Tuntuupa taas niin oikealta ratkaisulta, että erosin aikanaan kirkosta
Eipä ainakaan minun kirkollisveroilla kustanneta piispan sviittiöitä ja coca colaa.
Kommentit (12)
Hyvin samaa mieltä! Erosin kirkosta jo parikymmentä vuotta sitten ja askolat ja mäkiset ja tämä piispa olisivat viimeistään minut erottaneet - tahattomasti tosin.
Tuskinpa Jeesuskaan ihan sitä halusi, että seurakunnista tulee pöhöttyneitä mammuttiorganisaatioita, jonka johtajat ryyppää ja rellestää seurakuntalaisilta pakkoperityillä verorahoilla.
Voi uskoa ja mennä kirkkoon pönöttämään, vaikka ei kuulu seurakuntaan. Ja ei maksa mitään.
Se on lesbo Korholan touhuja.
Kostaa kun ei valittu piispaksi hänen aatteensa mukaista mädännäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Voi uskoa ja mennä kirkkoon pönöttämään, vaikka ei kuulu seurakuntaan. Ja ei maksa mitään.
Eikä tässä edes ole moraalisesti mitään väärää, koska seurakunnat saavat valtiolta rahaa kirkkorakennusten ylläpitoon, joten jokainen meistä maksaa niistä osansa, vaikka ei oltaisi minkään seurakunnan jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ainakaan minun kirkollisveroilla kustanneta piispan sviittiöitä ja coca colaa.
Olet lapsellinen ja vain selittelet itsellesi (et minulle) huonoa omaatuntoasi siitä, ettet kuulu kirkkoon.
Eikä mun mielestä poliittiset tilaisuudet kuulu kirkkoon. Olin TV:ssä näkeväni, että joku presidenttivaalikeskustelu oli kirkossa tällä viikolla.
Itse erosin silloin, kun kirkko kannatti kirkkoon kuulumatonta Tarja Halosta presidentiksi. Tarkkaan en muista, miten se meni, mutta ainakin se sai minut miettimään, miksi kuulua kirkkoon ja siksi erosin.
Kolme litraa kokista päivässä..
Minusta ihan aiheellista puuttua perusteettomaan rahankäyttöön ja ihan varmasti kuitit tarkoituksella kadonneet luxuspiispalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sviittiö?
eroakirkosta.fi