Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOkuisten pääsiäinen pe-ma***

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkki tuli tehtyä ja onneksi lähdettiin liikkeelle heti puoli yhdeksän jälkeen, sillä kotiin päästyämme alkoi sataa vettä. Nyt onkin sitten harmaata ja kalsaa.

Peeveli: Kiitos tuubi-vinkistä! Meillä pääsiäispupu käy tuomassa aamuksi lapsille munia, siten että jokaiselle lapselle annetaan oman värinen villanaru kouraan ja sitä seuraamalla löytää kätkölle. Isommille olen käyttänyt välillä vihjelappuja, eli edellisestä paikasta löytyy seuraavaan paikkaan vihje jne.

Hanneli: Sinua täällä myötätunnolla ajattelen! Meille on näihin 17 yhteiseen vuoteen mahtunut muutamat raivarit miehen kännäysreissuista, välillä otetaan fiksusti viinaa, mutta sitten taas joskus menee täydellisten snaageleiden puolelle ja mua hävettää. Ikä on kyllä vähentänyt tuota törttöilyjen määrää...Itse käytän alkoholia tosi vähän, kun saan siitä kaameen migreenin, mutta mies on ollut pitkään baarissa töissä ja siellä alkoholi on jotenkin niin arkinen juttu...

Meillä syödään huomenna poronpaistia ja maanantaiksi laitamme lammasta. Poroa tarjotaan huomenna apen takia, sillä hän ei voi sietää lammasta, mutta maanantaina miehen täti tulee kylään miehensä kanssa ja silloin herkutellaan kunnon valkosipulisella lampaalla. Kuola suupielestä valuen odotan paria seuraavaa päivää. Leipominen pitäisi varmaan aloittaa ettei jää viime tippaan.

Jaaha sitten kutsutaan, pakko mennä...

Opemamma

Vierailija
22/37 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan taas kaunis päivä! Aurinko paistaa tosi lämpöisesti ja muutenkin on jotenkin paljon fressimpi olo.

Kävimme siskon luona hakemassa vähän hevosenkakkaa, nyt kun vaan pääsisi vielä tuonne pihalle sitä kylvämään :) Himottas niin upottaa sormet tuonne multaan!

Kohta on kesä, jeeee!!!!

Masussa käy hurja myllerrys :D Taitaa lapsonen ollakin kello, kun melko tasan tunnin välein tuossa aamullakin myllersi.

eri&taateli rv. 22+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

LIIKKEET: Mahassa tapahtuu täälläkin kaikkea koko ajan pitkin päivää ja varsinkin iltaisin. Liikkeet näkyy jo päällepäin, pakko se on uskoa, kun omin silmin näkee. Ja miehenkin. Nyt jo liikkeet tuntuu välillä tosi kovasti, loppuajasta tulee sitten varmaan mahasta läpi nuo jalat ja kädet?

RAIRUOHO: Jouduin tyytymään Plantagenin siemeniin, ja ne onkin timoteitä eikä mitään oikeaa rairuohoa (raiheinää). Ihan olemattoman ohuita ja surkean näköisiä korsia. Ei puhettakaan että kestäisivät tipujen tallomista!

MIES JA PARISUHDE: Toisin kuin monilla, meillä ei ole riidelty nyt ollenkaan. Mies on ollut tavallista huomaavaisempi, ja vaihtoi eilen munkin pyörään pyytämättä kesärenkaat, vaikka tavallisesti olen tehnyt sen itse. Me on keskusteltu iloisesti nimistä ja luettu yhdessä Vilkunaa. Pojalle löytyi uusi ehdotus ekaksi nimeksi, joka kelpaa molemmille. Tytöille on niin paljon enemmän kaikkea kivaa tarjolla, ja tytön eka nimi onkin aikalailla jo päätetty (lue: minä olen päättänyt, mutta onneksi mieskin tykkää nimestä).

Ikkunoiden pesua lähtee jatkamaan (oikeasti nautin siitä!)

Picapica ja Peukaloinen 22+3

Vierailija
24/37 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hannele80: " Olisit ees soittanut, jos et tuu kotiin yöks" heh heh hee, aikasta hyvä heitto =D

Meillä on tänään käynyt trulleja ihan kiitettävästi, ainakin noin kymmenkunta. Kävin välillä kaupassa ja mies jäi päivystään, niin en tiiä montako sillä välin kävi, täällä nimittäin mökötetään edelleen. Yritin vähän selvittää kiistoja, niin meni taas hermot, kun jätkä rupes nauramaan. Se riittikin mulle sit välienselvittelystä. Äijä makaa säälittävänä sohvalla ja päästelee välillä piiiitkiä huokauksia.. Saa vuorostaan itse yrittää sopia, mulle riitti tosiaan vähäx aikaa. Mutta koittakaahan riitelevät kanssasisaret jaksaa, kyllä ne körmyt jossakin vaiheessa tajuaa mitä on taas tullut tehtyä, ainakin luulisin niin.. =) Aurinko kuitenkin paistaa, ja se on pääasia =)

Aurinkoisin terveisin: Ikarus

Vierailija
25/37 |
15.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Tässä sitä ollaan pääsiäisen vietossa olkkarin sohvalla. Mies teki

lammasruokaa, joka oli yllättävän hyvää kun en ole lampaasta

muistaakseni aiemmin ole

paljoa välittänyt.

Tuli käytyä sairaalassa tarkistamassa masuasukin tilannetta tiheän

supistelun takia ja kaikki näytti olevan tosi kunnossa, pitää vaan

levätä siis.

Mutta olipas raskas reissu kun siellä sai tosiaan odottaa

aika kauan siellä synnärillä. Toivottavasti ei sinne ole asiaa

ennen heinäkuun puoliväliä.

Yksi nainen siellä alkoikin päivitellä

telkkaria katsellessaan, että sullahan on pieni maha että oletko

jäämässä osastolla. Siihen sanoin, että ei vielä pitäisi mihinkään

osastolle mennä vaan vasta kesällä niin silti päivitteli :)...

Mutta joo vauva oli n. 700 g painava eli ihan kivan kokoinen ikäisekseen.

Nyt päätin ottaa 1 magnesium

tabletinkin päivittäiseen ohjelmaan, koska sen pitäisi vaikuttaa

supistelua ehkäisevästi.

Hanneli80: huh huh. Koitahan kestää ;) Meilläkin käynyt just vastaavaa

viimeksi pikkujoulun aikaan. onneksi munkin miehellä juhlintatahti on

iän myötä paljon hiljentynyt.

Pia rv:lla 25

Vierailija
26/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää nyt tännekin tulla kertomaan, että hankin pitkään jahkattuani itselleni TUKIVYÖN. Voi aah ja ooh mikä olemisen ihanuus! Toivottavasti tämä jatkuu, olen nimittäin kärsinyt tosi ikävistä liitoskivuista - uskokaa tai älkää - viikolta 16 lähtien. Eilinen kävelylenkki (etanan vauhdilla) oli niin kamala, että hammasta piti purra. Häpyluuta vihloo ja alaselässä tuntuu olevan kaksi ruosteista naulaa joita joku kääntää tasaiseen tahtiin. Minä olen sellainen pihi oman itseni suhteen, että en millään olisi malttanut ostaa tukivyötä. Mutta puoli päivää sitä käytettyäni en voi sanoa kuin että olin idiootti, kun en heti ostanut.

Tammikukka, rv 20+5

Ps. Mies totesi äsken, että onpas sun napasi pompahtanut :) Joo, pullottaa kuin rusina vappusimassa.

Vierailija
27/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli viikon palstailutauko on ohitse. Perjantaiaamuna kotiuduttiin reissusta ja sen jälkeen on lepäilty, siivottu ja eilen illalla oli ystäväpariskunta saunomassa&syömässä. Mun pitäisi joutua töihin, poikkeuksellisesti ajattelin tehdä hommia näin pyhänä, kun on jäänyt töitä rästiin.

Tämän pääsiäispinon lukaisin läpi, muuten on jäänyt viestit lukematta. Ilmeisen hyvin pyyhkii kaikilla ainakin masulaisen suhteen: täälläkin Onni potkii jo melkoisen terhakkaasti ja tuntuu siltä, että tuo etuistukka ei edes vaimenna enää liikkeitä. Vaan kukas se ehti ultraan, kun masulainen ei liikkunut? Kyllä mullakin oli reissuunlähtiessä pidempi pätkä (oisko ollut liki vrk), etten tuntenut liikkeitä, mutta kaipa nuo vaavit saattavat pitää lepopäiviäkin välillä. Pitää vaan luottaa, että kaikki on ok, vaikka kieltämättä itsekin ehtii mietiskellä niitä kauhujuttujakin.

Riidoista: me ei kyllä juuri koskaan riidellä miehen kanssa. Oikeasti parisuhteemme on tosi leppoisaa ja ihanaa eikä esim. esikoisen syntymäkään juuri ole suhdetta muuttanut. Se, mikä tällä hetkellä kiristää pinnaa, on esikoisen UHMA. Tosi pienestä alkaa kitinä ja itku, mikään ei ole hyvin ja " en mene potalle" , " äiti syöttää" -tyyppisiä vaatimuksia tulee yhtenään. Toivotaan, että uhma menee ohitse kesään mennessä...

Hoitopaikka: olen aiemmin kirjoitellut että typy jää elokuussa mun kanssa kotiin, mutta ennen reissuunlähtöä meidän pph esittikin itse, että tulisiko tyttö sittenkin vielä hoitoon esim. 2 päivää viikossa. Olin ihan yllättynyt, koska olin siinä käsityksessä että 3 lasta riittää hänelle ja että hän juuri ja juuri lupasi katsoa tyttöä juhannukseen saakka (hoitopaikka siis vaihtui maalis-huhtikuun vaihteessa). Ihan kiva juttu tuo ja pitää pistää sittenkin harkintaan. Paitsi että saisi itse kerättyä voimia edes parina päivänä viikossa ja voi keskittyä vauvaan täysillä, myös tyttö saa leikkiseuraa ja hänhän viihtyy lisäksi mainiosti hoidossa.

Ensi viikolla on pitkästä aikaa (5 viikkoon) neuvola. Sitten saankin jo Kelan paperit, mutta odottelen niiden kanssa kunnes varmistuu että uutta pakkausta aletaan jakaa. Me siis otetaan uusi äp, vaikka lähes kaikki esikoisen äp:n tavarat on tallella. Yksi pian hoidettava asia on kuitenkin se vauvavakuutus, jota pitäisi alkaa nyt selvittää (omassa vakuutusyhtiössä IF:ssä kun ei enää sitä vakuutusta myönnetä).

Jaahans, josko lopettaisin tämän sepustuksen. Mukavia pääsiäispyhien jatkoa kaikille!

KK ja Onni rv21+5

Vierailija
28/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se sitten koitti, se pääsiäinen nimittäin. Meillä pääsiäispupu toi lapsille uudet kengät ja munia. Nyt nuo sitten tepottavat uudet lenkkarit jalassa ja suupielet suklaassa ympäri huushollia. Mies halusi ehdottomasti ostaa pojille Addun valkoiset tossut...Sanoi vain, että samalta ne kaikki hetken päästä näyttää...Tytölle valittiin punaiset...Minä yritin selittää jotain järkevää, mutta eipä tuo tehonnut...Lasten riemua oli kyllä mukava katsella, kun yllätys paljastui.

Meille tulee ruokavieraita molempina pääsiäispäivinä, joten kohta alan valmistella ateriaa ja mies hoitaa sitten kaiken oleellisemman. Jälkkäri on minun vastuullani. Tänään tarjoillaan marjapiirakkaa ja huomenna rahkapäärynäpiirakkaa. Kiitokset vaan olikos se Adalmiina(?) linkkivinkistä Valion sivuille.

Tammikukka: Loistojuttu, jos tukivyö helpottaa oloa! Minullakin on sen hankinta varmaan edessä, vielä en ole sitä kaivanut.

Pia: Koita ottaa rauhallisesti ettei turhaa väsymyksestä suppailisi. Kokemuksesta tiedän ettei se ole helppoa, mutta ota se tilaisuutena nauttia rauhassa, mies voi hääräillä hoivaavana osapuolena, nekin nauttivat joskus siitä.

Minä näin viime yönä, että olin menossa synnyttämään. Ei kyllä ole mitään mielikuvaa siitä tuottiko reissu tulosta.

Nyt menen läpisemästä. Ihanaa pääsiäistä kaikille mahakkaille!

Opemamma ja vimpula rv 20+5

Vierailija
29/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille, olinko ensimmäinen tänään?

Mulla on alkanut lonkka sen verran vihoittelemaan, että yritän pitää tän koneella istumisen mahdollisimman vähässä. Vanhuus ei tule yksin.

TUKIVYÖ: Juu, minäkin tarvitsisin tukivyön. Olen menossa fysiolle sovittamaan, mutta kun sovitusaika on 11-12 arkipäivisin, niin on pikkusen ongelmallista päästä sinne. Ajattelin nyt käydä lauantaina ostamassa sellaisen halvemman 15 e version itselleni, jos sillä alkuun pärjäisi, mutta se sitten jäi. Jaa minkähän takia?

Kuten muillakin, meilläkin on RIIDELTY. Mekin riidellään yleensä äärimmäisen harvoin. Nyt tää raskaus saa edelleen varsinkin miehen pinnan kiristymään. Se sanoi eilen, että jos vois kääntää kelloa, niin hän haluaisi tän raskauden pois... Mutta eipä sitä tässä vaiheessa enää oikein mitään ole tehtävissä. Kyllä mä tavallaan ymmärrän sitä, kun on itselläkin vielä välillä ahdistava olo tästä kaikesta. Nyt jo on taloudellisesti todella tiukkaa, niin mitäs se elämä tulee olemaan ensi syksynä. Entistä tiukempaa vaan.

TAMMIKUKKA taisi puhua makeanhimosta. Mulla on ihan sama juttu. Yhtäkkiä on ruvennut tekemään mieli limpsaa ja jätskiä ja karkkia. Yleensä mä syön jäätelöä kerran vuodessa ja karkkiakin harvoin. Nyt joka päivä pitää saada suklaata tai jäätelöä tai jotain makeaa.

Tuleeko teille muille jo ÄHKY helposti? Tuntuu siltä, että kun syö yhden leivän, on maha ihan täynnä. Sitten jo tunnin päästä taas kova nälkä. Ja vähänkin jos syö liikaa niin alkaa närästää ja tulee inhottava oksennus suuhun asti.

Hannelille ja Pialle (niinkö se oli) vaan tsemppiä lepoon. Kaikki on nyt kuitenkin molemmilla ilmeisesti hyvin?

Mies vei lapset pihalle, niin pitää kai vain ottaa kirjat kauniiseen kätöseen ja alkaa luku-urakka. Kun kerrankin on hiljaista.

Jamssa rv23+1

ps. oli aivan ihania nuo teidän PÄÄSIÄISPERINTEET munien piilotuksineen...

Vierailija
30/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menny päivä lähes kotosalla. Mies meni iltavuoroon töihin ja appivanhemmat nappas pojan mukaansa mökillä piipahtamaan. Mie kävin sit tytön kanssa vähän pyöräilemässä ja kioskilla ostamassa jätskit. Pyöräily sujuu yllättävän hyvin. Se on tasasta menoa ja lähinnähän se on se tärähtely, mikä kävellessä tekee kipeetä. Jotenkin se pyöräilyasento painaa kyllä mahaan niin että koko ajan pissatti. Joka tapauksessa ihanaa, että jollain tyylillä pääsen vähän tuulettumaan ja liikkumaan. Eilen kävin miehen kanssa pienellä kävelyllä ja illalla oli selkä tosi kipee.

Miulla on kamala matkakuume! Johonkin ois vaan päästävä vähän irtautumaan kotiympyröistä. Ruotsin risteilyn kannalle oon kallistumassa, mut pirun kalliita nekin on. Myö kun halutaan Siljan laivalle. Vikingin laivat on niin vanhoja, tunkkasia ja sokkeloisia. Kunnon reissua pitää varttua vielä yli puol vuotta. Meinataan tuttujen kanssa varata marraskuulle matka Teneriffalle. Onneks on kesä tulossa ja pääsee ees mökkeilemään!

Hipsuhiiri ja Pipana 24

Vierailija
31/37 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sitä on sitten päästy takaisin kotiin.

Tosiaan kivoja perinteitä teillä monella on; meillä (siis minun kotona)ei ole koskaan oikein tuota pääsiäistä lasten kanssa " rituaalein" juhlistettu mutta olen kyllä ite päättänyt, että jo ens vuonna kuvioon otetaan esikoisen riemuksi suklaamunien piilotukset ja munien värjäykset yms. Kun on ite jäänyt paitsi monenlaisesta hauskuudesta, niin haluaa ainakin omille lapsilleen perinteitä opettaa.

Taisin mainita aiemmin, että pääsen käymään siskon varjolla Lapin keskussairaalan synnärillä tutustumassa. Kerronpa vähän siitä eli jos ei kiinnosta, niin hypätkäähän suosiolla yli. Ensinnäkin esittelykierros oli tosi pikainen ja kukaan ei oikein sitten uskaltanut kysyäkään mitään. Meille esiteltiin oikeastaan vain sänky, isän sänky ja lapsenhoitopaikka. Kysäisin, että mites tuon jakkaran kanssa, voisitko näyttää (siskoani varten) mutta kätilö meni vaikeaksi ja totesi, että heillä ei monikaan osaa jakkarasynnytystä ja että tuon sängyn saa kyllä moneen asentoon... Jäi sellainen kuva, että ei oikein kukaan ja sitä ei suositella. Kysäisin sitten, hankala kun kai sitten olen, että onko siis tuurista kiinni, pääseekö jakkaralle. Kätilö sanoi, että no niinhän se on. Enpä tiiä oonko ylikriittinen, mutta minusta synnyttäviä äitejä ei saisi kahlita vain sänkyyn synnyttämään ja tällaisen vaikutelman tämä kätilö antoi. ( Niin no altaasta mainitsi avautumisen yhteydessä)

Kierroksella ei esitelty ilokaasulaitteita eikä mitään sellaista, mikä minusta ainakin on vähän outoa. Esittelijä vaihtui, kun menimme osastolle. Oli heti kivempi tunnelma ja saimme ihan hyvän kuvan synnyttäneiden osastosta. Kättärille kun vertaan, niin eroja oli seuraavanlaisia: Rovanimellä oli vauvala (minusta ihan jees, että jos äidillä on vaikka jo ennestään lapsia, niin saa sitten rauhassa lepäilläkin välillä), Rovaniemellä vauvalle annettiin heti tutti; Kättärillähän tutista oikeastaan ei ees puhuta ja oma tuttikin kai on viisaampi laittaa vauvalle suuhun, kun Kättärinovet sulkeutuu perässä. " Lypsykonehuoneessa" oli kaalia ja ne olivat vakkari hoitokeinona rinnoille. Kätilö suositteli kaalta muihinkin kolottaviin kohtiin sitä ja hyväähän se kai onkin. Rovaniemellä ei ollut kuin yksi perhehuone, jos oikein ymmärsin. Ihan kiva huone olikin mutta minusta on outoa, että kun ihan jokapuolelta Lappia menee äitejä (ja isiä) Roihin synnyttämään, niin luulis, että perheitä olisi ajateltu vähän enemmän.

Mitähän vielä; ai niin osaston seinällä oli kiva kalenteri, jossa oli sinisiä ja punaisia nuppineuloja. Huhtikuu oli aika sinivoittoinen.

Tämmösiä mietteitä nyt ajattelin tänne purkaa. Toivottavsti ette kuolleet tylsyyteen. Leppoisaa pääsiäisen loppua!

Ai niin, tosi moni teistä on muuten saanut sen sukupuolen selville. Meillä jänskätään.

Ode ja vauveli

Vierailija
32/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa takas pohjoisesta myös Kerttukasperi ja Ode :)

Tosi mukavaa ollu tämä lomalta paluu kun on ollu perään nämä pitkät pyhät. Aurinko on paistanut joka ikinen päivä pääsiäispyhinä. Lauantaina kävin ostamassa narsisseja piharuukkuihin ja ostinpa vielä orvokkiamppelinkin. Hyvin on kestänyt, yöksi olen tosin vielä nostanut sen sisälle. Pihahommia on tehty ja kohta alkaa lumetkin katomaan kokonaan pihalta. Kyllä se kesä sieltä taitaa pikkkuhiljaa tulla :)

Tänään lapset menevät anopille muutamaks tunniks (asuu noin kilsan päässä) ja miehen kanssa vuokrataan joku dvd ja olla möllötetään... Meillä kans iän myötä on nuo riennot vähentyneet, tosin mies ei koskaan ole ollut mikään kapakoissa viihtyjä. Meistä minä ehkä olen ollu se enemmän menossa oleva, tosin en enään muutamaan vuoteen ole itekään kotilauantaita halunnut mihinkään muuhun vaihtaa ;) Meillä kans joskus räjähtää, noin pari kertaa vuodessa... Sit sitä ollaan muutama päivä kumpikin mykkäkoulua kunnes jompikumpi rikkoo jään. Muuten aika seesteistä eloa on.

Anoppi kävi eilen syömässä. Löysin perjantai-iltana Pirkka ruoka-blogista helpon ohjeen jonka sit tein. Karitsan ulkofileitä johon tehtiin oma marinadi, vihreä risotto ja välimeren salaatti. Ei ihan perinteistä mut jotain kuitenkin... Jälkkäriks tein ihan vaan persikkarahkaa kun en jaksanu mitään suurempaa alkaa väsäämään. Hyvää oli =D.

Peeveli rv 22+3

Vierailija
33/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aamulla suurella mielenkiinnolla Oden kertomuksen Lapin keskussairaalan synntysosasto-vierailustaan. Niinpä tuo vaihtelee synnytyssairaaloittain tuo synnyttäminen ja siihen suhtautuminen. Minu kokemukseni omasta synnytyssairaalasta on pääosin positiivinen, paljon riippuu kuitenkin vuorossa olevasta kätilöstä. Joku tarjoaa ammetta, jumppapalloa, jakkaraa, akupunktiota, toinen aqua-rakkuloita ja kaurapussia, joku taas ei tarjoa mitään jos ei osaa kysyä ja on vakuuttunut siitä, että kaikkien äitien on parasta synnyttää sängyssä, puoli-istuvassa asennossa... Vauvalaa meillä ei ole ja imetykseen panostetaan välillä jopa äidin jaksamisen kustannuksella. Minä olen imettänyt kaikkia lapsia enkä ole lisämaitoja juuri tarvinnut, mutta joskus näkee oikein väsyneitä äitejä, jotka turhautuvat " imettämispakkoon" heti alussa, kun eivät saa tarpeeksi tukea ja maitoa ei väsymyksen takia ala herua tarpeeksi. Perhehuoneita on kuulemma yksi, mutta minulle sitä ei ole tarjottu kertaakaan. Vierailuita on rajoitettu siten, että vain tunnin ajan illemmalla saa käydä vieraita, mies ja muut lapset ovat toki muulloinkin tervetulleita. Osastolla on pääasiassa kolmen hengen huoneita, joten vierailujen rajoittaminen on ihan järkevää, muuten rauhaa ei ole lainkaan.

Minä ole joka kerta halunnut epideraalipuudutuksen, mutta senkin tarjoaminen vaihtelee ilmeisesti sairaaloittain. Ilta-aikaan anestesialääkärin saaminen paikalle voi kyllä viivästyä, minulle kävi näin viimeksi, odottelin epiduraalia parisen tuntia.

Synnytysten hoitaminen on minusta muuttunut niiden kymmenen vuoden aikana kun olen käväissyt pyöräyttämässä pienokaiseni. Kaikki on nykyään paljon ihmisläheisempää. Epparit, peräruiskeet, karvojen ajelut ovat ainakin meillä mennyttä aikaa ja ponnistamaankin saa alkaa paljon aikasemmin kuin ennen, ennen piti odottaa siihen asti, kun kohdun suu oli " lippaa" myöten valmis ja sen odottaminen oli tuskaisin vaihe. Kaikista synnytyksistä minulla on kuitenkin positiiviset kokemukset vaikka kolmas synnytys meinasikin päättyä ankeasti. Minä olen oppinut luottamaan itseeni ja kehooni vaikka keinotekoiseen puudutteeseen turvaudunkin.

No tulipas vuodatettua heti aamusta. Lulekoon ken jaksaa. Ihanaa toista pääsiäispäivää kaikille, huomenna on edessä taas arkinen aherrus!

Opemamma ja vimpula rv 20+6

Vierailija
34/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas pitkästä aikaa - viikot vierivät nopeaan ja oma napa on jo rv 24+3 tänään. Masukki myllertää kovasti pitkin päivää, niin että maha välillä hytkyy ja huojuu :)

TÖISTÄ: Töissä on ollut ihan älytön härdelli viimeiset viikot, minkä takia en ole tänne kerinnyt kirjoitella - hyvä jos ehdin edes silloin tällöin lukaisemaan muiden kuulumisia. Onneksi meille on juuri palkattu uusi työntekijä, joka aloittaa vapun jälkeen ja siitä muutaman viikon päästä alkaa (toivottavasti) kiire hieman hellittämään.

HEMOGLOBIINISTA: Huomenna pitäisi soitella verikokeiden tuloksia, kun terkkari määräsi labratestejä matalan Hb:n takia. Viime neuvolakäynnillä arvot olivat pudonneet 118:sta 99:iin viidessä viikossa lisäraudansyönnistä huolimatta. Nyt olen viimeisen reilun viikon syönyt raudan aina C-vitamiiniporetabletin kanssa, kuten neuvolantäti kehoitti. Kahtakin päivittäistä rautaa olen kokeillut, mutta se pidemmässä käytössä tuppaa kovettamaan vatsaa.

VAATTEISTA: Vinkki kaikille! JC-liikkeissä myydään Marwin-merkkisiä hihattomia trikootoppeja jotka ovat kuin luotuja odottajan vaatteiksi. Ovat pitkiä (M -koko riittää 180 cm:llä nivusiin mahasta huolimatta), todella hyvälaatuisia, sopivat joustavia mahan kohdalta, saatavina useassa eri värissä (itsellä musta, valkoinen, punainen, luumu ja turkoosi) ja mikä parasta: ovat halpoja! Normaalihinta on 12,90eur/kpl, mutta reilu viikko sitten olivat tarjouksessa 2 kpl: 19,90 eur (eli lähes ilmaisia verrattuna virallisiin äippätoppeihin). Käyvät kivasti masutuubin sijaan tavallisen topin tai puseron alla ja kun ostaa eri värejä, niin niitä voi kivasti yhdistellä erivärisiin yläosiin. (meniköhän tämä nyt mainonnan puolelle...)

Housutilanne onkin sitten vähän huonompi. Mulla on Bebesistä varattuna äippäfarkut XL-lahkeella (koko XS), mutta vielä eivät ole soitelleet että olisivat tulleet. Ovat ainoat housut, joissa on tällaiselle hujopille riittävät lahkeet. Toistaiseksi pitää siis vielä pärjäillä omatekoisilla virityksillä...

PAINOSTA: Viime neuvolassa mulle oli tullut painoa 5 viikon aikana 3 kiloa. Neuvolasta on nyt kulunut jo reilut kolme viikkoa, mutta paino ei ole noussut lainkaan. Onko muilla ollut vastaavaa epätasaista painonnousua? Lähtötilannehan oli että olen laiha ja laihduin vielä aluksi 3 kiloa alle lähtöpainon 59 kiloon. Nyt on paino noussut 65 kiloon, mutta ei ole kohonnut lainkaan kolmeen viikkoon. Koko ajan syön (kun koko ajan on nälkä).

Ja nyt sitten taas syömään!

Hyvää pääsiäistä kaikille!

K

Vierailija
35/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Täällä sitä hengataan olohuoneen sohvan pohjalla. Onneksi tänään

on supistelujen suhteen parempi päivä kuin eilen, mutta ennenkuin

saan tilanteen stabiiliksi niin evääkään en oikein uskalla tässä

heilauttaa. Ja huomenna ei sitten töitä taas kun sairaslomalla ollaan.

Kiitos opemammalle ja jamssalle voinnintoivotuksista. Mitään ei onneksi

ollut vielä päässyt lauantaihin mennessä tapahtumaan kohdunkaulalle

eli toivottavasti ei tapahdukaan :)

Ode: Toihan oli mielenkiintoinen juttu tuo sairaalan kuvaus

Ihanaa kuinka jotkut olette päässeet oikein lappiin yms viettämään

pääsiäistä. Kadehdittavaa...

Nyt on menossa taas kova jumppahetki vauvalla, nyt kun painoa sillä

on tosiaan jo ne 700 grammaa niin kyllä ne potkut välillä tuntuukin

ja oikein kunnolla :)

Pia ja huomenna jo 25 viikkoa täynnä!

Vierailija
36/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku kun sää meni taas harmaaksi :( eilen avattiin miehen kanssa grilli-kausi. Eiliset marinetti-marjonetti-pihvit olivat suuri pettymys mutta tänään jatketaan kanalla ja perinteisellä makkaralla. Tervetuloa grilli on kuumana :)

Viime yönä riitti äksöniä. Olin parhaan kaverini ja Ville Valon kanssa pelaamassa korttia. Nää unet raskausaikana on niin mielenkiintoisia :) ketäköhän ensi yönä näkee. Tässähän on melkein julkkis itsekin ;)

Karmiiniko kyseli painon noususta. Mulla itselläni on nyt noussut paino noin 3kg. Olen lihava joten mulle kelpaa hyvin pienet kilot. Neuvolassa kehoittavatkin seuraamaan painoa, se ei kai saisikaan nousta kovinkaan paljoa. Esikoisen aikana oli sama juttu eli alussa ei noussut kovinkaan nopeasti mutta rv30 jälkeen paino nousikin raketin lailla :(

Lueskelin tuota Oden kertomusta Lapin keskussairaalasta. Mitenkäs nuo vierailu ajat ovat Kätilöopistolla? Viimeksi meillä oli perhehuone ja vieraita lappasi ovista ja ikkunoista (näin jälkikäteen ajatellen väsytin itseäni aivan liikaa vieraiden takia). Nyt emme ota perhehuonetta vaan mies on esikoisen kanssa kotona. Todennäköisesti rauhoitan sairaalassa oloaikani kokonaan eli mies ja poika käyvät katsomassa mutta muuten olen vauvan kanssa kahden ja yritän levätä minkä voin. Tämä on asia mistä syntyy varmasti riitaa ja pahaa mieltä a&a:n kanssa. Kuinka te muut olette ajatelleet?

Nyt nauttimaan grilliherkuista (se siitä ruokavaliosta...)

pubu ja Unski rv22+2

Vierailija
37/37 |
17.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiuduttu reissusta ollaan ja en oo kerinny lukasta koko pinoo vielä,teen kuhan joudan niin sen :).

sen verran huomasin että opemamma sanoi että vauva jumppailee yötkin niin täällä sama,siis en oo vähään aikaan saanu nukkua kunnolla kun yks myllyttää:D mutta toisaalta tietää että kaikki on kunnossa. nyt mä meen jatkaa touhuiluita,pesee pyykki yms..palaillaan

k.h.p ja tärppi 21+1