Vihaan ihmisiä, jotka ottavat ns. kesäkissan..
..ja jättävät sen mökille, johonkin kuusamon korpeen nääntymään ja kuolemaan kylmyyteen.
t.male
Kommentit (9)
Höhhöh. Se on vaan eläin. Kaikki kuolee aikanaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin sinäkin olet. Haluaisitko sinä tällaisen lopun:
sinut otetaan lapsena perheeseen, johon alat luottaa, jota alat rakastaa. Ruokaa ja hellyyttä saat paljon. Elät elämäsi ihaninta aikaa. Eräänä päivänä sinut viskataan pihalle. Perheesi pakkautuu autoon ja ajaa pois. Odotat nälissäsi ruokaa. Sitä ei koskaan tule. Saat ehkä saalistettua jotakin, jos saat. Päivät kylmenevät, ja on aina vain vaikeampaa löytää ruokaa. Sairastelet. Sinulla on paha olla.
Tulee talvi. Eräänä päivänä et enää jaksa. Möngit entisen perheesi kodin alle kuolemaan. Tuskissasi. Yksin.
Minä en tiedä millainen ihminen sinä olet, mutta minua ajatuskin itkettää. En haluaisi yhdenkään luontokappaleen joutuvan kokemaan tuota kohtaloa. Kymmenet tuhannet kissat joka syksy joutuvat sen kohtaamaan.
Miten asenteesi voi olla tuollainen? :'(
Mietin vaan näitä lapsiperheitä että miten ne lapset saa asennoitumaan siihen että kissa jää sinne?
Valehdellaanko lapsille vai onko ne samanlaisia psykopaatteja vanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin sinäkin olet. Haluaisitko sinä tällaisen lopun:
sinut otetaan lapsena perheeseen, johon alat luottaa, jota alat rakastaa. Ruokaa ja hellyyttä saat paljon. Elät elämäsi ihaninta aikaa. Eräänä päivänä sinut viskataan pihalle. Perheesi pakkautuu autoon ja ajaa pois. Odotat nälissäsi ruokaa. Sitä ei koskaan tule. Saat ehkä saalistettua jotakin, jos saat. Päivät kylmenevät, ja on aina vain vaikeampaa löytää ruokaa. Sairastelet. Sinulla on paha olla.
Tulee talvi. Eräänä päivänä et enää jaksa. Möngit entisen perheesi kodin alle kuolemaan. Tuskissasi. Yksin.
Minä en tiedä millainen ihminen sinä olet, mutta minua ajatuskin itkettää. En haluaisi yhdenkään luontokappaleen joutuvan kokemaan tuota kohtaloa. Kymmenet tuhannet kissat joka syksy joutuvat sen kohtaamaan.
Miten asenteesi voi olla tuollainen? :'(
Juu pakko ei oo ku kuolla ja sekin vaan kerran. Miten jaksat uhrata ajatuksiasi tuollaiseen....
Samoin. Lisäksi vihaan ihmisiä jotka ottavat koiran niin että jo koiran ottamishetkellä tietävät ettå ei tule heillä olemaan pitkään.
Syinä se että tykkäävät vain koiranpennuista tai se että perheessä monta eläinallergista mutta kun niin halutaan koira ja siinähän sitä siedättyy ja voihan se antaa sitten pois jos (pitäisi sanoa kun) joku ei kestäkään sitä koiraa. Niinpä.
Minä en vihaa ketään ihmistä. Sen sijaan olen utelias tietämään, millaisia erilaisia motiiveja ihmisillä on hylätä kissa kesän jälkeen. Jos tietäisimme ne kaikki erilaiset motiivit, voisimme yrittää vaikuttaa ennaltaehkäisevästi ihmisiin, jotta kissoja ei hylättäisi jatkossa. Olen tosin hiukan skeptinen sen suhteen, että ovatko kaikki tapaukset sataprosenttisesti ennaltaehkäistävissä. Niin kauan kuin on esim holtitonta päihteidenkäyttöä, esiintyy myös holtitonta eläinten kohtelua.
Niin minäkin. On karmaisevaa, että nykypäivänäkin joku itseään ihmiseksi tituleeraava voi tehdä jotakin tuollaista. Ja nythän oli jossakin juttua, että kesäkissojen määrä vain kasvaa. :(