Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisen lapsen uskaltaa päästää kaverin kanssa toiseen kaupunkiin?

Vierailija
09.01.2018 |

Sain tässä palautetta 12-vuotiaalta, että olen ainoa, joka ei päästä. Mielipiteitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas kaukana se toinen kaupunki on ja miten sinne pääsee?

Vierailija
2/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin 13-vuotiaana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No riippuu kaupungista ja kellon ajasta... lähellä olevaan tuttuun kaupunkiin päiväsaikaan/alkuillasta päästäisin. Hgin keskustaan iltaisin en.

Vierailija
4/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tunteeko perheen ja onko vanhemmat kotona. Ja millainen kaveri on ja millainen lapsi on.

Tuntemattomalle nettitutulle en koskaan tai ehkä 18-v. Mutta tutulle sukulaisperheelle 7-vuotiaana.

Vierailija
5/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ovat menossa, miksi ja miten?

Vierailija
6/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ekoja kertoja kaverin kanssa bussilla 16 km päässä olevassa kaupungissa "jouluostoksilla" joskus 10- vuotiaana. Päiväreissulle parinsadan kilometrin päähän junalla kaverin kanssa 13- vuotiaana.

Vierailija
7/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisi tutun kaverin kanssa bussilla tai junalla esim. Helsinkiin tai Tampereelle. En usko, että osaisi ostaa esim. joukkoliikenteen lippua.

Ap

Vierailija
8/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näillä tiedoilla pysty kunnolla vastaamaan. Jos lapsi on menossa kaverin kanssa kaksin, päästäisin 13-vuotiaan päiväsaikaan mutta en myöhään illalla enkä yöksi, ja kaupungin pitää olla tuttu ja aika lähellä.

Jos taas on menossa vaikka toisessa kaupungissa asuvan kaverin luokse, ja siellä on luotettavat vanhemmat kotona niin päästäisin noin 10-vuotiaan, mutta en ehkä yksin julkisilla, vaan pitäisi olla autokyyti (tai saattaja bussilla sekä viemässä että vastassa).

15-vuotiaana saa jo liikkua aika vapaasti yksin.

Vierailija
9/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

12v pojan voisin päästää hyvin mielin, mutta 12v tyttöä en missään nimessä.

Vierailija
10/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisi tutun kaverin kanssa bussilla tai junalla esim. Helsinkiin tai Tampereelle. En usko, että osaisi ostaa esim. joukkoliikenteen lippua.

Ap

Ikääkin tärkeämpää on minkälaisesta 12- vuotiaasta on kyse. Jollei hänellä ole mitään kehityksen poikkeamaa tai viivästymää niin luultavasti aliarvioit hänen selviytymismahdollisuuksiaan. Eiköhän 12- vuotiaat osaa lipun ostaa tai jolleivät osaa niin varmaan kysyvät neuvoa, joka on ihan hyvää harjoitusta jo ton ikäselle. Toiseksi ainakin Helsingissä lipun voi tilata ihan kännykään, ei se suuria ponnisteluja vaadi.

Vierailija
11/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12v pojan voisin päästää hyvin mielin, mutta 12v tyttöä en missään nimessä.

Mitäs järkeä tuossa on

Vierailija
12/12 |
09.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin viitisentoista vuotta sitten ekoja kertoja kavereiden kanssa keskenään bussilla 50km päässä kaupungissa 10-vuotiaana. Oli tosin vähän pienempi kaupunki kuin Tampere tai Helsinki.