Kissa oksentelee
moi mitä pitäs tehä ku kissa on oksennellu iha hirveenä. ei rahaa lääkäri reissuun joten oisko koti niksejä mahataudin hoitoon.. oon huolisani kun ei latskaan enää kelpaa kun lempi ruokaa.. kissa on 5 vuotias ja vähän ylinpainoinen ainakin ennen tätä mahatautia, nyt vähän laihtunut, ehkä ihan ok kun oli niin läski. ei siis oo syöny pariin päivään ja toi ei oikeen juo vettä joten oon antanu kuohu kermaa juomaks. hiekkiksellä käynyt kerran pissalla ja pari löysempää kakkaa ei kumminkaan ripulia. vähän huonosti menny sekin alas. mitä mun pitäs tehä täs tilantees? onko muita jotka kokenu saman?
Kommentit (34)
Lääkäriin ja heti. Kenellä ei ole varaa hoitaa kissaan, ei kissaa kannata ottaa. Mihin mielummin käytät rahasi?
Äkkiä eläinlääkäriin ja hankit ne rahat jostain, vaikka kerjäät, jos ei kukaan sinulle enää suostu lainaamaan. Jos kissa ei ole syönyt pariin päivään, on oikeasti henki vaarassa. Kissa EI SAA missään nimessä olla vuorokautta pitempään syömättä. Sen aineenvaihdunta on sellainen, että maksavaurio on jotakuinkin varma, jos on useamman päivän syömättä. Eli nyt eläinlääkäriin heti!!!!
oon ollu työtön jo useemman vuoden ja vanhempiin ei ole ollut välejä vuosi kausiin. mulla on luotto tiedoissa virhe merkintä joten en voi esimerkiksi ottaa osamaksulle eläinlääkärissä. itsekkään en oo syöny juuri muuta ku makaronia monta viikkoo. ok kiitti vinkistä en anna kermaa enään. mut mitä mä juotan sille sit. ku oon joskus lukenu et kissa tarvii nestettä ja mun mielestä kissa kyllä selviää muutaman vuorokauden ilman ruokaa kun kyllä ihmisetkin paastoo joskus ja koirat.
Voi tosiaan olla suolitukos. Kyllä kisu pitäisi saada eläinlääkäriin.
Kuinka sinulla on varaa kuohukermaan, jos ei ole varaa syödä kuin makaronia?
Vierailija kirjoitti:
oon ollu työtön jo useemman vuoden ja vanhempiin ei ole ollut välejä vuosi kausiin. mulla on luotto tiedoissa virhe merkintä joten en voi esimerkiksi ottaa osamaksulle eläinlääkärissä. itsekkään en oo syöny juuri muuta ku makaronia monta viikkoo. ok kiitti vinkistä en anna kermaa enään. mut mitä mä juotan sille sit. ku oon joskus lukenu et kissa tarvii nestettä ja mun mielestä kissa kyllä selviää muutaman vuorokauden ilman ruokaa kun kyllä ihmisetkin paastoo joskus ja koirat.
Kissa ei ole ihminen eikä koira. Kissa on kissa ja täysin puhdas lihansyöjä, jonka elintoiminnot poikkeavat ihmisen ja koiran vastaavista. Kissa EI SAA PAASTOTA!
Syömättömyys
Toisinaan kissan sairastuminen näkyy vain väsymisenä tai syömättömyytenä. Täydellinen syömättömyys on kuitenkin kissalle vaarallista. Jo parinkin päivän syömättömyys voi johtaa rasvamaksaksi kutsuttuun tilaan, mikä on kissalle hengenvaarallinen. Syömättömyyden syy pitää selvittä eläinlääkärillä.
http://kissatieto.fi/kissan-perushoito/kun-kissa-sairastuu-sairauden-oi…
Eläinlääkäriin ja äkkiä. Ennen kuin kupsahtaa. Se pääsee kuvauksiin ja hyvällä tuurilla tiputukseen. Laskua ehdit myöhemminkin miettiä. Se on sun perheenjäsen, sen hyvinvoinnista et tingi. Jos ei juo, on se jo merkki että jokin on vialla etkä voi tehdä asialle yksin mitään. Eläinlääkäriin niin et kadu myöhemmin.
Jos et vie kissaasi eläinlääkäriin niin voi mahdollisesti kokea hyvin kivuliaan kuoleman. ☹️ Jos sinulta ei rahaa löydy niin käy viemässä kisu sitten edes eläinsuojeluyhdistykselle ja sanot että luovut kissastasi. Aina pitää olla rahaa viedä eläin lääkäriin jos on joku vialla. Pentuja ei saa ottaa vain siksi että ovat söpöjä. Kysy vaikka joltain kaveriltasi jolla on luottokortti jos voi maksaa. Nimittäin maksamaan tuo käynti tulee monta sataa..
Usko nyt: kissa on hengenvaarassa eikä sitä voi hoitaa kotikonstein. Ehdottomasti eläinlääkäriin jo tänään, päivystykseen mielellään. Huomenna voi olla jo myöhäistä. Antavat sieltä kyllä laskun jonka voit maksaa parin vkon sisällä. Jos et voi maksaa, vie tosiaan kissa Eläinsuojeluun jonne ottavat sen huostaan ja pääset siitä eroon kun et viitsi sitä hoitaa. Sieltä vievät kissan nopeasti hoitoon. Nuori eläin joka voitaisiin vielä pelastaa!
Tuossa sen näkee että ihmisten on "pakko saada kivoja lemmikkejä kun muillakin kavereilla on" mutteivät ajattele että siihen menee jatkossa muutakin rahaa kuin pelkkään ruokapuoleen!!! :-/
Kissalla pettää kohta sisäelimet ellet vie sitä eläinlääkärille!!
Vierailija kirjoitti:
Ole hiljaa ja mene sinne lääkärin
moi.tilanne päivitys. kissa on syönyt vähän jauhenlihaa mitä löyty pakkasesta, teki kakan lattialle mutta kiinteetä oli.nukkunut on vähän vähemmän. ja ajattelin että kissa tykkäis kermasta että tingin sitten omasta ruuasta mut ei tullu mieleenkää että ois haitaks kissalle.kaadoin sen suuhun vähän vettä,pisti pahasgi vastaan ja puraskin sormesta. luin ton vinkin siis netistä. katon vielä huomis aamuun, jos tilanne ei oo parantunu niin meen eläin lääkäriin ja toivon niiltä luotolle antamista..jos ei anna niin viimeinen oljen korsi on soittaa vanhemille. varmaan nauravat mulle mutta pakko.
Tarjoo sille tasottavaa. Krapulaa se on
Moi .ei oo mato kuuria annettu ikinä kun on ei oo matoja näkyny. kissa vielä nukkumassa, meni eilen vähän tonni kalaa alas ja joi vettä päälle .lientäkin purkista litki. ehkä tää tästä.
Tämä menee jo komiikan puolelle: "kissalle ei ole annette mato kuuria, se syö jauhenlihaa ja tonni kalaa ja lientäkin purkista litki" :D
Pakko olla provo. Jos ei, niin vie se kissaraukka turvaan kuten tässä ketjussa jo ehdotettu. Nyt. Sinusta ei ole huolehtimaan siitä.
Eläinsuojeluilmoitusta kehiin jos tietäisin kuka olet.
Vierailija kirjoitti:
moi.tilanne päivitys. kissa on syönyt vähän jauhenlihaa mitä löyty pakkasesta, teki kakan lattialle mutta kiinteetä oli.nukkunut on vähän vähemmän. ja ajattelin että kissa tykkäis kermasta että tingin sitten omasta ruuasta mut ei tullu mieleenkää että ois haitaks kissalle.kaadoin sen suuhun vähän vettä,pisti pahasgi vastaan ja puraskin sormesta. luin ton vinkin siis netistä. katon vielä huomis aamuun, jos tilanne ei oo parantunu niin meen eläin lääkäriin ja toivon niiltä luotolle antamista..jos ei anna niin viimeinen oljen korsi on soittaa vanhemille. varmaan nauravat mulle mutta pakko.
No soita ja anna nauraa jos on kuitenkin pienikin mahdollisuus että voisivat vaikka lainata rahaa. Pakko tuon eläinraukan olisi lääkäriin päästä. Ja jos puree kun yrität juottaa niin vaikuttaa siltä että on jo aika paljon kipujakin ressukalla.
Toivon todella että tämä on provo...
Ruoka kuntoon, Ei mitään kermaa kissalle! ja elukkalääkäriin. Oksenteluun voi olla montakin syytä, jotka pahimmillaan johtaa kissan kuolemaan. Esimerkiksi tukos suolistossa (karvoista esim) tai munuaisten vajaatoiminta. Minun kissoillani on molemmat oireillut oksenteluna.