?

Vierailija
2/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu korjaa sitten myöhemmin jäljet, älä turhaan stressaa asiasta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei kestä lapsen itkua, eikä osaa olla aikuinen. Pelkää ehkä, että lapsi ei enää rakasta, vaikka lapsi juuri kaipaisi jämäkkyyttä ja turvaa äidin asettamista rajoista.

Nämä on niin vanhemmuuden petusjuttuja, että on kamalaa huomata, että lapsia hankitaan ilman minkäänlaista osaamista.

Vierailija
4/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen pakko sinun on tätä touhua seurata vierestä? Pelasta nyt ensin itsesi ja jätä moinen kaveri kersansa kanssa itsekseen. Silloin kun ei näe ja kuule, niin ei voi myöskään vahingoittaa itseään ja mieltään. Suotta myös teet asiasta mitään syvempiä analyysejä, ne eivät auta ketään.

Vierailija
5/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa sitä toimittajaa joka antaa lapsen aina valita itse ravintolassa ruokansa. Ja kun ruoka sitten poikkeuksetta jää syömättä, lapsi palkitaan jälkiruoalla.

Vierailija
6/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos on koko lapsuuden (ja mahdollisesti nuoruuden) saanut elää kuin pellossa kasvattamiseen kykenemättömien vanhempien takia, niin ei se sossu siinä vaiheessa enää paljoa pysty "korjaamaan".

Vierailija
7/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on koko lapsuuden (ja mahdollisesti nuoruuden) saanut elää kuin pellossa kasvattamiseen kykenemättömien vanhempien takia, niin ei se sossu siinä vaiheessa enää paljoa pysty "korjaamaan".

Kyllä korjaa. Korjaa pennun laitokseen. Niihin tuommoisten vanhempien lapset yleensä joutuvat. Siellä sitten opetellaan, mitä se ”ei” tarkoittaa.

Vierailija
8/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistuttaa sitä toimittajaa joka antaa lapsen aina valita itse ravintolassa ruokansa. Ja kun ruoka sitten poikkeuksetta jää syömättä, lapsi palkitaan jälkiruoalla.

Eikö ravintolareissu yleensä ole mukava tapahtuma? Miksi lasta pitäisi erityisesti rangaista siitä jos hän ei halua syödä kaikkea? En ymmärrä, itse toimisin samoin.

Vierailija
9/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tiiviisti olette ilmeisesti yhdessä. Minäkin ottaisin etäisyyttä.

Vierailija
10/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulee muuten jo lapsen itkuäänestä onko kyseessä vaatimaan tottunut lapsi. Rasittaa esim. busseissa heti kun kuulee karjaisut, jo ennen kuin äidin/isän avuttomuus on muutoin ehtinyt paljastua.

Vierailija
11/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin olen harmistunut tuollaisesta kasvatuksesta. Johdonmukaisuus niin lasten kuin eläintenkin kasvatuksessa on ehdottomasti tärkein asia! Ei tarkoittaa aina ei. Turvallisuuden tunne tulee rakkaudella tehdyistä rajoista! Eikö tämä äiti tajua , että aikuistuttuaan lapsi ei saa tahtoaan läpi maailmalla itkemällä! Lasten kasvatushan on valmistamista elämää varten.Kunnioittamaan lakeja ja sääntöjä.  Pahoin pelkään että ks.lapsi joutuu vielä ongelmiin!

Vierailija
12/12 |
11.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perttu-Jaakko löytää kyllä omat rajansa aikanaan.