Työtön: monen hakemuksen jälkeen lakkasit odottamasta yhteydenottoja?
Taitaa olla itselläni lähellä... Hakemuksia tehty n. 15 kpl ja ainoastaan yhdestä tuli jälkikäteen tieto, että rekrytointi on viety loppuun asti. Muuten ei ole kuulunut mitään.
Kommentit (13)
Varmaan just tuossa 15-20 paikkeilla. Nyt olen yllättynyt, jos tulee tuo ”kiitos hakemuksestasi” -viesti, haastattelukutsua en edes ajattele saavani.
En enää pysy laskuissa mukana. Mutta ihmiset ovat erilaisia. Jotkut masentuvan 10 jälkeen, jotkut 1000 jälkeen.
En laske hakemuksia vaan vuosia. Seitsemän vuotta hain ja jaksoin odottaa haastattelua.
Enää ei jaksa.
Odotan vieläkin vastausta Nokialta. Lähetin hakemuksen joskus pari vuosikymmentä sitten.
Yhden kevään aikana hain yli 200 paikkaan ja vain muutamaan tuli haastattelu. Silloin lopahti into. :D
Olin syksyllä 4 kuukautta työttömänä eli lomailin omasta tahdosta. Sitten halusin jo töihin. Etsin netistä firman ja laitoin hakemuksen sähköpostiin. 15min päästä toimitusjohtaja soitti ja kysyi pääsenkö seuraavana päivänä haastatteluun.
Työt alkoi seuraavana maanantaina. Lähtöpalkka oli reilu 3000e/kk, mutta ei minulla mitään koulutusta olekkaan, niin ei kehdannut älyttömiä vaatia heti alkuun.
Nyt palkkaa on toki jo nostettu, kun sanoin lähteväni kilpailijalle, jos ei nouse:)
Vierailija kirjoitti:
Olin syksyllä 4 kuukautta työttömänä eli lomailin omasta tahdosta. Sitten halusin jo töihin. Etsin netistä firman ja laitoin hakemuksen sähköpostiin. 15min päästä toimitusjohtaja soitti ja kysyi pääsenkö seuraavana päivänä haastatteluun.
Työt alkoi seuraavana maanantaina. Lähtöpalkka oli reilu 3000e/kk, mutta ei minulla mitään koulutusta olekkaan, niin ei kehdannut älyttömiä vaatia heti alkuun.
Nyt palkkaa on toki jo nostettu, kun sanoin lähteväni kilpailijalle, jos ei nouse:)
Epäilisin kokoomustrolliksi, vaan kuv unohdit kehua omaa erinomaista koulutusvalintaa niin olen vähän kahden vaiheilla. 4/5 provo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä lienee pitkittynyt päiväuni. Montako kuukautta olet maannut sohvalla?
Paitsi, että ei ollut uni eikä trollaus. Nyt lepäilen sängyllä työpäivän jälkeen. Vielä 3 päivää töitä ja sitten lähden viihteelle:)
Sen verran olin tietoinen työttömyystilanteesta, että heti itse samaan jamaan jouduttuani tiesin, ettei kannata odottaa yhteydenottoja.
Yllätys oli, että niitä jonkin verran tuli ja jopa haastatteluihin pääsin niinä kuukausina, kun yhä olin töissä. Sen jälkeen hiljeni.
Vierailija kirjoitti:
Työtön: monen hakemuksen jälkeen lakkasit odottamasta yhteydenottoja?
Vuosikausia sitten, silloin kun tajusin että ei työtön/työssä -pallottelussa olekaan tarkoitus pystyä vaurastuttamaan itseään.
Nykyisin tarjoan työni normaaleilla markkinaehdoilla, en tarvitse siihen työnantajaa. Tieteysti joku tapa on pitänyt keksiä palkan maksutavaksi ja sellainen on nykyisin olemassa, ne ovat osuuskuntia joiden jäsenenä voi sopia töistään suoraan asiakkaan kanssa, palkanmaksu laskun muodossa ja ilman tarvetta raskaalle yritystoimintaan liittyvälle byrokratialle ja kirjanpitopyörittelyille ja muille kustannuksille.
Toki, voihan tämäkin joskus muuttua ihan oikeaksikin firmaksi, mutta katsotaan nyt aikansa näin.
Työn arvoa vain pyritään tarpeettomasti heikentämään tässä maassa, siitä syytä tässä maassa on mennyt, menee, ja tulee aina menemään huonosti, ainakin mikäli tulonlähteesi on pelkästään työnantajilta kerjättävän alehintatyön varassa.
Ymmärrän.