Aktiivimalli turha kun työtön keksii kyllä keinot ettei tarvitse töihin mennä
Esimerkkinä lähipiiristäni henkilö joka on ollut lähes koko ikänsä työttömänä mikä milloinkin verukkeena. Äitiysloma, ei voi mennä töihin kun pieni lapsi ja yh. Nyt on keksitty että käsi on niin kipeä ettei pysty menemään töihin. Hän on tietysti ravannut lääkärillä ja kuvattu mutta mitään vikaa ei löydy. Sai ilmaiseksi kahden sadn lääkkeetkin! Hän on silti pitkällä sairauslomalla työttömyydestä! Kyllä v...ttaa kun itse painaa niska limassa töitä ja toinen laittaa instaan kuvia "laatuajasta" sisustuskodissaan ja shoppailuistaan. Että näin Suomessa onnistuu viilaamaan linssiin.
Kommentit (39)
Ruoka haetaan kaupasta oli rahaa tai ei.
Jos yhteiskunta siihen menee niin menköön, viidakon lait käy hyvin mulle.
Älkää sitten ruikuttako kun tilastot alkaa pomppimaan silmille ja nenä punottaa.
Olen ollut hetkiä työttömänäkin mutta aina on töitä saanut kun on itse aktiivinen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, jokainen saa takuueläkkeen, eikä sen niin pieni ole, veroprosentti on 0.
Lisäksi asumistukea, ehkä toimeentulotuki nuo etuudet tekevät verottomana yli 1000€ puhtaana käteen.
Takuueläke on jotain 775€.
Huomatkaa, takuueläkkeen veroprosentti on 0.
Luulot pois ap:lta ja kaikilta porvaripossuilta...Haluatteko 1918 uusinnan, ihan oikeasti?
Kansa kostaa seuraavissa eduskuntavaaleissa. Demarit loistavat suurimpana puolueena.
Saulikin saa osansa, äänestän protestina jotain muuta.
Aktiivimalli = pakotusmalli
Ei tule toimimaan ainakaan positiivisesti.
Itse en aio edelleenkään mennä töihin pakotettuna, vaan omasta halustani minulle sopivimpaan paikkaan.
Työkkärin kautta en ole vuosiin saanut sopivaa työtä, mutta karensseja kyllä.
Kyllä ne parhaat työt vain löytyy ihan muuta kautta, omalla aktiivisuudella ja ennakkoluulottomuudella.
Ikäkään ei ratkaise, jos asenne kohdillaan.
Olet ap oikeasti hullu jos kadehdit sairaita 😄 Saat koska tahansa mun kipuni niin ei tarvi sit kadehtia...Olet roska ihmisten joukossa
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tarjonnut useasti töitä mutta kyllästyin totaalisesti kun aina löytyi selityksiä miksi nyt ei sovi. Parhaat oli pyykkipäivä, joku tulee hakemaan tänään facessa myymänsä tuotteen. Ei ymmärrä! Ehkä yh:n tuet on liian hyvät ettei kannata.
Ap
Paska palkka ja huonot työehdot, vieläkö ihmettelet rekryongelmia?
Turha selitellä mitään kun normiduunit löytää heti tekijänsä.
16 Miksi toivot työttömyyttäni? Minähän olen yksi niistä joka tukesi maksaa. Tämä keskusteluketju itsessään kertoo ihmisten asenteen tähän yhteiskuntaan. Kyllä ylemmällä tasolla on tehty isoja virheitä kun ihmiset pn noin katkeroituneita. Surullista. Toivotaan parempia aikoja mutta niin kauan kuin on tuollaisia päättäjiä kuin nyt niin en usko että ainakaan paremmaksi muuttuu. Nyt tuetaan ihmisiä väärällä tavalla. Itse yrittäjänä toivoisin työllistämisen olevan helpompaa. Omalla alallani töitä riittäisi mutta ei kannata työllistää kun käteen ei jää tuöntekijästä paskaakaan käteen ja kuitenkin lisää yrittäjän töitä huomattavasti.
Ap
Minua kiinnostaa, mistä saa 200 euron lääkkeet ilmaiseksi. Mitä ne ovat?
Minkä alan yrittäjä olet? Ehkä sinun kannattaisi laittaa työpaikkailmoitus lehteen tai nettiin, niin löydät työntekijän helpommin. En ymmärrä, miksi ylipäätään kysyit töihin ihmistä, joka ei sinulle halua tulla hommiin.
Vierailija kirjoitti:
16 Miksi toivot työttömyyttäni? Minähän olen yksi niistä joka tukesi maksaa. Tämä keskusteluketju itsessään kertoo ihmisten asenteen tähän yhteiskuntaan. Kyllä ylemmällä tasolla on tehty isoja virheitä kun ihmiset pn noin katkeroituneita. Surullista. Toivotaan parempia aikoja mutta niin kauan kuin on tuollaisia päättäjiä kuin nyt niin en usko että ainakaan paremmaksi muuttuu. Nyt tuetaan ihmisiä väärällä tavalla. Itse yrittäjänä toivoisin työllistämisen olevan helpompaa. Omalla alallani töitä riittäisi mutta ei kannata työllistää kun käteen ei jää tuöntekijästä paskaakaan käteen ja kuitenkin lisää yrittäjän töitä huomattavasti.
Ap
Ehkä olet väärässä paikassa jos yrittäminen on niin vaikeata ja duunarin haukkuminen on leipälajisi.
Miten ennen pärjättiin niin hyvin ja ilman syyllistämistä?
En ole muuten se jolta kinuat vastausta mutta heitinpähän pointin.
Ap, sinä vaikutat itse katkeroituneelta. Kyllä ne työpaikat kelpaa, jos on palkka kohdallaan, niin että sillä tulee toimeen, saa tehdä koulutusta vastaavaa työtä. Taidat olla pienyrittäjä. Aina löytyy vaihtoehtoja sinullekin.
Vierailija kirjoitti:
Luulot pois ap:lta ja kaikilta porvaripossuilta...Haluatteko 1918 uusinnan, ihan oikeasti?
Te kommarithan siinä saitte nenään jo silloinkin. :D Olivat vielä hyväkuntoisia työmiehiä ja riuskoja maanviljelijöitä. Nytkö se paremmin menisi kun patalaiskoja kalja-ja huumeukkoja jotka ei pääse sohvalta edes ylös?
Lopeta narina ja tee töitä. Ei kai tommosella pelillä mitään tienaakaan, jos aikaa tähän aikaan täällä roikkua. Itse makoilen ansiosidonnaisella Aasian lämmössä. Ja aktiivimalli vain helpottaa elämää, kun työkkärit ja höpökurssit tukossa, niin eivät kerkeä häiritsemään turhaan.
Sä et kyllä ap kovin paljon veroja maksa, jos tulotasosi pyörii työttömän tasolla. Et taida saada edes omaa osuuttasi maksettua. Kato kun sen työn tulee olla kannattavaa ja hyvin palkattua, että siitä kertyy maksettavaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin olen tarjonnut useasti töitä mutta kyllästyin totaalisesti kun aina löytyi selityksiä miksi nyt ei sovi. Parhaat oli pyykkipäivä, joku tulee hakemaan tänään facessa myymänsä tuotteen. Ei ymmärrä! Ehkä yh:n tuet on liian hyvät ettei kannata.
Ap
Tai ehkä on sairauslomalla/eläkkeellä vaikka mielenterveys syistä, eikä halua siitä kertoa. Kaikki ei ole aina sitä miltä ensi vilkaisulla näyttää.
Tiedä vaikka olisi saanut muhkean perinnön, voittanut lotossa, tai rikastunut sijoittamalla. Tuollaiselle kadehtijalle ja marisijalle tuskin kukaan asiasta viitsisi mainita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä v...ttaa kun itse painaa niska limassa töitä ja toinen laittaa instaan kuvia "laatuajasta" sisustuskodissaan ja shoppailuistaan.
Jättäydy sinäkin työttömäksi, jos olet sitä mieltä että kyllä työttömänä ihan hyvin pärjää.
Toivottavasti sairastut vakavasti ap! Olet kuvottava