Onko kokemuksia?
Minulle tehtiin kaavinta kesäkuun lopussa, kun alkion kehitys oli pysähtynyt (rv 7), eikä keskenmeno käynnistynyt luonnollisesti. Kaavinnasta on aikaa nyt yhdeksän viikkoa. Yksiäkään kuukautisia ei ole vielä tullut, raskaustestejä olen tehnyt nyt kahden viikon aikana kolme. Raskaana en ole.
Aiemmissa keskenmenoissa seuraavat kuukautiset ovat alkaneet aina neljän viikon päästä. Normaali kuukautiskiertoni on ollut ilman ehkäisyä 24 päivää.
Minua kiinnostaisi tietää onko muita, kenen kuukautiset eivät ole keskenmenon jälkeen alkaneet sen normaalin 4-8 viikon sisällä. Missä vaiheessa kuukautiset ovat palanneet? Oletteko joutuneet ottamaan yhteyttä lääkäriin? Onko hormonitoimintaa jouduttu uudelleenkäynnistämään lääkkeiden avulla ym.?
Haluaisin kuulla nimenomaa varhaisraskauden keskenmenojen jälkeen puuttumaan jääneistä kuukautisista. Täysaikaisen raskauden jälkeinen hormonitoiminnan käynnistyminen ei ole sama asia. Niistä en kaipaa kokemuksia tai tietoa.
Olen tässä miettinnyt nyt viikon otanko yhteyttä naistentautipolille. Ahdistaa ajatus, jos olenkin vain hätähousu ja tälläinen venynyt kuukautisten alkaminen keskenmenon jälkeen onkin ihan normaalia.
Kommentit (2)
vaikka itselläni olikin myöhäinen (keskeytynyt) keskenmeno (rv20 todettu).
Ensimmäiset kuukautiset tulivat noin kymmenen viikon päästä. Kun kysyin jälkitarkastuksessa, kauanko odotetaan ennen kuin otetaan hormonit käyttöön, vastaus oli, että noin neljä kuukautta (!).
Luulisin, että kaavinta voi vaikuttaa. Itselläni tehtiin kaavinta, ja jälkitarkastuksessa kahdeksan viikon päästä toimenpiteestä kohdun limakalvokin oli vielä melko ohut eikä vuodon alkamisesta tietoakaan.
Mutta kuulemma voi olla paljon yksilöllisiä eroja.
Tsemppiä!
että alkaa jo mietityttämään! Minulla on ihan samaan aikaan tehty kaavinta samoista syistä. Itselläni kylläkin ollut jo kahdet kuukautiset, mutta tosi oudoilla kierroilla(toinen kierto oli esim. 20 päivää). Ilmeisesti voi ottaa aikansa ennen kuin tilanne kääntyy normaaliksi. Jälkitarkastuksessa lääkäri antoi ymmärtää, että kaikki erikoisuudet keskenmenon jälkeen on odotettavissa. Kannattaa tietysti oman mielenrauhan vuoksi soittaa lääkärille ja kysyä missä vaiheessa peliin puututaan. Ärsyttävästihän ne varmaan vielä kehottaa odottamaan...
Tsemppiä kovasti!